Společnost Toyota Motor Manufacturing UK prostřednictvím centra pro pokročilé pohony (APC) obdrží dotaci na vývoj modelu Hilux poháněného palivovým článkem. Cílem projektu ve spolupráci s partnery z Velké Británie je upravit komponenty druhé generace palivových článků od Toyoty používané i nejnovější Toyotou Mirai.
V rámci výzvy budou během roku 2023 v britském sídle TMUK v Burnastonu vyrobeny první prototypy vozidel. V případě úspěšných výsledků testování je pak cílem připravit malosériovou výrobu. Tento projekt je zajímavou příležitostí k prozkoumání dalšího uplatnění technologie palivových článků od Toyoty v konkrétním automobilovém segmentu, který je v mnoha odvětvích průmyslu klíčový, a projekt tak zde může přispět ke snižování uhlíkových emisí.
Ačkoli vedení projektu zajišťuje britská Toyota, k dispozici bude tým pro výzkum a vývoj společnosti Toyota Motor Europe (TME), jenž britským pracovníkům poskytne odbornou technickou podporu k získání vlastních odborných znalostí a dosažení takové soběstačnosti, aby dokázali vyvinout vodíkový pohon nové generace.
Toyota již přes 20 let prosazuje multi-technologický přístup k uhlíkové neutralitě, kdy nabízí různorodou modelovou nabídku vozidel včetně všech elektrifikovaných technologií, od hybridů přes plug-in hybridy a bateriové elektromobily až po vozidla poháněná palivovými články. Základním stavebním kamenem k dosažení tohoto cíle je úspěšný vývoj v oblasti vodíkové dopravy.
„Velká Británie je pro pick-upy jedním z klíčových trhů a zároveň jde o důležitý trh značky Toyota. Tato dotace je skvělou příležitostí, jak vyvinout bezemisní řešení pro klíčový segment trhu. Rádi bychom poděkovali britské vládě za podporu, která našemu konsorciu pomůže při výzkumu a vývoji pohonu na bázi palivového článku pro Toyotu Hilux, v souladu s našimi cíli v oblasti uhlíkové neutrality,“ komentoval Matt Harrison, prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe.
Toyota plánuje využít nové příležitosti na trhu s užitkovými vozy v podobě bezemisních produktů. Toyota vloni úspěšně požádala o dotaci prostřednictvím APC, kdy předložila projekt na podporu vývoje nových čistších technologií a řešení mobility.
V rámci britského automobilového průmyslu hraje APC ústřední roli, neboť nabízí jedinečné příležitosti k překonání hranice mezi současným průmyslem a budoucími technologickými požadavky. Dotace se speciálně zaměřuje na pozdější fáze výzkumu a vývoje, kdy se ověřovací studie proměňují v prototypy vozidel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?