Toyota spouští v Evropě výrobu hybridního pohonu 5. generace

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 20. prosince 2022, 00:30 Google+

Toyota Motor Europe oznámila zahájení výroby hybridních pohonů 5. generace pro novou Toyotu Corolla. Nejnovější hybridní elektrické pohony Toyota s nízkými emisemi se budou vyrábět v závodech Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) a následně montovat do nové Toyoty Corolla vyráběné v závodech TMUK a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Toyota

Sdílejte článek

Zahájení výroby hybridních jednotek a převodovek 5. generace navazuje na modernizaci sedmi výrobních linek prostřednictvím nových investic o objemu 77 milionů eur (1,8 miliardy korun) v Polsku a 541 tisíc eur (13,1 milionu korun) ve Velké Británii.

TMMP vyrábí hybridní elektrické převodovky včetně elektromotorů MG1 a MG2, které jsou nedílnou součástí hybridního převodového ústrojí. MG1 je pomocný motor, nebo také „generátor energie“, fungující jako startér benzínového motoru a současně vyrábějící elektřinu k pohonu elektromotoru MG2 a dobíjení baterie. MG2 je hlavní elektromotor k pohonu kol pomocí elektřiny vyráběné generátorem MG1 a elektřiny z baterie.

Uvedené komponenty budou spojeny s novým benzínovým motorem 1,8 litru z produkce TMUK, a dohromady tak budou představovat hybridní elektrický pohon 5. generace.

Hybridní technologie 5. generace od Toyoty používá lehčí, kompaktnější a výkonnější elektromotory, díky nimž narůstá podíl čistě elektrické jízdy hybridního systému pohonu. Zdokonalená kalibrace spalovacího motoru přináší vyšší výkon vozidla a jeho celkově lepší jízdní schopnosti v kombinaci s nižšími emisemi CO2 jednotky 1,8 litru.

Celkový výkon hybridního pohonu s motorem 1,8 litru činí 140 koní, což znamená vyšší dynamiku při zrychlování na 100 km/h – nyní 9,2 sekundy, tedy o 1,7 sekundy méně ve srovnání s předchůdcem. Kromě toho rekuperuje část kinetické energie během brzdění a zpomalování, a hybridní pohon tak spotřebuje méně paliva než srovnatelný konvenční pohon.

Nový hybridní elektrický pohon 5. generace nahrazuje dřívější jednotky 4. generace vyráběné v závodech TMMP a TMUK od roku 2018, resp. 2016. Během uvedeného období TME zvýšila dynamiku investic do hybridních technologií, a v posledních čtyřech letech tak úhrnný podíl elektrifikovaných jednotek v rámci celkových prodejů značky Toyota v Evropě vzrostl ze 30 na 66 %.

„Cenově dostupná elektrifikovaná vozidla od Toyoty s nízkými emisemi hrají důležitou roli v naší celoevropské strategii více technologií, jejímž cílem je pomoci každému snížit jeho uhlíkové emise. Hybridní technologie je nyní zastoupena v 70 a 85 procent procentech pohonů a převodovek vyráběných v TMMP a TMUK, což odráží stále silnější poptávku zákazníků po hybridních vozidlech od Toyoty,“ uvedl Marvin Cooke, výkonný viceprezident pro výrobu ze společnosti Toyota Motor Europe.

Vytisknout

Diskuze: Toyota spouští v Evropě výrobu hybridního pohonu 5. generace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

mazda 6

Svazu dovozců oznámil lednová čísla

Citroen C5X

TEST: Citroen C5X 1.6 PureTech 180 Shine – návrat ke kořenům se spoustou inovací

Ferrari Purosangue

Akcie Ferrari letí nahoru, na nový model se bude čekat dlouho

Škoda Superb

Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

Škoda Enyaq RS IV

Škoda Enyaq RS iV drží rekord 7,351 km dlouhým driftem

Ilustrační fotografie

První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

Škoda Vision 7S

Další rána pro Škodu? Do hry vstupuje indická vláda

Ilustrační foto

Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

Ilustrační foto

Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Prosklená budova ředitelství automobilky Renault v Boulogne-Billancourt

Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

Lada Vesta Sport

Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

Toyota RAV4 PHEV

Expert Toyoty: Elektromobily svět nespasí, klíčem je lithium

Lexus UX 300e

TEST: Lexus UX300e – prémiový crossover na baterky připomínající malý tank

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Elon Musk předpověděl, kdo asi bude největším konkurentem Tesly

Rolls-Royce Cullinan

Český dealer Rolls-Royce prozradil čísla

reklama

Doporučujeme

Ford GT

Loučení s Fordem GT, závodní limitka s výkonem 800 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ladu trápí problém, zákazníkům nepomůže ani příplatek

  2. První města začínají využívat ekonomičtější řešení posypu silnic

  3. Evropská komise počítá v tisících Kč, výrobci v desítkách tisíc, Česko Euro 7 zatím nepodpoří

  4. Renault interní duel s Nissanem podle Japonců prohrál

  5. Škoda se vyjádřila k výrobě v českých továrnách

  6. Havarijní pojištění znevýhodňuje elektromobily. Kdo může očekávat bonusy a jaké?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud