Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Škoda Superb nabízí širokou paletu motorizací, včetně zážehových motorů 1,5 TSI a 2,0 TSI a vznětového 2,0 TDI. Všechny varianty jsou standardně vybaveny automatickou převodovkou, přičemž vyšší verze disponují pohonem všech kol. Ceny začínají na 156 tisících zlotých za model s motorem 1,5 TSI mHEV o výkonu 150 koní, zatímco nejdražší varianta s motorem 2,0 TSI 4x4 o výkonu 265 koní startuje na 205 tisících 850 zlotých.
V nabídce brzy přibude nová plug-in hybridní varianta, která přináší technologii nové generace. Kombinuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotor, což poskytuje celkový výkon 150 kW (204 k). Tento hybridní pohon bude dostupný výhradně s pohonem předních kol a šestistupňovou převodovkou DSG. Výroba Škody Superb Liftback PHEV začne již v prvním čtvrtletí roku 2025.
Hybridní verze přichází také s unikátními jízdními režimy, které rozšiřují možnosti standardní nabídky. Kromě režimů Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual nabídne také režim E pro jízdu čistě na elektřinu, režim Hybrid pro kombinaci obou pohonů a režim Sport, který maximalizuje dynamický výkon vozu. Tato nová varianta posiluje pozici Superbu jako technologicky pokročilého a všestranného modelu ve své třídě.
Nová Škoda Superb PHEV se pyšní velkou baterií o hrubé kapacitě 25,7 kWh, která umožňuje čistě elektrický dojezd až 120 km podle měření WLTP. Baterie, umístěná pod zadními sedadly, se skládá ze čtyř modulů a poskytuje vozidlu působivou efektivitu. Elektromotor s výkonem 85 kW a točivým momentem 330 Nm zvládá samostatný provoz, pohon vozu i spolupráci se spalovacím motorem. Jeho další funkcí je nahrazování tradičního alternátoru a startování benzínového motoru.
Superb PHEV se rovněž vyznačuje flexibilními možnostmi nabíjení. Díky domácí nabíječce Wallbox nebo AC nabíjecímu bodu s výkonem 11 kW lze baterii plně nabít za 2,5 hodiny. Navíc je připraven i na rychlé DC nabíjení výkonem až 50 kW, kde lze baterii nabít z 10 na 80 % kapacity za pouhých 26 minut. Během jízdy se baterie průběžně dobíjí rekuperací kinetické energie při brzdění, čímž maximalizuje energetickou účinnost.
Nová Škoda Superb iV liftback startuje na českém trhu s cenou od 1.105.000 Kč včetně DPH, což je o 40 tisíc korun méně než varianta kombi. Nejlevnější plug-in hybridní model je nabízen ve výbavě Selection, zatímco sportovnější paket Sportline začíná na 1.240.000 Kč a luxusní Laurin & Klement na 1.305.000 Kč. Kombinace konkurenceschopné ceny a různorodých výbavových variant činí Superb iV atraktivním pro široké spektrum zákazníků.
Základní výbava modelu zahrnuje řadu pokročilých technologií, jako adaptivní podvozek DCC+ s progresivním řízením, hlídání mrtvého úhlu, parkovací senzory s couvací kamerou, 10“ virtuální kokpit nebo třízónovou klimatizaci Climatronic. K pohodlí přispívá vyhřívání předních sedadel a bezdrátová konektivita Smartlink. Zásadní výhodou je standardní nabíjecí kabel Mode 3, který umožňuje snadné nabíjení na veřejných stanicích, což podtrhuje praktičnost a připravenost vozu na moderní elektromobilitu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?