Společnost Toyota Motor Manufacturing UK prostřednictvím centra pro pokročilé pohony (APC) obdrží dotaci na vývoj modelu Hilux poháněného palivovým článkem. Cílem projektu ve spolupráci s partnery z Velké Británie je upravit komponenty druhé generace palivových článků od Toyoty používané i nejnovější Toyotou Mirai.
V rámci výzvy budou během roku 2023 v britském sídle TMUK v Burnastonu vyrobeny první prototypy vozidel. V případě úspěšných výsledků testování je pak cílem připravit malosériovou výrobu. Tento projekt je zajímavou příležitostí k prozkoumání dalšího uplatnění technologie palivových článků od Toyoty v konkrétním automobilovém segmentu, který je v mnoha odvětvích průmyslu klíčový, a projekt tak zde může přispět ke snižování uhlíkových emisí.
Ačkoli vedení projektu zajišťuje britská Toyota, k dispozici bude tým pro výzkum a vývoj společnosti Toyota Motor Europe (TME), jenž britským pracovníkům poskytne odbornou technickou podporu k získání vlastních odborných znalostí a dosažení takové soběstačnosti, aby dokázali vyvinout vodíkový pohon nové generace.
Toyota již přes 20 let prosazuje multi-technologický přístup k uhlíkové neutralitě, kdy nabízí různorodou modelovou nabídku vozidel včetně všech elektrifikovaných technologií, od hybridů přes plug-in hybridy a bateriové elektromobily až po vozidla poháněná palivovými články. Základním stavebním kamenem k dosažení tohoto cíle je úspěšný vývoj v oblasti vodíkové dopravy.
„Velká Británie je pro pick-upy jedním z klíčových trhů a zároveň jde o důležitý trh značky Toyota. Tato dotace je skvělou příležitostí, jak vyvinout bezemisní řešení pro klíčový segment trhu. Rádi bychom poděkovali britské vládě za podporu, která našemu konsorciu pomůže při výzkumu a vývoji pohonu na bázi palivového článku pro Toyotu Hilux, v souladu s našimi cíli v oblasti uhlíkové neutrality,“ komentoval Matt Harrison, prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe.
Toyota plánuje využít nové příležitosti na trhu s užitkovými vozy v podobě bezemisních produktů. Toyota vloni úspěšně požádala o dotaci prostřednictvím APC, kdy předložila projekt na podporu vývoje nových čistších technologií a řešení mobility.
V rámci britského automobilového průmyslu hraje APC ústřední roli, neboť nabízí jedinečné příležitosti k překonání hranice mezi současným průmyslem a budoucími technologickými požadavky. Dotace se speciálně zaměřuje na pozdější fáze výzkumu a vývoje, kdy se ověřovací studie proměňují v prototypy vozidel.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.