Nové generace modelových řad Škoda Superb a Kodiaq úspěšně absolvovaly intenzivní mezinárodní testovací program. Během dvou let najely vozy více než milion kilometrů a při testovacích jízdách byly vystaveny teplotám od -30 °C na sever od polárního kruhu až po téměř 50 °C v arizonské poušti.
Kromě toho je automobilka nechala táhnout přívěsy na Grossglocknerské vysokohorské silnici a testovala rovněž různou nabíjecí infrastrukturu pro varianty s plug-in-hybridním pohonem. Díky četným dalším testům odolnosti a materiálů na zkušebních zařízeních a v laboratoři simulovala společnost Škoda Auto před uvedením obou modelů na trh 40 let jejich reálného provozu.
Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, uvedl: „Řídíme se slovy našich zakladatelů Laurina a Klementa z roku 1895: jen to nejlepší je pro naše zákazníky dost dobré. Proto naše vozy posouváme na hranici možností a simulujeme a testujeme vše, s čím by se naši zákazníci mohli na svých cestách potýkat. Během několika měsíců ujedou naše vozy v městském provozu, na venkovských silnicích a na dálnicích hodně přes milion kilometrů – což je vzdálenost, na kterou by průměrný zákazník potřeboval 40 let.“
Florian Weymar, vedoucí oddělení Řízení kvality ve společnosti Škoda Auto, dodal: „Před zahájením sériové výroby posuzujeme všech zhruba 7 000 komponentů. Naše přísné testovací programy přinášejí přesné údaje o odolnosti, životnosti a celkové kvalitě každého dílu. Z těchto extrémních testů získáváme poznatky o faktorech, jako je tepelná odolnost, a dokonce i stálost laků a povrchových úprav. Jsme odhodláni identifikovat a realizovat veškeré potřebné úpravy.“
Rozsáhlé testy prověřující všechny součásti nové generace modeluZatímco první virtuální testy nového modelu začínají zhruba čtyři roky před jeho premiérou, reálné jízdy se rozbíhají zhruba dva roky poté. Při nich se důkladně prověřuje celková kvalita a odolnost vozidla – od podvozku a karoserie až po pohonné a elektrické systémy, které zajišťují výkon i v těch nejnáročnějších podmínkách. Kromě toho se na speciálních zkušebních zařízeních a v laboratoři testuje mnoho jednotlivých komponentů i celých montážních sestav, jako je nový systém DCC Pro nebo nové světlomety TOP LED Matrix.
Konfrontace s extrémy: od arktických mrazů po pouštní vedraNové generace modelů Superb a Kodiaq prošly před svou nadcházející světovou premiérou testy v těch nejtvrdších povětrnostních podmínkách. Vozy byly vystaveny teplotám až -30 °C na sever od polárního kruhu a také testům v úmorném vedru ve Španělsku, Africe a arizonské poušti při teplotách až 50 °C. Díky těmto zkouškám byly získány relevantní informace týkající se mimo jiné i bezproblémově fungujícího plug-in hybridního pohonného ústrojí.
Dodatečné oblasti zaměření testů: tažení a nabíjeníNa Grossglocknerské vysokohorské silnici v rakouských Alpách se zcela nové modely Superb a Kodiaq úspěšně osvědčily jako tažná vozidla. Tyto testy na horských silnicích se sklonem až 13 % přinesly cenné poznatky o účinnosti brzd a tepelné regulaci. Vzhledem k tomu, že obě modelové řady budou k dispozici rovněž ve verzích PHEV s elektrickým dojezdem přes 100 kilometrů, společnost Škoda Auto iniciativně posoudila také rozmanité možnosti nabíjení a dobíjecí infrastrukturu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.