Italský výrobce luxusních sportovních automobilů Ferrari ve třetím čtvrtletí zvýšil provozní zisk meziročně o 17 procent na 435 milionů eur (téměř 11 miliard Kč). Překonal tak očekávání analytiků, kteří zisk podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 418 milionů eur. Podnik navíc zlepšil celoroční výhled. Dařilo se také britskému výrobci luxusních aut Bentley Motors, naopak další britská automobilka Aston Martin, která se také pohybuje v segmentu luxusních aut, podle sdělení ČTK prohloubila ztrátu.
Společnost Ferrari se na začátku roku 2016 oddělila od automobilky Fiat Chrysler. S akciemi Ferrari se v současnosti obchoduje na burzách v Miláně a New Yorku. Firma nyní předpokládá, že její provozní zisk v celém letošním roce přesáhne 1,73 miliardy eur. V předchozí prognóze jej odhadovala na 1,7 až 1,73 miliardy eur. Automobilka rovněž mírně zvýšila odhad celoročních tržeb.
S problémy se naopak nadále potýká britský konkurent Aston Martin, jehož provozní ztráta se ve třetím čtvrtletí téměř zdvojnásobila na 58,5 milionu liber (zhruba 1,7 miliardy Kč) z 30,2 milionu liber před rokem. Za špatnými hospodářskými výsledky podle firmy stojí přetrvávající problémy v dodavatelském řetězci. Firma přitom v červenci předpovídala zlepšení finanční situace ve druhé polovině roku.
Automobilka Aston Martin byla založena před více než 100 lety a její auta proslavil mimo jiné fiktivní tajný agent James Bond. V roce 2018 vstoupily její akcie na burzu. Firma se ale v posledních letech potýká s problémy, kvůli kterým přikročila k restrukturalizaci a změnám ve vedení, upozornila agentura Reuters.
Hospodářské výsledky zveřejnil také britský výrobce luxusních vozů Bentley. Podnik, který je divizí německého automobilového koncernu Volkswagen, v prvních třech čtvrtletích letošního roku více než zdvojnásobil provozní zisk na 575 milionů eur (14 miliard Kč) z 275 milionů eur před rokem. "Zatímco Bentley pokračuje v řešení problémů, kterým čelí na globálním trhu, ukazují tyto finanční výsledky velmi dobrý výkon ve většině regionů," uvedl šéf podniku Adrian Hallmark.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?