Společnost OMV navázala úzkou spolupráci s Pražskou energetikou. Přibližně u třetiny z celkového počtu 140 čerpacích stanic OMV na našem území plánuje PRE do konce roku 2021 zprovoznit celkem 60 rychlodobíjecích stanic PREpoint.
OMV tímto krokem vychází vstříc rostoucí skupině majitelů elektromobilů a hybridních automobilů. Během přestávky na dobití svého vozu mohou využít pohodlného zázemí a občerstvení na čerpacích stanicích.
První rychlodobíjecí jednotka PREpoint u čerpací stanice OMV v Příbrami byla zprovozněna v polovině září a do konce letošního roku bude zahájena stavba na dalších dvaceti lokalitách. Na jednotlivých čerpacích stanicích bude instalována vždy jedna nebo dvě rychlodobíjecí stanice s výkonem 50 nebo 75 kW. Na třiceti lokalitách bude podle poptávky a vytíženosti možné zvýšit v budoucnu dobíjecí výkon každé stanice až na 150 kW.
„Spolupráce s Pražskou energetikou umožnila zásadně rozšířit síť rychlodobíjecích jednotek pro elektromobily u našich čerpacích stanic. Tímto krokem navazujeme na naše dosavadní aktivity s IONITY. Uvědomujeme si nastupující trend elektromobility a chceme být v rámci naší filozofie We Care More i nadále sítí, která vychází vstříc nejen majitelům automobilů s motorem na tradiční fosilní paliva. Jsme přesvědčeni, že do budoucna se bude elektromobilita dále rozrůstat,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.
„V České republice provozujeme aktuálně na více než 70 lokalitách přes 90 dobíjecích jednotek pro elektromobily. Dohoda s OMV nám umožňuje tento počet zvýšit v horizontu přibližně 16 měsíců o dalších 60 rychlodobíjecích stanic. Na všech plánovaných lokalitách naši klienti uvítají možnost využití služeb a zázemí čerpacích stanic OMV,“ říká Vojtěch Fried, vedoucí oddělení Elektromobilita a Smart City společnosti Pražská energetika.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?