ve shodě s výrobním plánem Renaultu, platným do roku 2009, šest karosářských variant. To svědčí nejen o stále probíhajícím vývoji, ale také upevňuje pozici skupiny Renault jako mezinárodně rostoucího výrobce.
Logan Van perfektně ladí se základní filosofií programu, kterou je nabízet za nesrovnatelné ceny srovnatelně kvalitní vozy, a tedy dosažení v daném segmentu nejlepšího poměru mezi cenou a nabízenou hodnotou. Vozy Logan uspokojí především méně náročné zákazníky, toužící po jednoduchém, moderním, robustním a přitom cenově dostupném voze.
Obnova komerčních vozů Dacia a rozšíření nabídky o model Logan Van si klade za cíl jak modernizaci užitkových vozidel značky Dacia v Rumunsku, tak expanzi na zahraničních trzích. Logan Van se začne prodávat v Rumunsku a v Bulharsku od února 2007, v průběhu letošního roku se pak dostane i na ostatní evropské trhy.
Vůz je určen především pro majitele malých firem, živnostníky a obchodníky. Má ambice stát se součástí malých firemních flotil, což by mělo Daciu umožnit zvýšit povědomí o značce a posílit věrnost zákazníků nejen na domácím trhu v Rumunsku, ale zároveň nabídnout nové možnosti i na dalších trzích.
Logan Van bude vyráběn v továrně Dacia v rumunském Pitesti. Ve stejné továrně se již vyrábějí modely Logan sedan a Logan MCV. Maximální produkční kapacita verze Logan Van je 200 vozidel denně. Logan Van je odvozen z modelu Logan MCV, což umožnilo v nejvyšší možné míře redukovat náklady na vývoj a výrobu nového modelu. Investice do výroby modelů Logan MCV a Logan VAN dosáhly výše 110 milionů euro, celkové náklady pak činí 154 milionů euro. Logan Van těží ze zkušeností Renault Group v oblasti užitkových vozidel a aplikací těchto zkušeností s užitkovými vozy do rámce programu X90 bylo dosaženo toho nejlepšího, co lze nabídnout. Nový model Logan Van totiž v sobě slučuje robustnost dodávky s výbavou a pohodlím osobního vozu. Podobně jako ostatní členové rodiny Logan, také Logan Van byl vyvinut s ohledem na provoz po silnicích velmi rozličných kvalit a za mnohdy až extrémních podmínek. Využívá stejnou jednoduchost návrhu a stejné robustní stavby a materiálů, jež daly punc celé řadě Logan.
Logan Van bude, podobně jako dříve představený Logan a Logan MCV, nabízen se dvěma benzinovými motory - 1.4 MPI 55kW a 1.6 MPI 64kW - nebo s dieselovým motorem 1.5 dCi 50kW. Všechny zmiňované motory pocházejí z motorové palety mateřského Renault Group. Logan Van přirozeně nabízí stejnou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti, jako Logan MCV.
Logan Van také s Loganem MCV sdílí design a prostornost a podobně jako jeho sourozenec je ve všech verzích vybaven zadními bočními dveřmi ve stylu osobního vozu. Zadní dveře samozřejmě nejsou prosklené, a nabízejí velmi dobrý přístup do nákladového prostoru, a to narozdíl od jiných dodávek v daném segmentu jak z leva, tak z prava. Přístup do nákladového prostoru zezadu je, stejně jako u Loganu MCV, zajištěn asymetrickými křídlovými dveřmi, dělenými v poměru 1/3 ku 2/3.
Struktura karoserie vozů Logan MCV a Logan Van byla od začátku vyvíjena s ohledem na vhodnost použití jak pro dodávku, tak pro osobní vůz. Struktura je proto odolná a tuhá, jak je pro dodávky s vysokou nosností potřeba, aniž by to negativně ovlivňovalo komfort jízdy nebo ovladatelnost vozu. Díky odolnosti dosahuje nosnost modelu Logan Van 800kg, což je v segmentu malých dodávek vskutku bezpříkladné.
Logan Van nabízí maximální objem pro přepravu nákladu 2,5 metrů krychlových. Délka vozu je v porovnání se sedanem Logan větší o 200mm, díky čemuž dosahuje maximální využitelná délka nákladového prostoru 1936mm, což je hodnota v této kategorii vozů zcela nevídaná.
Jak je pro řadu Logan typické, vše je k dispozici za výjimečně příznivou cenu. Ta startuje na domácím Rumunském trhu na částce 6700 euro s daní.
Foto: Renault Group