Pod kapotou nedávno představeného kupé Audi A5 se od příštího roku objeví dva nové přímovstřikové motory. Půjde o jeden motor benzinový a jeden diesel, a oba budou disponovat navýšeným výkonem a zlepšenou účinností.
Benzin bude spalovat šestiválec V6 FSI o objemu 3,2 litru a půjde o evoluci jednotky, která již pracuje pod kapotou modelů A4, A6 a A8. V případě kupé A5 bude její výkon navýšen z původních 256 na 265 koní a maximum točivého momentu 330 Nm bude k dispozici v nižších otáčkách - již při 3000 otáčkách za minutu. Křivka točivého momentu navíc zůstane plochá až do 5000 otáček, takže dojde k rozšíření spektra ideálních otáček. Audi A5 3.2 FSI bude pro zrychlení z klidu na 100 km/h potřebovat 6,6 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Spotřeba paliva přitom bude činit 7,4 l/100km.
Co se týká nového dieselového motoru pod kapotou A5, půjde o motor se vstřikováním common-rail a piezoelektrickými vstřikovači o objemu 2,7 litru. Motor bude standarně doplněn filtrem pevných částic DPF a v porovnání s obdobným motorem pod kapotou modelů A4 a A6 bude jeho výkon navýšen ze 180 na 190 koní. O 20 Nm na 400 Nm vzroste také maximum točivého momentu - to bude k dispozici již ve 1400 otáčkách. Díky tomu zrychlí Audi A5 2.7 TDI z klidu na 100 km/h za 7,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 232 km/h. Spotřeba přitom bude činit 5,6 l/100km.
Zpočátku budou obě nové jednotky v nabídce pouze v kombinaci s unikátní automatickou převodovkou Multitronic, která disponuje plynule proměnným převodem CVT. Síla motoru bude pohánět kola přední nápravy.
Za největší přínos lze považovat novou jednotku 3,2 FSI. Ta pod kapotou A5 kombinuje nejen výhody přímého vstřiku paliva FSI, ale dostala také nový systém proměnného zdvihu ventilů Audi valvelift, který byl poprvé představen u jednotky 2,8 FSI pod kapotou A6 a naposledy představené A8 2.8 FSI - luxusním sedanu s nejnižšími emisemi oxidu uhličitého.
Systém Audi valvelift v porovnání s konvenčními systémy přesněji řídí otevírání ventilů, čímž umožňuje dosáhnout úspory paliva až 10 procent. Zdvih ventilů je možno měnit v závislosti na informacích z řídící jednotky. V případě potřeby rychlé akcelerace nastaví jednotka maximální zdvih ventilů, čímž umožní dosáhnout maximálního výkonu motoru. Pokud však plynový pedál jen "lechtáte", je zdvih ventilů snížen, čímž dochází k úspoře pohonných hmot.
Spolu s oběma novými motory pod kapotou Audi A5 dochází také k vylepšení motoru 3.0 V6 TDI (nově výkon 240koní). Benzinový motor 4,2 V8 FSI o výkonu 354 koní pak je rezervován pro špičkový model řady 5, vůz Audi S5 quattro.
Zdroj: Audi
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?