Koncept Ford Interceptor je oslavou moderních amerických výkonných vozů, tzv. muscle cars, a z jeho siluety čiší hrubá síla.
Koncept Ford Interceptor kombinuje čtyřdveřovou karoserii se stylem muscle car a také sportovní eledancí sedanů z šedesátých let minulého století. Vzhled vozu je čistý a elegantní, ale je zcela zřejmá mohutná síla, skrývající se pod tímto vnějším pláštěm.
Mohutný výkon konceptu Interceptor je zaručen díky použití závodního motoru Ford Cammer V-8 o objemu 5 litrů, který jako palivo používá ethanol E-85. Motor je atmosféricky plněný a jeho výkon se pohybuje na úrovni 400 koní. Stejný motor poháněl Ford Mustang FR500C v roce 2005 v americkém šampionátu Grand-Am Cup Championship a hned v této své první závodní sezoně získal 5 vítězství. Jde o vylepšený motor, vycházející z toho, jenž najdeme pod kapotou současného Fordu Mustang GT. Zde má motor objem 4,6 litru. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou. Vůz používá kola o průměru 22 palců a má pevnou zadní nápravu, která lépe odolává hrubé síle, přenášené na zadní kola.
Vůz používá klasickou koncepci pohonu zadních kol. Význačnými prvky jsou krátký přední převis, dlouhý převis za zadní nápravou a prodloužený rozvor. Ford Interceptor má také nízkou kabinu a zvýšenou boční linii, což mu přidává na výrazu a působí mystičtějším dojmem. Přední maska je navržena ve stylu tří horizontálních pruhů, integrovaných do nárazníku
Bezpečnost konceptu Interceptor vychází z použití patentované technologie Fordu, a to čtyřbodových pásů jak na předních, tak na zadních sedadlech. Navíc jsou na zadních pásech použity nafukovací bezpečnostní pásy. Již dnes běžně používané tříbodové pásy poskytují významně lepší ochranu pasažérů při havárii, nežli v minulosti používané pásy dvoubodové. Ford však přesto hledá další a ještě účinnější způsoby, jak zvýšit pasivní bezpečnost cestujících v běžných produkčních vozech.
Interiér konceptu Ford Interceptor je uhlazený a důsledně moderní. Využívá kontrastu čalounění z černé kůže a použití lesklých kovových doplňků.
Přístrojová deska i volant se silným věncem jsou potaženy kůží. Také čtyři nízko uložené sedačky konceptu jsou čalouněny černou kůží a obšity výraznými švy v kontrastní karamelové barvě. Sedačky jsou po vzoru Fordu GT vybaveny otvory s vnitřními obrubami v titanové barvě.
Přístroje rychloměru a otáčkoměru jsou tvořeny párem spojených kruhů. Ručičky jsou po nastartování souběžné a ukazují do středu kruhů, se zvyšujícími se otáčkami a rostoucí rychlostí pak v zajímavém kontrastu ukazují každá na opačnou stranu.
Zajímavým prvkem jsou hlavové opěrky, jež nejsou součástí sedaček. Jsou zatažitelné do střechy vozu a nastavitelné nejen výškově, ale také v předo-zadním směru. Ovládací panel audiosystému a klimatizace jsou oddělitelné. Naopak řadicí páka šestistupňové převodovky vystupuje do prostoru vozu a přímo vyzývá řidiče k řazení jednotlivých rychlostních stupňů.
Foto: Ford Motor Company
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?