Ruský výrobce nákladních vozů Kama ve spolupráci s Petrohradskou státní polytechnickou univerzitou (SPbPU) představil elektromobil Kama-1. Dle dostupných informací má jít o jeden z nejlevnejších elektromobilů nejen v Rusku.
Třídveřový čtyřmístný kompaktní crossover byl vyvinut v souladu s moderními trendy na trhu mobility a dopravy. Rozměry crossoveru jsou následující: šířka 3,4 m, výška 1,7 m a na výšku 1,6 m. Elektrické vozidlo je vybaveno lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 33 kW/h, který napájí elektrický motor o výkonu 80 kW (109 koní), které umožňují maximální rychlost 150 km/h a dojezd 250 km na jedno nabití. Velmi působivý je údaj o zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s. Baterie se v normálním režimu nabije za 6 hodin a v rychlém režimu za 20 minut.
Velkou zajímavostí je pojetí interiéru, kde má na starost velkou část ovládacích prvků 10 palcový displej infotainmentu umístěný do středu volantu. Airbag tak našel své místo nad čelním sklem.
Dle předpokladů se k prvním zákazníkům Kama-1 dostane nejdříve v roce 2024. A teď to nejzajímavější, předpokládaná cena je dle výbavy v rozmezí od 1 po 1,3 milionů Rublů, což je asi 300 až 390 tisíc Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?