Pneumatiky vašeho vozu jsou jako vaše boty. Určitě nechodíte ve špinavých, sešlapaných a prasklých botách. Kupujete si proto nové, opravujete poškozené a poctivě leštíte jejich povrch. V lepším případě si je dokonce leštit necháváte. Chováte se tak i k pneumatikám?
K poškození pneumatik dochází povětšinou při nehodách nebo při brzdných manévrech jim předcházejících. Ale největší počet poškozených plášťů má na svědomí podle údajů společnosti Barum Continental lidská lhostejnost. Ta je totiž příčinou špatného tlaku vzduchu v pneumatikách, čímž dochází k vyššímu opotřebení, horším jízdním vlastnostem vozu či zbytečným defektům, roztržením pláště a poškozením jeho konstrukce.
Tlak v pneumatice předepisuje výrobce vozu, tak se ho držte. Pokud máte na voze jiné pneumatiky, měly by být dodatečně výrobcem schváleny, jinak můžete čekat komplikace při STK či jednání s pojišťovnami v případě nehody. Správné nahuštění kontrolujte každých 14 dní a vždy na studené pneumatice. Nejezděte bez čepiček! Tím není myšlena vaše kšiltovka, ale ochrana ventilku před prachem a nečistotami. Před jízdou zkontrolujte obutí vozu alespoň rychlým pohledem.
Zmíněné čištění není jen o vzhledu vozu, ale o trvanlivosti plášťů. Zvláště je nutné očistit před uložením zimní pneumatiky od soli. Nikdy nepoužívejte čistící přípravky obsahující olej, ale pouze vodu s rozpuštěným mýdlem. Pokud už nemáte sil a rozhodnete se pro čištění tlakovou vodou, pamatujte, že bezpečná vzdálenost trysek je minimálně 20 cm!
Co se týče skladování, vždy ukládejte k sezonnímu odpočinku gumy očištěné. A jak se mají skladovat, aby nedošlo k jejich poškození? Rozhodující je, zda jsou na disku nebo bez něj. Gumy s diskem můžeme položit na sebe bočnicemi nebo zavěsit. Gumy bez disku musí stát bez zatížení na běhounu a doporučeno je jejich postupné otáčení.
foto: FuldaMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.