Jedna z největších čínských automobilek Geely vstoupí na začátku příštího roku na trh v České republice, v Maďarsku a na Slovensku. Vozy bude nabízet prostřednictvím firmy Grand Automotive Central Europe. Prvním prodávaným typem by měl být elektromobil Geometry C. Firma to na začátku týdne oznámila v tiskové zprávě zaslané ČTK. Již minulý rok přitom oznámila vstup na český trh další velká čínská značka Dongfeng, která prostřednictvím společnosti Bidli začala nabízet rovněž elektromobily.
"Vzhledem k tomu, že značka Geely poprvé vstupuje na trh Evropské unie, představuje toto partnerství se společností Grand Automotive Central Europe významný krok vpřed pro globalizační ambice společnosti Geely," uvedl dnes výkonný viceprezident automobilky Geely Cook Süe.
Do skupiny Geely patří i automobilové značky Volvo, Polestar nebo Lotus. Firma podle svého sdělení ročně vyrábí okolo deseti milionů aut a celosvětové zaměstnává 120.000 lidí. "Po dlouhých jednáních jsme se dohodli se společností Geely Auto International Corporation na všech bodech distribuční smlouvy pro tři země, takže od nynějška začneme společně budovat značku Geely ve střední a východní Evropě," uvedl generální ředitel Grand Automotive Viktor Molnár.
Hlavním úkolem Grand Automotive nyní podle Molnára bude vybudovat síť prodejců a poprodejních služeb. Firma již do střední Evropy dováží vozy japonské značky Nissan a v regionu spolupracuje s 61 dealery.
Geely Geometry C je elektrické SUV. Základem je podle dostupných informací baterie o kapacitě 70 kWh, vybavená aktivním řízením teploty, která umožňuje dojezd 460 kilometrů na jedno nabití. Elektromotor pohánějící přední kola má maximální točivý moment 310 Nm a z nuly na sto zrychlí za 7,7 vteřiny.
Vývoz čínských aut se v září meziročně zvýšil o 73,9 procenta. Jednou šestinou se na tom podílely elektromobily. Čínské automobilky zvyšují prodej elektromobilů v zahraničí, zvláště v jihovýchodní Asii a Evropě. Plány na uvedení nových modelů na evropský trh nedávno oznámily například také firmy BYD a Nio.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.