Značka Peugeot existuje již od 26. září 1810 a je tak nejstarší aktivní automobilovou značkou na světě. Připomeňme si tři milníky její historie.
Peugeot však v roce 2021 slaví i další milník, a to vstup do světa mobility pro všechny. Na konci léta 1891, tedy právě před 130 lety, byl Peugeot prvním automobilem, který byl ve Francii dodán soukromé osobě. Znamenalo to začátek dlouhé a slavné automobilové ságy.
Značka Peugeot prošla více než dvěma stoletími neustálých změn a bez přestání přizpůsobuje své výrobky a služby potřebám a požadavkům svých zákazníků. Za 211 let se jméno a výrobky značky Peugeot dostaly do milionů domácností. Nejedná se však jen o automobily a motocykly, ale také o nářadí, rádia, šicí stroje, mlýnky na kávu a pepř atd. Některé z produktů značky Peugeot se postupem času staly legendami.
Dnes je značka zastoupena ve více než 160 zemích a denně potvrzuje předpověď, kterou vyslovil Armand Peugeot, a to, že díky automobilu se z firmy Peugeot stane jeden z nejdůležitějších průmyslových podniků ve Francii.
Svět se za 211 let změnil, ale v posledním desetiletí se tempo změn výrazně zrychlilo. Digitalizace a konektivita vedly k novým způsobům myšlení, spotřeby i dopravy. Peugeot je dnes v čele změn v oblasti mobility díky své dnes již vysoce elektrifikované nabídce (70 % modelů Peugeot existuje v jedné nebo více elektrifikovaných verzích) a nové generaci infotainmentu s propojením na internet, která byla uvedena na trh s modelem Peugeot 308.
Je tomu již 130 let, co Peugeot 2. října 1891 dodal první vůz soukromé osobě: panu Poupardinovi, obyvateli města Dornach, který si vůz objednal 27. srpna téhož roku. Byl to čtyřmístný vůz s motorem o výkonu 2 koní (Daimler).
Od tohoto data v roce 1891 bylo ve 160 zemích, kde je značka Peugeot zastoupena, prodáno téměř 75 milionů vozů.
Milovníci starých (ale i novějších) vozů si mohou model vozu Peugeot Type 3, který je identický s vozem dodaným panu Poupardinovi v roce 1891, prohlédnout v Muzeu Peugeot Adventure v Sochaux.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.