V poslední době máme pocit, že se s automobily bývalých členů slavné kapely Beatles doslova roztrhl pytel. Po nedávných oznámeních o aukcích slavného Penny Lane Morris Mini a jedinečného Mini, kterým jezdil Paul McCartney, se do aukce chysxtá i poslední automobil, kterým jezdil John Lennon před svou smrtí. A tím vozem byl téměř nesmrtelný Mercedes-Benz 300TD kombi z roku 1979.
Slavný britský hudebník vystřídal během své úspěšné kariéry vcelku pestrou paletu vozů, mezi nimiž nechybělo Mini nebo psychedelický Rolls-Royce, který měl místo zadních sedadel postel. V posledních letech svého života však spoléhal na krémový Mercedes-Benz 300TD kombi, se kterým objížděl hudební studia a převážel své hudební nástroje. Podle mnoha zpráv byl vůz zaparkován v garáži bytového domu na Manhattanu, kde Lennon tou dobou žil, i osudného 8. prosince 1980, kdy byl talentovaný umělec smrtelně postřelen.
Pod kapotou modelu 300TD se ukrýval 3.0 litrový řadový naftový pětiválec, který měl generovat okolo 77 koní.Pokud vám to přijde málo, je potřeba si uvědomit, že se jednalo o turbem přeplňovaný model. V nabídce však byly i naftové jednotky bez turba, které nabízely výkon výrazně nižší.
Motor byl spojen s čtyřstupňovou automatickou převodovkou a podvozek vozu se mohl pochlubit nezávislým zavěšením a kotoučovými brzdami na obou nápravách, což na rok 1979 rozhodně nebylo špatné. Automobily značky Mercedes měly navíc tou dobou statut tanků díky své robustnosti, spolehlivosti a bezpečnosti.
Dokumenty k tomuto vozu ze série W123 se podařilo dochovat až do dnešních dnů. Díky tomu víme, že vůz byl objednán na žádost Yoko Ono koncem roku 1978.Osobní asistent Johna Lennona, který měl objednávku vozu na starosti, pak ve své knize „The Last Days of John Lennon" uvádí, že až do konce života využíval Lennon svůj Mercedes ke každodenní přepravě. Jezdil s ním do studií, převážel v něm nástroje a také v něm vezl finální verzi svého poslední alba "Double Fantasy."
Po smrti Johna Lennona vůz vystřídal několik muzeí, díky čemuž se dochoval v téměř perfektním stavu. Nejprve byl vystavován v "Legends Museum" v Nashvillu, roku 1997 byl přestěhován do muze automobilů v Torontu a od roku 2005 je k vidění v "Sarasota Classic Car Musem" na Floridě. Nyní tak poprvé po několika desetiletích zamíří do soukromé sbírky.
Dražba Mercedesu Johna Lennona se uskuteční 1. září na akci Auburn Auction konané v "National Auto and Truck Museum" v Indianě. Web Worldwide Auctioneers, kde je vůz vystaven, však neuvedl odhadovanou cenu a vůz by měl být dražen bez jakékoliv minimální rezervace. Je tedy velkou otázkou, za kolik se vůz prodá. Nemáme však nejmenší pochybnosti o tom, že z výsledné částky nám nakonec bude padat brada.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.