Ruský výrobce nákladních vozů Kama ve spolupráci s Petrohradskou státní polytechnickou univerzitou (SPbPU) představil elektromobil Kama-1. Dle dostupných informací má jít o jeden z nejlevnejších elektromobilů nejen v Rusku.
Třídveřový čtyřmístný kompaktní crossover byl vyvinut v souladu s moderními trendy na trhu mobility a dopravy. Rozměry crossoveru jsou následující: šířka 3,4 m, výška 1,7 m a na výšku 1,6 m. Elektrické vozidlo je vybaveno lithium-iontovým akumulátorem s kapacitou 33 kW/h, který napájí elektrický motor o výkonu 80 kW (109 koní), které umožňují maximální rychlost 150 km/h a dojezd 250 km na jedno nabití. Velmi působivý je údaj o zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s. Baterie se v normálním režimu nabije za 6 hodin a v rychlém režimu za 20 minut.
Velkou zajímavostí je pojetí interiéru, kde má na starost velkou část ovládacích prvků 10 palcový displej infotainmentu umístěný do středu volantu. Airbag tak našel své místo nad čelním sklem.
Dle předpokladů se k prvním zákazníkům Kama-1 dostane nejdříve v roce 2024. A teď to nejzajímavější, předpokládaná cena je dle výbavy v rozmezí od 1 po 1,3 milionů Rublů, což je asi 300 až 390 tisíc Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.