Americké přísloví říká, že objem ničím nenahradíš. V případě této "Vetty" nabírá rčení zcela nových rozměrů. Pod dlouhou kapotou se nachází motor, který ani za velkou louží nemá ve sportovních vozech obdoby.
Chevrolet Corvette generace C4 se ve Spojených Státech vyráběl od roku 1983 až do roku 1996. Pod jeho kapotou se nacházel motor 5,7 V8 o různých výkonech. Nejsilnější Corvette ZR-1s výkonem 420 koní byla schopna akceptovat z 0 na 60 MPH (96 km/h) za 4,9 s a atakovat rychlost až 288 km/h. Proti dnes představené Corvette V12 se však jednalo ještě o hodně slabou kávu.
Na začátku 90. let vyrukovala konkurenční automobilka Dodge se svým dnes již legendárním modelem Viper. Ten měl pod kapotou 8.0 litrový motor V10. To přimělo konstruktéry od General Motors postavit něco, co by jedovatého hada od Dodge strčilo do kapsy. A tím něčím je právě Chevrolet Corvette ZR-12.
Pod kapotou červeného prototypu na bázi Vette C4 se ukrývá motor V12 o objemu 9,8 litrů. Ten posílal prostřednictvím 6 stupňové manuální převodovky obrovský výkon na kola zadní nápravy. A když píši obrovský výkon, nikterak nepřeháním. Atmosfericky plněná V12 měla výkon 686 koní a takřka lokomotivní točivý moment 921 N.m. Aby se téměř 10 litrový motor vešel pod kapotu, musel být rozvor prodloužen o 203 mm.
A proč tuto šílenou Corvettu nepotkáme v hojnějším počtu na veřejných komunikacích? Důvodů je hned několik. Už kvůli zmíněnému prodloužení rozvoru se výrazně zhoršily jízdní vlastnosti a ZR-12 výrazně ztratila na mrštnosti. Dalším důvodem je to, že oněch 686 koníků bylo problém uchladit, a tak se motor často přehříval. A v neposlední řadě šlo jako ve většině případů o peníze. Předpokládaná cena ZR-12 byla ve své době více než dvojnásobná oproti základní Corvettě C4.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?