Ruský výrobce nákladních vozů Kama ve spolupráci s Petrohradskou státní polytechnickou univerzitou (SPbPU) představil elektromobil Kama-1. Dle dostupných informací má jít o jeden z nejlevnejších elektromobilů nejen v Rusku.
Třídveřový čtyřmístný kompaktní crossover byl vyvinut v souladu s moderními trendy na trhu mobility a dopravy. Rozměry crossoveru jsou následující: šířka 3,4 m, výška 1,7 m a na výšku 1,6 m. Elektrické vozidlo je vybaveno lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 33 kW/h, který napájí elektrický motor o výkonu 80 kW (109 koní), které umožňují maximální rychlost 150 km/h a dojezd 250 km na jedno nabití. Velmi působivý je údaj o zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s. Baterie se v normálním režimu nabije za 6 hodin a v rychlém režimu za 20 minut.
Velkou zajímavostí je pojetí interiéru, kde má na starost velkou část ovládacích prvků 10 palcový displej infotainmentu umístěný do středu volantu. Airbag tak našel své místo nad čelním sklem.
Dle předpokladů se k prvním zákazníkům Kama-1 dostane nejdříve v roce 2024. A teď to nejzajímavější, předpokládaná cena je dle výbavy v rozmezí od 1 po 1,3 milionů Rublů, což je asi 300 až 390 tisíc Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.