Dostat pokutu za rychlost je v době výkonných přeplňovaných motorů a policistů ukrytých v maskovaných Superbech snazší než kdy driv.. Napadlo vás ale někdy, kdy a kde padla ta úplně první pokuta za překročení maximální povolené rychlosti? Tato příhoda se
Stalo se tak již v roce 1896 a oním prvním pokutovaným nešťastníkem byl jistý Walter Arnold, který se vydal na vyjížďku ve svém vozidle Arnold Benz Motor Carriage.
Během své jízdy po Paddock Green v Kentu ale překročil maximální povolenou rychlost 2 mph (3 km/h) a svévolně si jel 8 mph (13 km/h). To se ovšem nelíbilo policistovi, který ho na svém bicyklu dohnal, zastavil a pokutoval.
Pokud vás udivuje maximální povolená rychlost 3 km/h, nebyl to jediný zvláštní zákon té doby. Jiný zákon vyžadoval, aby všechny vozy byly doprovázeny mužem mávajícím červeným praporkem. Šílené, že?
Naštěstí ještě téhož roku byly zákony pozměněny a automobily se dočkaly nejvyšší povolené rychlosti 14 mph (23 km/h). Na oslavu tohoto pokroku uspořádali tehdejší majitelé automobilů závod z Londýna do Brightonu.
Tato tradice se dochovala až do dnešních dnů. Každý rok se desítky majitelů automobilů vyrobených před rokem 1905 vydávají na závod dlouhý 108 kilometrů aby si připomněli rok, kdy padla první pokuta za rychlost a zároveň byly zrušeny nesmyslné zákony omezující řidiče.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.