Toyota Motor Europe oznámila zahájení výroby hybridních pohonů 5. generace pro novou Toyotu Corolla. Nejnovější hybridní elektrické pohony Toyota s nízkými emisemi se budou vyrábět v závodech Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) a následně montovat do nové Toyoty Corolla vyráběné v závodech TMUK a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT).
Zahájení výroby hybridních jednotek a převodovek 5. generace navazuje na modernizaci sedmi výrobních linek prostřednictvím nových investic o objemu 77 milionů eur (1,8 miliardy korun) v Polsku a 541 tisíc eur (13,1 milionu korun) ve Velké Británii.
TMMP vyrábí hybridní elektrické převodovky včetně elektromotorů MG1 a MG2, které jsou nedílnou součástí hybridního převodového ústrojí. MG1 je pomocný motor, nebo také „generátor energie“, fungující jako startér benzínového motoru a současně vyrábějící elektřinu k pohonu elektromotoru MG2 a dobíjení baterie. MG2 je hlavní elektromotor k pohonu kol pomocí elektřiny vyráběné generátorem MG1 a elektřiny z baterie.
Uvedené komponenty budou spojeny s novým benzínovým motorem 1,8 litru z produkce TMUK, a dohromady tak budou představovat hybridní elektrický pohon 5. generace.
Hybridní technologie 5. generace od Toyoty používá lehčí, kompaktnější a výkonnější elektromotory, díky nimž narůstá podíl čistě elektrické jízdy hybridního systému pohonu. Zdokonalená kalibrace spalovacího motoru přináší vyšší výkon vozidla a jeho celkově lepší jízdní schopnosti v kombinaci s nižšími emisemi CO2 jednotky 1,8 litru.
Celkový výkon hybridního pohonu s motorem 1,8 litru činí 140 koní, což znamená vyšší dynamiku při zrychlování na 100 km/h – nyní 9,2 sekundy, tedy o 1,7 sekundy méně ve srovnání s předchůdcem. Kromě toho rekuperuje část kinetické energie během brzdění a zpomalování, a hybridní pohon tak spotřebuje méně paliva než srovnatelný konvenční pohon.
Nový hybridní elektrický pohon 5. generace nahrazuje dřívější jednotky 4. generace vyráběné v závodech TMMP a TMUK od roku 2018, resp. 2016. Během uvedeného období TME zvýšila dynamiku investic do hybridních technologií, a v posledních čtyřech letech tak úhrnný podíl elektrifikovaných jednotek v rámci celkových prodejů značky Toyota v Evropě vzrostl ze 30 na 66 %.
„Cenově dostupná elektrifikovaná vozidla od Toyoty s nízkými emisemi hrají důležitou roli v naší celoevropské strategii více technologií, jejímž cílem je pomoci každému snížit jeho uhlíkové emise. Hybridní technologie je nyní zastoupena v 70 a 85 procent procentech pohonů a převodovek vyráběných v TMMP a TMUK, což odráží stále silnější poptávku zákazníků po hybridních vozidlech od Toyoty,“ uvedl Marvin Cooke, výkonný viceprezident pro výrobu ze společnosti Toyota Motor Europe.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?