Koncept Ford Interceptor je oslavou moderních amerických výkonných vozů, tzv. muscle cars, a z jeho siluety čiší hrubá síla.
Koncept Ford Interceptor kombinuje čtyřdveřovou karoserii se stylem muscle car a také sportovní eledancí sedanů z šedesátých let minulého století. Vzhled vozu je čistý a elegantní, ale je zcela zřejmá mohutná síla, skrývající se pod tímto vnějším pláštěm.
Mohutný výkon konceptu Interceptor je zaručen díky použití závodního motoru Ford Cammer V-8 o objemu 5 litrů, který jako palivo používá ethanol E-85. Motor je atmosféricky plněný a jeho výkon se pohybuje na úrovni 400 koní. Stejný motor poháněl Ford Mustang FR500C v roce 2005 v americkém šampionátu Grand-Am Cup Championship a hned v této své první závodní sezoně získal 5 vítězství. Jde o vylepšený motor, vycházející z toho, jenž najdeme pod kapotou současného Fordu Mustang GT. Zde má motor objem 4,6 litru. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou. Vůz používá kola o průměru 22 palců a má pevnou zadní nápravu, která lépe odolává hrubé síle, přenášené na zadní kola.
Vůz používá klasickou koncepci pohonu zadních kol. Význačnými prvky jsou krátký přední převis, dlouhý převis za zadní nápravou a prodloužený rozvor. Ford Interceptor má také nízkou kabinu a zvýšenou boční linii, což mu přidává na výrazu a působí mystičtějším dojmem. Přední maska je navržena ve stylu tří horizontálních pruhů, integrovaných do nárazníku
Bezpečnost konceptu Interceptor vychází z použití patentované technologie Fordu, a to čtyřbodových pásů jak na předních, tak na zadních sedadlech. Navíc jsou na zadních pásech použity nafukovací bezpečnostní pásy. Již dnes běžně používané tříbodové pásy poskytují významně lepší ochranu pasažérů při havárii, nežli v minulosti používané pásy dvoubodové. Ford však přesto hledá další a ještě účinnější způsoby, jak zvýšit pasivní bezpečnost cestujících v běžných produkčních vozech.
Interiér konceptu Ford Interceptor je uhlazený a důsledně moderní. Využívá kontrastu čalounění z černé kůže a použití lesklých kovových doplňků.
Přístrojová deska i volant se silným věncem jsou potaženy kůží. Také čtyři nízko uložené sedačky konceptu jsou čalouněny černou kůží a obšity výraznými švy v kontrastní karamelové barvě. Sedačky jsou po vzoru Fordu GT vybaveny otvory s vnitřními obrubami v titanové barvě.
Přístroje rychloměru a otáčkoměru jsou tvořeny párem spojených kruhů. Ručičky jsou po nastartování souběžné a ukazují do středu kruhů, se zvyšujícími se otáčkami a rostoucí rychlostí pak v zajímavém kontrastu ukazují každá na opačnou stranu.
Zajímavým prvkem jsou hlavové opěrky, jež nejsou součástí sedaček. Jsou zatažitelné do střechy vozu a nastavitelné nejen výškově, ale také v předo-zadním směru. Ovládací panel audiosystému a klimatizace jsou oddělitelné. Naopak řadicí páka šestistupňové převodovky vystupuje do prostoru vozu a přímo vyzývá řidiče k řazení jednotlivých rychlostních stupňů.
Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.