Faceliftnutý VW Touareg již v Paříži

Michal Otruba, 23. září 2006, 06:20 Google+

Velké luxusní SUV Volkswagen Touareg se na autosalonu v Paříži představí v novém hávu - proběhne zde světová premiéra jeho facelitnuté podoby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Touareg

Touareg | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Přední část vozu je kompletně přepracována, s vyjímkou kapoty nezůstala žádná část nedotčena. Společný znak všech nových Volkswagenů - chromová mřížka, se objevila i zde. Druhým významným bodem rekonstrukce se staly světlomety, ty jsou nyní s typickou kapkou na vnějším okraji (podobně jako u Eosu a Passatu). Za příplatek je možno objednat bixenony nebo světlomety s natáčením do zatáčky. Nový je také celý nárazník, velmi elegantně vypadají chromové linky na otvorech pro přívod vzduchu, kulaté mlhovky našly nové umístění. V zadní části vozu je nový spojler, který zlepšuje aerodynamiku, zadní světla mají trošku jiný design a bílé prosklení na zpátečce a blinkrech.

Nový Touareg vyjíždí na litých kolech s novým designem, k dispozici jsou také nové metalické barvy: Acatama šedá, Mountain šedá, Arctic Blue - stříbrná, stříbrná  Leaf, červená Sierra Red a antracitový odstín Galapagos.

Toto velké luxusní SUV bude mít jako první Volkswagen pod kapotou osmiválec s přímým vstřikem V8 FSI. Disponuje výkonem 257 kW (350 koní) a točivým momentem 440 Nm. Další zážehové agregáty zastupují V6 FSI produkující 206 kW (280 koní) a W12 produkující 331 kW (450 koní). Pro milovníky nafty je připravena trojice turbodieselů: V6 TDI naladěný na 128 kW (174 koní) nebo 165 kW (225 koní) a V10 TDI dávající 230 kW (313 koní).

Volkswagen v novém Touaregovi uvedl několik technologických novinek. Poprvé použil svůj nový patentovaný systém ABSplus. Princip spočívá v tom, že na nezpevněných površích jako je stěrk nebo písek Touareg díky systému trakční kontroly dočasně uzamkne kola a ty pak před sebou tlačí povrchovou vrstvu materiálu (brzdění klínem) a tím je brzdící účinek výraznější a brzdná dráha kratší. Vše se samozřejmě děje pod plnou kontrolou systému ABSplus.

Další inovativní novinkou je použití adaptivního tempomatu. Ten je založený na radaru umístěném v přední části vozu a přispůsobuje rychlost vozu aktuálním podmínkám před vozem a dokáže automobil i úplně zastavit. Z boku hlídá nového Touarega asistent změny jízdního pruhu, který monitoruje prostor vedle a za vozem a v případě obsazeného vedlejšího jízdního pruhu dalším vozidlem upozorňuje řidiče na možné riziko kontrolkou ve vnějším zrcátku. Z dalších bezpečnostních systémů je zajímavý ARP (ochrana proti převrácení), preventivní nárust tlaku v brzdové soustavě, když řidič náhle prudce odlehčí plynový pedál, brzdící podpora za deště a brzdící podpora při "vadnoucích" brzdách (další navýšení tlaku v brzdové soustavě).

Ochrana proti převrácení je dalším prvkem v oblasti pasivní bezpečnosti. Senzor snímající úhel naklopení vozidla a boční rychlost vyhodnocuje potenciální nebezpečí a v nejhorším případě vysílá impuls do řídící jednotky airbagů, ktera preventivně nafoukne hlavové a boční airbagy.

V interiéru najdeme nový multifunkční displej, který zobrazuje navigační ikony v 3D a také prezentuje výsledky naměřené radarem v přední části vozu.

Prodej nové verze začne v listopadu 2006.

Foto: Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: Faceliftnutý VW Touareg již v Paříži

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Aral

Aral zmodernizoval své logo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud