Pod kapotou nedávno představeného kupé Audi A5 se od příštího roku objeví dva nové přímovstřikové motory. Půjde o jeden motor benzinový a jeden diesel, a oba budou disponovat navýšeným výkonem a zlepšenou účinností.
Benzin bude spalovat šestiválec V6 FSI o objemu 3,2 litru a půjde o evoluci jednotky, která již pracuje pod kapotou modelů A4, A6 a A8. V případě kupé A5 bude její výkon navýšen z původních 256 na 265 koní a maximum točivého momentu 330 Nm bude k dispozici v nižších otáčkách - již při 3000 otáčkách za minutu. Křivka točivého momentu navíc zůstane plochá až do 5000 otáček, takže dojde k rozšíření spektra ideálních otáček. Audi A5 3.2 FSI bude pro zrychlení z klidu na 100 km/h potřebovat 6,6 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. Spotřeba paliva přitom bude činit 7,4 l/100km.
Co se týká nového dieselového motoru pod kapotou A5, půjde o motor se vstřikováním common-rail a piezoelektrickými vstřikovači o objemu 2,7 litru. Motor bude standarně doplněn filtrem pevných částic DPF a v porovnání s obdobným motorem pod kapotou modelů A4 a A6 bude jeho výkon navýšen ze 180 na 190 koní. O 20 Nm na 400 Nm vzroste také maximum točivého momentu - to bude k dispozici již ve 1400 otáčkách. Díky tomu zrychlí Audi A5 2.7 TDI z klidu na 100 km/h za 7,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 232 km/h. Spotřeba přitom bude činit 5,6 l/100km.
Zpočátku budou obě nové jednotky v nabídce pouze v kombinaci s unikátní automatickou převodovkou Multitronic, která disponuje plynule proměnným převodem CVT. Síla motoru bude pohánět kola přední nápravy.
Za největší přínos lze považovat novou jednotku 3,2 FSI. Ta pod kapotou A5 kombinuje nejen výhody přímého vstřiku paliva FSI, ale dostala také nový systém proměnného zdvihu ventilů Audi valvelift, který byl poprvé představen u jednotky 2,8 FSI pod kapotou A6 a naposledy představené A8 2.8 FSI - luxusním sedanu s nejnižšími emisemi oxidu uhličitého.
Systém Audi valvelift v porovnání s konvenčními systémy přesněji řídí otevírání ventilů, čímž umožňuje dosáhnout úspory paliva až 10 procent. Zdvih ventilů je možno měnit v závislosti na informacích z řídící jednotky. V případě potřeby rychlé akcelerace nastaví jednotka maximální zdvih ventilů, čímž umožní dosáhnout maximálního výkonu motoru. Pokud však plynový pedál jen "lechtáte", je zdvih ventilů snížen, čímž dochází k úspoře pohonných hmot.
Spolu s oběma novými motory pod kapotou Audi A5 dochází také k vylepšení motoru 3.0 V6 TDI (nově výkon 240koní). Benzinový motor 4,2 V8 FSI o výkonu 354 koní pak je rezervován pro špičkový model řady 5, vůz Audi S5 quattro.
Zdroj: Audi
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.