Společnost Toyota Motor Manufacturing UK prostřednictvím centra pro pokročilé pohony (APC) obdrží dotaci na vývoj modelu Hilux poháněného palivovým článkem. Cílem projektu ve spolupráci s partnery z Velké Británie je upravit komponenty druhé generace palivových článků od Toyoty používané i nejnovější Toyotou Mirai.
V rámci výzvy budou během roku 2023 v britském sídle TMUK v Burnastonu vyrobeny první prototypy vozidel. V případě úspěšných výsledků testování je pak cílem připravit malosériovou výrobu. Tento projekt je zajímavou příležitostí k prozkoumání dalšího uplatnění technologie palivových článků od Toyoty v konkrétním automobilovém segmentu, který je v mnoha odvětvích průmyslu klíčový, a projekt tak zde může přispět ke snižování uhlíkových emisí.
Ačkoli vedení projektu zajišťuje britská Toyota, k dispozici bude tým pro výzkum a vývoj společnosti Toyota Motor Europe (TME), jenž britským pracovníkům poskytne odbornou technickou podporu k získání vlastních odborných znalostí a dosažení takové soběstačnosti, aby dokázali vyvinout vodíkový pohon nové generace.
Toyota již přes 20 let prosazuje multi-technologický přístup k uhlíkové neutralitě, kdy nabízí různorodou modelovou nabídku vozidel včetně všech elektrifikovaných technologií, od hybridů přes plug-in hybridy a bateriové elektromobily až po vozidla poháněná palivovými články. Základním stavebním kamenem k dosažení tohoto cíle je úspěšný vývoj v oblasti vodíkové dopravy.
„Velká Británie je pro pick-upy jedním z klíčových trhů a zároveň jde o důležitý trh značky Toyota. Tato dotace je skvělou příležitostí, jak vyvinout bezemisní řešení pro klíčový segment trhu. Rádi bychom poděkovali britské vládě za podporu, která našemu konsorciu pomůže při výzkumu a vývoji pohonu na bázi palivového článku pro Toyotu Hilux, v souladu s našimi cíli v oblasti uhlíkové neutrality,“ komentoval Matt Harrison, prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe.
Toyota plánuje využít nové příležitosti na trhu s užitkovými vozy v podobě bezemisních produktů. Toyota vloni úspěšně požádala o dotaci prostřednictvím APC, kdy předložila projekt na podporu vývoje nových čistších technologií a řešení mobility.
V rámci britského automobilového průmyslu hraje APC ústřední roli, neboť nabízí jedinečné příležitosti k překonání hranice mezi současným průmyslem a budoucími technologickými požadavky. Dotace se speciálně zaměřuje na pozdější fáze výzkumu a vývoje, kdy se ověřovací studie proměňují v prototypy vozidel.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.