Nové generace modelových řad Škoda Superb a Kodiaq úspěšně absolvovaly intenzivní mezinárodní testovací program. Během dvou let najely vozy více než milion kilometrů a při testovacích jízdách byly vystaveny teplotám od -30 °C na sever od polárního kruhu až po téměř 50 °C v arizonské poušti.
Kromě toho je automobilka nechala táhnout přívěsy na Grossglocknerské vysokohorské silnici a testovala rovněž různou nabíjecí infrastrukturu pro varianty s plug-in-hybridním pohonem. Díky četným dalším testům odolnosti a materiálů na zkušebních zařízeních a v laboratoři simulovala společnost Škoda Auto před uvedením obou modelů na trh 40 let jejich reálného provozu.
Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje, uvedl: „Řídíme se slovy našich zakladatelů Laurina a Klementa z roku 1895: jen to nejlepší je pro naše zákazníky dost dobré. Proto naše vozy posouváme na hranici možností a simulujeme a testujeme vše, s čím by se naši zákazníci mohli na svých cestách potýkat. Během několika měsíců ujedou naše vozy v městském provozu, na venkovských silnicích a na dálnicích hodně přes milion kilometrů – což je vzdálenost, na kterou by průměrný zákazník potřeboval 40 let.“
Florian Weymar, vedoucí oddělení Řízení kvality ve společnosti Škoda Auto, dodal: „Před zahájením sériové výroby posuzujeme všech zhruba 7 000 komponentů. Naše přísné testovací programy přinášejí přesné údaje o odolnosti, životnosti a celkové kvalitě každého dílu. Z těchto extrémních testů získáváme poznatky o faktorech, jako je tepelná odolnost, a dokonce i stálost laků a povrchových úprav. Jsme odhodláni identifikovat a realizovat veškeré potřebné úpravy.“
Rozsáhlé testy prověřující všechny součásti nové generace modeluZatímco první virtuální testy nového modelu začínají zhruba čtyři roky před jeho premiérou, reálné jízdy se rozbíhají zhruba dva roky poté. Při nich se důkladně prověřuje celková kvalita a odolnost vozidla – od podvozku a karoserie až po pohonné a elektrické systémy, které zajišťují výkon i v těch nejnáročnějších podmínkách. Kromě toho se na speciálních zkušebních zařízeních a v laboratoři testuje mnoho jednotlivých komponentů i celých montážních sestav, jako je nový systém DCC Pro nebo nové světlomety TOP LED Matrix.
Konfrontace s extrémy: od arktických mrazů po pouštní vedraNové generace modelů Superb a Kodiaq prošly před svou nadcházející světovou premiérou testy v těch nejtvrdších povětrnostních podmínkách. Vozy byly vystaveny teplotám až -30 °C na sever od polárního kruhu a také testům v úmorném vedru ve Španělsku, Africe a arizonské poušti při teplotách až 50 °C. Díky těmto zkouškám byly získány relevantní informace týkající se mimo jiné i bezproblémově fungujícího plug-in hybridního pohonného ústrojí.
Dodatečné oblasti zaměření testů: tažení a nabíjeníNa Grossglocknerské vysokohorské silnici v rakouských Alpách se zcela nové modely Superb a Kodiaq úspěšně osvědčily jako tažná vozidla. Tyto testy na horských silnicích se sklonem až 13 % přinesly cenné poznatky o účinnosti brzd a tepelné regulaci. Vzhledem k tomu, že obě modelové řady budou k dispozici rovněž ve verzích PHEV s elektrickým dojezdem přes 100 kilometrů, společnost Škoda Auto iniciativně posoudila také rozmanité možnosti nabíjení a dobíjecí infrastrukturu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.