Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Škoda Superb nabízí širokou paletu motorizací, včetně zážehových motorů 1,5 TSI a 2,0 TSI a vznětového 2,0 TDI. Všechny varianty jsou standardně vybaveny automatickou převodovkou, přičemž vyšší verze disponují pohonem všech kol. Ceny začínají na 156 tisících zlotých za model s motorem 1,5 TSI mHEV o výkonu 150 koní, zatímco nejdražší varianta s motorem 2,0 TSI 4x4 o výkonu 265 koní startuje na 205 tisících 850 zlotých.
V nabídce brzy přibude nová plug-in hybridní varianta, která přináší technologii nové generace. Kombinuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotor, což poskytuje celkový výkon 150 kW (204 k). Tento hybridní pohon bude dostupný výhradně s pohonem předních kol a šestistupňovou převodovkou DSG. Výroba Škody Superb Liftback PHEV začne již v prvním čtvrtletí roku 2025.
Hybridní verze přichází také s unikátními jízdními režimy, které rozšiřují možnosti standardní nabídky. Kromě režimů Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual nabídne také režim E pro jízdu čistě na elektřinu, režim Hybrid pro kombinaci obou pohonů a režim Sport, který maximalizuje dynamický výkon vozu. Tato nová varianta posiluje pozici Superbu jako technologicky pokročilého a všestranného modelu ve své třídě.
Nová Škoda Superb PHEV se pyšní velkou baterií o hrubé kapacitě 25,7 kWh, která umožňuje čistě elektrický dojezd až 120 km podle měření WLTP. Baterie, umístěná pod zadními sedadly, se skládá ze čtyř modulů a poskytuje vozidlu působivou efektivitu. Elektromotor s výkonem 85 kW a točivým momentem 330 Nm zvládá samostatný provoz, pohon vozu i spolupráci se spalovacím motorem. Jeho další funkcí je nahrazování tradičního alternátoru a startování benzínového motoru.
Superb PHEV se rovněž vyznačuje flexibilními možnostmi nabíjení. Díky domácí nabíječce Wallbox nebo AC nabíjecímu bodu s výkonem 11 kW lze baterii plně nabít za 2,5 hodiny. Navíc je připraven i na rychlé DC nabíjení výkonem až 50 kW, kde lze baterii nabít z 10 na 80 % kapacity za pouhých 26 minut. Během jízdy se baterie průběžně dobíjí rekuperací kinetické energie při brzdění, čímž maximalizuje energetickou účinnost.
Nová Škoda Superb iV liftback startuje na českém trhu s cenou od 1.105.000 Kč včetně DPH, což je o 40 tisíc korun méně než varianta kombi. Nejlevnější plug-in hybridní model je nabízen ve výbavě Selection, zatímco sportovnější paket Sportline začíná na 1.240.000 Kč a luxusní Laurin & Klement na 1.305.000 Kč. Kombinace konkurenceschopné ceny a různorodých výbavových variant činí Superb iV atraktivním pro široké spektrum zákazníků.
Základní výbava modelu zahrnuje řadu pokročilých technologií, jako adaptivní podvozek DCC+ s progresivním řízením, hlídání mrtvého úhlu, parkovací senzory s couvací kamerou, 10“ virtuální kokpit nebo třízónovou klimatizaci Climatronic. K pohodlí přispívá vyhřívání předních sedadel a bezdrátová konektivita Smartlink. Zásadní výhodou je standardní nabíjecí kabel Mode 3, který umožňuje snadné nabíjení na veřejných stanicích, což podtrhuje praktičnost a připravenost vozu na moderní elektromobilitu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?