Velké luxusní SUV Volkswagen Touareg se na autosalonu v Paříži představí v novém hávu - proběhne zde světová premiéra jeho facelitnuté podoby.
Přední část vozu je kompletně přepracována, s vyjímkou kapoty nezůstala žádná část nedotčena. Společný znak všech nových Volkswagenů - chromová mřížka, se objevila i zde. Druhým významným bodem rekonstrukce se staly světlomety, ty jsou nyní s typickou kapkou na vnějším okraji (podobně jako u Eosu a Passatu). Za příplatek je možno objednat bixenony nebo světlomety s natáčením do zatáčky. Nový je také celý nárazník, velmi elegantně vypadají chromové linky na otvorech pro přívod vzduchu, kulaté mlhovky našly nové umístění. V zadní části vozu je nový spojler, který zlepšuje aerodynamiku, zadní světla mají trošku jiný design a bílé prosklení na zpátečce a blinkrech.
Nový Touareg vyjíždí na litých kolech s novým designem, k dispozici jsou také nové metalické barvy: Acatama šedá, Mountain šedá, Arctic Blue - stříbrná, stříbrná Leaf, červená Sierra Red a antracitový odstín Galapagos.
Toto velké luxusní SUV bude mít jako první Volkswagen pod kapotou osmiválec s přímým vstřikem V8 FSI. Disponuje výkonem 257 kW (350 koní) a točivým momentem 440 Nm. Další zážehové agregáty zastupují V6 FSI produkující 206 kW (280 koní) a W12 produkující 331 kW (450 koní). Pro milovníky nafty je připravena trojice turbodieselů: V6 TDI naladěný na 128 kW (174 koní) nebo 165 kW (225 koní) a V10 TDI dávající 230 kW (313 koní).
Volkswagen v novém Touaregovi uvedl několik technologických novinek. Poprvé použil svůj nový patentovaný systém ABSplus. Princip spočívá v tom, že na nezpevněných površích jako je stěrk nebo písek Touareg díky systému trakční kontroly dočasně uzamkne kola a ty pak před sebou tlačí povrchovou vrstvu materiálu (brzdění klínem) a tím je brzdící účinek výraznější a brzdná dráha kratší. Vše se samozřejmě děje pod plnou kontrolou systému ABSplus.
Další inovativní novinkou je použití adaptivního tempomatu. Ten je založený na radaru umístěném v přední části vozu a přispůsobuje rychlost vozu aktuálním podmínkám před vozem a dokáže automobil i úplně zastavit. Z boku hlídá nového Touarega asistent změny jízdního pruhu, který monitoruje prostor vedle a za vozem a v případě obsazeného vedlejšího jízdního pruhu dalším vozidlem upozorňuje řidiče na možné riziko kontrolkou ve vnějším zrcátku. Z dalších bezpečnostních systémů je zajímavý ARP (ochrana proti převrácení), preventivní nárust tlaku v brzdové soustavě, když řidič náhle prudce odlehčí plynový pedál, brzdící podpora za deště a brzdící podpora při "vadnoucích" brzdách (další navýšení tlaku v brzdové soustavě).
Ochrana proti převrácení je dalším prvkem v oblasti pasivní bezpečnosti. Senzor snímající úhel naklopení vozidla a boční rychlost vyhodnocuje potenciální nebezpečí a v nejhorším případě vysílá impuls do řídící jednotky airbagů, ktera preventivně nafoukne hlavové a boční airbagy.
V interiéru najdeme nový multifunkční displej, který zobrazuje navigační ikony v 3D a také prezentuje výsledky naměřené radarem v přední části vozu.
Prodej nové verze začne v listopadu 2006.
Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.