Čtvrtý největší výrobce automobilů na světě zřejmě podlehl tlakům od hlasité menšiny, která si neumí dát dva plus dva dohromady a rozhodl se být do 8 let 100% elektrický.
Elektromobil jako takový je, i přes své určité nedostatky, skvělá alternativa ke stávajícím vozům se spalovacími motory. Jsou tiché, pohodlné a někdy umí být i zatraceně rychlé a zábavné. Ale ekologické? Ano, městský elektromobil s malou baterií po najetí velkého množství kilometrů nakonec může být ekologičtější, než jeho ekvivalent se spalovacím motorem. To ale zdaleka neplatí pro elektrická SUV a nebo dokonce velké off-roady. U nich je ekologická zátěž na výrobu tak vysoká, že baterie nemá takovou životnost, aby se co do ekologie někdy vyplatila. Stačí používat zdravý rozum a umět si vyhledat informace. Ne jen slepě věřit tomu, že elektromobil vydává 0 gramů emisí a tečka.
Proto mě zaráží prohlášení skupiny Stellantis, která se rozhodla, alespoň v Evropě, být do roku 2030 100% elektrická. Ve Spojených státech naštěstí tak radikální není, zde má v úmyslu prodávat "jen" 50% vozů poháněných čistě na elektřinu. Takže pokud to chápeme správně, Stellantis se rozhodl spáchat ekologickou katastrofu a ještě se tím hrdě chlubí. Kromě ekologie nesmíme zapomenout ani na dostupnost oněch "čistých" automobilů pro běžného uživatele. Stellantis předpokládá, že se mu do roku 2030 podaří zdvojnásobit příjmy, což něco napovídá o budoucí ceně jejich produktů. Upřímně jako ekologicky smýšlející člověk doufám, že se nesmyslné plány Stellantisu nepodaří naplnit a nadále budeme moci v jeho vozech vídat vše od povedených motorů PureTech až po V8 Hemi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.