Švýcarská společnost nanoFlowcell představila elektromobil, který ke svému provozu nepotřebuje baterie. Namísto nich využívá kapalný elektrolyt, díky čemuž by měl dojezd činit ohromných 2000 km.
Quantino Twentyfive je elektromobil, který navazuje na předchůdce, představeného již v roce 2015. Jedná se o 2+2 místný roadater se čtveřicí motorů. Každé kolo má tak svůj vlastní motor a Quantino Twentyfive má náhon 4x4. Celkový výkon oněch elektromotorů je 320 koní, což by mělo umožnit vozu vystřelit z 0 na 100 km/h za necelé 3 s.
Nejzvláštnější na elektromobilu Quantino Twentyfive je fakt, že nepoužívá klasické baterie, jako drtivá většina ostatních Ev. Elektromotory jsou zde poháněny systémem skládajícím se ze dvou bi-ION nádrží na kapalný elektrolyt (navrženo společností nanoFlowcell). V jedné z nádrží jsou kladně nabité ionty, ve druhé záporně nabité.
Kapaliny uvnitř nádrží jsou poháněny čerpadly přes speciální modul s iontoměničovou membránou, která v důsledku toho produkuje elektrický proud.
Takto o principu hovoří u nanoFlowcell:
nanoFlowcell® je škálovatelný měnič energie, jehož membránová komora obsahuje dvě elektrody oddělené iontovým vodičem (membránou) . Iontový vodič se skládá z polopropustné membránové destičky, která umožňuje průchod pouze určitému typu iontů přítomných v molekule bi-ION®. Zde dochází k výměně iontů mezi kladně a záporně nabitým elektrolytem. Chemická energie bi- ION® se přeměňuje na elektrickou energii.
Zda je technologie společnost nanoFlowcell revolucí a nebo slepou uličkou, nám ukáže až čas. Každodenně pokud by byla možnost vyměnit současná těžká bateriová vozidla za lehká, lokálně bezemisní vozidla s obrovským dojezdem, brali bychom to všema deseti.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.