Zcela nový model CMX1100 Rebel v sobě kombinuje klasické estetické rysy s nejmodernějšími technologiemi Připraven pro uvolněnou jízdu Charakterní řadový dvouválcový motor s točivým momentem 98 Nm a výkonem 64 kW Skvěle ovladatelný podvozek je vybaven prvotřídním odpružením a brzdami 4 jízdní režimy, 3úrovňový systém nastavitelné kontroly trakce a systém pro zamezení zvedání předního kola K dispozici volitelná unikátní dvouspojková převodovka DCT
Společnost Honda Motor Europe s potěšením ohlašuje další přírůstek do její modelové řady pro nadcházející sezónu 2021: CMX1100 Rebel.
Dvouválcový CMX500 Rebel s motorem o objemu 500 cm3 určený pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2, jenž byl představen v roce 2017, nabídl unikátní základ pro nepřeberné množství úprav, v němž se tradice strojů kategorie „bobber“ snoubí s průlomovými nejmodernějšími řešeními. Atraktivní, zábavný a nenáročný – těmito vlastnostmi si získal srdce jezdců v celé Evropě. Díky tomu se v roce 2019 stal třetím nejprodávanějším custom strojem.
Pro rok 2021 nyní vedle CMX500 Rebel přichází i jeho větší a výraznější sourozenec: CMX1100 Rebel. Ten staví na vlastnostech, díky kterým je menší stroj tak úspěšný, a přidává k nim více výkonu, více charakteru a řadu nejmodernějších technologií značky Honda. Nabízí tak možnost postupu na větší stroj, ale i možnost přechodu z jiného segmentu pro širokou škálu jezdců hledajících motocykl, se kterým se budou moci odlišit. Tento stroj byl úmyslně navržen jako motocykl s dvojí osobností, jenž je stejně dobře vybaven na uvolněnou a klidnou jízdu, i na vzrušující akci v okamžiku, kdy se před jezdcem objeví silnice plná zatáček.
Ti, kteří přecházejí z menších strojů, u tohoto modelu ocení jeho příjemné rozměry, sedlo ve výšce 700 mm a pohotovostní hmotnost 223 kg; zkušenější jezdce ihned nadchne ovladatelnost podvozku tvořeného pevným trubkovým ocelovým rámem, 43mm kazetovou vidlicí, dvěma zadními tlumiči a radiálně umístěnou čtyřpístovou přední brzdou. A všichni pak ocení charakter a výkony řadového dvouválcového motoru o objemu 1 084 cm3 (odvozeného od jednotky použité v modelu CRF1100L Africa Twin), jenž se díky maximálnímu výkonu 64 kW a točivému momentu 98 Nm vyznačuje mimořádně silným zátahem v nízkých a středních otáčkách, charakterním chováním a výrazným zvukem.
Velký Rebel se i přes svůj obnažený charakter vyznačuje minimalistickými rysy. Ocelové blatníky vpředu i vzadu zakrývají široké pneumatiky; v kruhovém světlometu se mísí vzhled ze staré školy s moderními LED diodami a odráží se v něm kruhový negativní LCD přístrojový panel. Zadní sedlo lze rychle a snadno odšroubovat. Pod povrchem se nachází celá řada nejmodernějších funkcí: elektronicky řízená škrticí klapka (Throttle By Wire - TBW) nabízející 3 přednastavené jízdní režimy a čtvrtý, který si může uživatel nastavit podle svých představ, systém nastavitelné kontroly trakce (HSTC) se 3 úrovněmi, technologie pro udržování adheze předního kola (Wheelie Control), tempomat, či volitelná unikátní dvouspojková šestistupňová převodovka DCT společnosti Honda.
Tato speciální kombinace klasického vzhledu a nejmodernějších technologií znamená, že nový CMX1100 Rebel přichází s unikátní nabídkou do segmentu trhu, kde je s výraznými inovacemi obtížné proniknout.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.