Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Škoda Superb nabízí širokou paletu motorizací, včetně zážehových motorů 1,5 TSI a 2,0 TSI a vznětového 2,0 TDI. Všechny varianty jsou standardně vybaveny automatickou převodovkou, přičemž vyšší verze disponují pohonem všech kol. Ceny začínají na 156 tisících zlotých za model s motorem 1,5 TSI mHEV o výkonu 150 koní, zatímco nejdražší varianta s motorem 2,0 TSI 4x4 o výkonu 265 koní startuje na 205 tisících 850 zlotých.
V nabídce brzy přibude nová plug-in hybridní varianta, která přináší technologii nové generace. Kombinuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotor, což poskytuje celkový výkon 150 kW (204 k). Tento hybridní pohon bude dostupný výhradně s pohonem předních kol a šestistupňovou převodovkou DSG. Výroba Škody Superb Liftback PHEV začne již v prvním čtvrtletí roku 2025.
Hybridní verze přichází také s unikátními jízdními režimy, které rozšiřují možnosti standardní nabídky. Kromě režimů Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual nabídne také režim E pro jízdu čistě na elektřinu, režim Hybrid pro kombinaci obou pohonů a režim Sport, který maximalizuje dynamický výkon vozu. Tato nová varianta posiluje pozici Superbu jako technologicky pokročilého a všestranného modelu ve své třídě.
Nová Škoda Superb PHEV se pyšní velkou baterií o hrubé kapacitě 25,7 kWh, která umožňuje čistě elektrický dojezd až 120 km podle měření WLTP. Baterie, umístěná pod zadními sedadly, se skládá ze čtyř modulů a poskytuje vozidlu působivou efektivitu. Elektromotor s výkonem 85 kW a točivým momentem 330 Nm zvládá samostatný provoz, pohon vozu i spolupráci se spalovacím motorem. Jeho další funkcí je nahrazování tradičního alternátoru a startování benzínového motoru.
Superb PHEV se rovněž vyznačuje flexibilními možnostmi nabíjení. Díky domácí nabíječce Wallbox nebo AC nabíjecímu bodu s výkonem 11 kW lze baterii plně nabít za 2,5 hodiny. Navíc je připraven i na rychlé DC nabíjení výkonem až 50 kW, kde lze baterii nabít z 10 na 80 % kapacity za pouhých 26 minut. Během jízdy se baterie průběžně dobíjí rekuperací kinetické energie při brzdění, čímž maximalizuje energetickou účinnost.
Nová Škoda Superb iV liftback startuje na českém trhu s cenou od 1.105.000 Kč včetně DPH, což je o 40 tisíc korun méně než varianta kombi. Nejlevnější plug-in hybridní model je nabízen ve výbavě Selection, zatímco sportovnější paket Sportline začíná na 1.240.000 Kč a luxusní Laurin & Klement na 1.305.000 Kč. Kombinace konkurenceschopné ceny a různorodých výbavových variant činí Superb iV atraktivním pro široké spektrum zákazníků.
Základní výbava modelu zahrnuje řadu pokročilých technologií, jako adaptivní podvozek DCC+ s progresivním řízením, hlídání mrtvého úhlu, parkovací senzory s couvací kamerou, 10“ virtuální kokpit nebo třízónovou klimatizaci Climatronic. K pohodlí přispívá vyhřívání předních sedadel a bezdrátová konektivita Smartlink. Zásadní výhodou je standardní nabíjecí kabel Mode 3, který umožňuje snadné nabíjení na veřejných stanicích, což podtrhuje praktičnost a připravenost vozu na moderní elektromobilitu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?