Švýcarská společnost nanoFlowcell představila elektromobil, který ke svému provozu nepotřebuje baterie. Namísto nich využívá kapalný elektrolyt, díky čemuž by měl dojezd činit ohromných 2000 km.
Quantino Twentyfive je elektromobil, který navazuje na předchůdce, představeného již v roce 2015. Jedná se o 2+2 místný roadater se čtveřicí motorů. Každé kolo má tak svůj vlastní motor a Quantino Twentyfive má náhon 4x4. Celkový výkon oněch elektromotorů je 320 koní, což by mělo umožnit vozu vystřelit z 0 na 100 km/h za necelé 3 s.
Nejzvláštnější na elektromobilu Quantino Twentyfive je fakt, že nepoužívá klasické baterie, jako drtivá většina ostatních Ev. Elektromotory jsou zde poháněny systémem skládajícím se ze dvou bi-ION nádrží na kapalný elektrolyt (navrženo společností nanoFlowcell). V jedné z nádrží jsou kladně nabité ionty, ve druhé záporně nabité.
Kapaliny uvnitř nádrží jsou poháněny čerpadly přes speciální modul s iontoměničovou membránou, která v důsledku toho produkuje elektrický proud.
Takto o principu hovoří u nanoFlowcell:
nanoFlowcell® je škálovatelný měnič energie, jehož membránová komora obsahuje dvě elektrody oddělené iontovým vodičem (membránou) . Iontový vodič se skládá z polopropustné membránové destičky, která umožňuje průchod pouze určitému typu iontů přítomných v molekule bi-ION®. Zde dochází k výměně iontů mezi kladně a záporně nabitým elektrolytem. Chemická energie bi- ION® se přeměňuje na elektrickou energii.
Zda je technologie společnost nanoFlowcell revolucí a nebo slepou uličkou, nám ukáže až čas. Každodenně pokud by byla možnost vyměnit současná těžká bateriová vozidla za lehká, lokálně bezemisní vozidla s obrovským dojezdem, brali bychom to všema deseti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?