Velké luxusní SUV Volkswagen Touareg se na autosalonu v Paříži představí v novém hávu - proběhne zde světová premiéra jeho facelitnuté podoby.
Přední část vozu je kompletně přepracována, s vyjímkou kapoty nezůstala žádná část nedotčena. Společný znak všech nových Volkswagenů - chromová mřížka, se objevila i zde. Druhým významným bodem rekonstrukce se staly světlomety, ty jsou nyní s typickou kapkou na vnějším okraji (podobně jako u Eosu a Passatu). Za příplatek je možno objednat bixenony nebo světlomety s natáčením do zatáčky. Nový je také celý nárazník, velmi elegantně vypadají chromové linky na otvorech pro přívod vzduchu, kulaté mlhovky našly nové umístění. V zadní části vozu je nový spojler, který zlepšuje aerodynamiku, zadní světla mají trošku jiný design a bílé prosklení na zpátečce a blinkrech.
Nový Touareg vyjíždí na litých kolech s novým designem, k dispozici jsou také nové metalické barvy: Acatama šedá, Mountain šedá, Arctic Blue - stříbrná, stříbrná Leaf, červená Sierra Red a antracitový odstín Galapagos.
Toto velké luxusní SUV bude mít jako první Volkswagen pod kapotou osmiválec s přímým vstřikem V8 FSI. Disponuje výkonem 257 kW (350 koní) a točivým momentem 440 Nm. Další zážehové agregáty zastupují V6 FSI produkující 206 kW (280 koní) a W12 produkující 331 kW (450 koní). Pro milovníky nafty je připravena trojice turbodieselů: V6 TDI naladěný na 128 kW (174 koní) nebo 165 kW (225 koní) a V10 TDI dávající 230 kW (313 koní).
Volkswagen v novém Touaregovi uvedl několik technologických novinek. Poprvé použil svůj nový patentovaný systém ABSplus. Princip spočívá v tom, že na nezpevněných površích jako je stěrk nebo písek Touareg díky systému trakční kontroly dočasně uzamkne kola a ty pak před sebou tlačí povrchovou vrstvu materiálu (brzdění klínem) a tím je brzdící účinek výraznější a brzdná dráha kratší. Vše se samozřejmě děje pod plnou kontrolou systému ABSplus.
Další inovativní novinkou je použití adaptivního tempomatu. Ten je založený na radaru umístěném v přední části vozu a přispůsobuje rychlost vozu aktuálním podmínkám před vozem a dokáže automobil i úplně zastavit. Z boku hlídá nového Touarega asistent změny jízdního pruhu, který monitoruje prostor vedle a za vozem a v případě obsazeného vedlejšího jízdního pruhu dalším vozidlem upozorňuje řidiče na možné riziko kontrolkou ve vnějším zrcátku. Z dalších bezpečnostních systémů je zajímavý ARP (ochrana proti převrácení), preventivní nárust tlaku v brzdové soustavě, když řidič náhle prudce odlehčí plynový pedál, brzdící podpora za deště a brzdící podpora při "vadnoucích" brzdách (další navýšení tlaku v brzdové soustavě).
Ochrana proti převrácení je dalším prvkem v oblasti pasivní bezpečnosti. Senzor snímající úhel naklopení vozidla a boční rychlost vyhodnocuje potenciální nebezpečí a v nejhorším případě vysílá impuls do řídící jednotky airbagů, ktera preventivně nafoukne hlavové a boční airbagy.
V interiéru najdeme nový multifunkční displej, který zobrazuje navigační ikony v 3D a také prezentuje výsledky naměřené radarem v přední části vozu.
Prodej nové verze začne v listopadu 2006.
Foto: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?