Toyota Motor Europe oznámila zahájení výroby hybridních pohonů 5. generace pro novou Toyotu Corolla. Nejnovější hybridní elektrické pohony Toyota s nízkými emisemi se budou vyrábět v závodech Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) a následně montovat do nové Toyoty Corolla vyráběné v závodech TMUK a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT).
Zahájení výroby hybridních jednotek a převodovek 5. generace navazuje na modernizaci sedmi výrobních linek prostřednictvím nových investic o objemu 77 milionů eur (1,8 miliardy korun) v Polsku a 541 tisíc eur (13,1 milionu korun) ve Velké Británii.
TMMP vyrábí hybridní elektrické převodovky včetně elektromotorů MG1 a MG2, které jsou nedílnou součástí hybridního převodového ústrojí. MG1 je pomocný motor, nebo také „generátor energie“, fungující jako startér benzínového motoru a současně vyrábějící elektřinu k pohonu elektromotoru MG2 a dobíjení baterie. MG2 je hlavní elektromotor k pohonu kol pomocí elektřiny vyráběné generátorem MG1 a elektřiny z baterie.
Uvedené komponenty budou spojeny s novým benzínovým motorem 1,8 litru z produkce TMUK, a dohromady tak budou představovat hybridní elektrický pohon 5. generace.
Hybridní technologie 5. generace od Toyoty používá lehčí, kompaktnější a výkonnější elektromotory, díky nimž narůstá podíl čistě elektrické jízdy hybridního systému pohonu. Zdokonalená kalibrace spalovacího motoru přináší vyšší výkon vozidla a jeho celkově lepší jízdní schopnosti v kombinaci s nižšími emisemi CO2 jednotky 1,8 litru.
Celkový výkon hybridního pohonu s motorem 1,8 litru činí 140 koní, což znamená vyšší dynamiku při zrychlování na 100 km/h – nyní 9,2 sekundy, tedy o 1,7 sekundy méně ve srovnání s předchůdcem. Kromě toho rekuperuje část kinetické energie během brzdění a zpomalování, a hybridní pohon tak spotřebuje méně paliva než srovnatelný konvenční pohon.
Nový hybridní elektrický pohon 5. generace nahrazuje dřívější jednotky 4. generace vyráběné v závodech TMMP a TMUK od roku 2018, resp. 2016. Během uvedeného období TME zvýšila dynamiku investic do hybridních technologií, a v posledních čtyřech letech tak úhrnný podíl elektrifikovaných jednotek v rámci celkových prodejů značky Toyota v Evropě vzrostl ze 30 na 66 %.
„Cenově dostupná elektrifikovaná vozidla od Toyoty s nízkými emisemi hrají důležitou roli v naší celoevropské strategii více technologií, jejímž cílem je pomoci každému snížit jeho uhlíkové emise. Hybridní technologie je nyní zastoupena v 70 a 85 procent procentech pohonů a převodovek vyráběných v TMMP a TMUK, což odráží stále silnější poptávku zákazníků po hybridních vozidlech od Toyoty,“ uvedl Marvin Cooke, výkonný viceprezident pro výrobu ze společnosti Toyota Motor Europe.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.