Přední část vozu je kompletně přepracována, s vyjímkou kapoty nezůstala žádná část nedotčena. Společný znak všech nových Volkswagenů - chromová mřížka, se objevila i zde. Druhým významným bodem rekonstrukce se staly světlomety, ty jsou nyní s typickou kapkou na vnějším okraji (podobně jako u Eosu a Passatu). Za příplatek je možno objednat bixenony nebo světlomety s natáčením do zatáčky. Nový je také celý nárazník, velmi elegantně vypadají chromové linky na otvorech pro přívod vzduchu, kulaté mlhovky našly nové umístění. V zadní části vozu je nový spojler, který zlepšuje aerodynamiku, zadní světla mají trošku jiný design a bílé prosklení na zpátečce a blinkrech.
Nový Touareg vyjíždí na litých kolech s novým designem, k dispozici jsou také nové metalické barvy: Acatama šedá, Mountain šedá, Arctic Blue - stříbrná, stříbrná Leaf, červená Sierra Red a antracitový odstín Galapagos.
Toto velké luxusní SUV bude mít jako první Volkswagen pod kapotou osmiválec s přímým vstřikem V8 FSI. Disponuje výkonem 257 kW (350 koní) a točivým momentem 440 Nm. Další zážehové agregáty zastupují V6 FSI produkující 206 kW (280 koní) a W12 produkující 331 kW (450 koní). Pro milovníky nafty je připravena trojice turbodieselů: V6 TDI naladěný na 128 kW (174 koní) nebo 165 kW (225 koní) a V10 TDI dávající 230 kW (313 koní).
Volkswagen v novém Touaregovi uvedl několik technologických novinek. Poprvé použil svůj nový patentovaný systém ABSplus. Princip spočívá v tom, že na nezpevněných površích jako je stěrk nebo písek Touareg díky systému trakční kontroly dočasně uzamkne kola a ty pak před sebou tlačí povrchovou vrstvu materiálu (brzdění klínem) a tím je brzdící účinek výraznější a brzdná dráha kratší. Vše se samozřejmě děje pod plnou kontrolou systému ABSplus.
Další inovativní novinkou je použití adaptivního tempomatu. Ten je založený na radaru umístěném v přední části vozu a přispůsobuje rychlost vozu aktuálním podmínkám před vozem a dokáže automobil i úplně zastavit. Z boku hlídá nového Touarega asistent změny jízdního pruhu, který monitoruje prostor vedle a za vozem a v případě obsazeného vedlejšího jízdního pruhu dalším vozidlem upozorňuje řidiče na možné riziko kontrolkou ve vnějším zrcátku. Z dalších bezpečnostních systémů je zajímavý ARP (ochrana proti převrácení), preventivní nárust tlaku v brzdové soustavě, když řidič náhle prudce odlehčí plynový pedál, brzdící podpora za deště a brzdící podpora při "vadnoucích" brzdách (další navýšení tlaku v brzdové soustavě).
Ochrana proti převrácení je dalším prvkem v oblasti pasivní bezpečnosti. Senzor snímající úhel naklopení vozidla a boční rychlost vyhodnocuje potenciální nebezpečí a v nejhorším případě vysílá impuls do řídící jednotky airbagů, ktera preventivně nafoukne hlavové a boční airbagy.
V interiéru najdeme nový multifunkční displej, který zobrazuje navigační ikony v 3D a také prezentuje výsledky naměřené radarem v přední části vozu.
Prodej nové verze začne v listopadu 2006.
Foto: Volkswagen