Dacia Logan Van je třetím vozem, představeným v rámci programu X90. Tento ambiciózní program však dospěl teprve do poloviny a celkem bude v jeho rámci představeno,
ve shodě s výrobním plánem Renaultu, platným do roku 2009, šest karosářských variant. To svědčí nejen o stále probíhajícím vývoji, ale také upevňuje pozici skupiny Renault jako mezinárodně rostoucího výrobce.
Logan Van perfektně ladí se základní filosofií programu, kterou je nabízet za nesrovnatelné ceny srovnatelně kvalitní vozy, a tedy dosažení v daném segmentu nejlepšího poměru mezi cenou a nabízenou hodnotou. Vozy Logan uspokojí především méně náročné zákazníky, toužící po jednoduchém, moderním, robustním a přitom cenově dostupném voze.
Obnova komerčních vozů Dacia a rozšíření nabídky o model Logan Van si klade za cíl jak modernizaci užitkových vozidel značky Dacia v Rumunsku, tak expanzi na zahraničních trzích. Logan Van se začne prodávat v Rumunsku a v Bulharsku od února 2007, v průběhu letošního roku se pak dostane i na ostatní evropské trhy.
Vůz je určen především pro majitele malých firem, živnostníky a obchodníky. Má ambice stát se součástí malých firemních flotil, což by mělo Daciu umožnit zvýšit povědomí o značce a posílit věrnost zákazníků nejen na domácím trhu v Rumunsku, ale zároveň nabídnout nové možnosti i na dalších trzích.
Logan Van bude vyráběn v továrně Dacia v rumunském Pitesti. Ve stejné továrně se již vyrábějí modely Logan sedan a Logan MCV. Maximální produkční kapacita verze Logan Van je 200 vozidel denně. Logan Van je odvozen z modelu Logan MCV, což umožnilo v nejvyšší možné míře redukovat náklady na vývoj a výrobu nového modelu. Investice do výroby modelů Logan MCV a Logan VAN dosáhly výše 110 milionů euro, celkové náklady pak činí 154 milionů euro. Logan Van těží ze zkušeností Renault Group v oblasti užitkových vozidel a aplikací těchto zkušeností s užitkovými vozy do rámce programu X90 bylo dosaženo toho nejlepšího, co lze nabídnout. Nový model Logan Van totiž v sobě slučuje robustnost dodávky s výbavou a pohodlím osobního vozu. Podobně jako ostatní členové rodiny Logan, také Logan Van byl vyvinut s ohledem na provoz po silnicích velmi rozličných kvalit a za mnohdy až extrémních podmínek. Využívá stejnou jednoduchost návrhu a stejné robustní stavby a materiálů, jež daly punc celé řadě Logan.
Logan Van bude, podobně jako dříve představený Logan a Logan MCV, nabízen se dvěma benzinovými motory - 1.4 MPI 55kW a 1.6 MPI 64kW - nebo s dieselovým motorem 1.5 dCi 50kW. Všechny zmiňované motory pocházejí z motorové palety mateřského Renault Group. Logan Van přirozeně nabízí stejnou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti, jako Logan MCV.
Logan Van také s Loganem MCV sdílí design a prostornost a podobně jako jeho sourozenec je ve všech verzích vybaven zadními bočními dveřmi ve stylu osobního vozu. Zadní dveře samozřejmě nejsou prosklené, a nabízejí velmi dobrý přístup do nákladového prostoru, a to narozdíl od jiných dodávek v daném segmentu jak z leva, tak z prava. Přístup do nákladového prostoru zezadu je, stejně jako u Loganu MCV, zajištěn asymetrickými křídlovými dveřmi, dělenými v poměru 1/3 ku 2/3.
Struktura karoserie vozů Logan MCV a Logan Van byla od začátku vyvíjena s ohledem na vhodnost použití jak pro dodávku, tak pro osobní vůz. Struktura je proto odolná a tuhá, jak je pro dodávky s vysokou nosností potřeba, aniž by to negativně ovlivňovalo komfort jízdy nebo ovladatelnost vozu. Díky odolnosti dosahuje nosnost modelu Logan Van 800kg, což je v segmentu malých dodávek vskutku bezpříkladné.
Logan Van nabízí maximální objem pro přepravu nákladu 2,5 metrů krychlových. Délka vozu je v porovnání se sedanem Logan větší o 200mm, díky čemuž dosahuje maximální využitelná délka nákladového prostoru 1936mm, což je hodnota v této kategorii vozů zcela nevídaná.
Jak je pro řadu Logan typické, vše je k dispozici za výjimečně příznivou cenu. Ta startuje na domácím Rumunském trhu na částce 6700 euro s daní.
Foto: Renault Group
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?