Má smysl nabíjet plug-in hybrid, když si skočíte do "Mekáče" na svačinu?

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 3. ledna 2022, 14:07 Google+

V případě čistě elektrických automobilů asi není co řešit. Z mé zkušenosti vím, že když je někde volný nabíjecí stojan a já tam budu třeba jen pár minut, tak toho musím využít. Jak je to ale v případě plug-in hybridů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota RAV4

Toyota RAV4 | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Běžný dobíjecí stojan dokáže dodat elektromobilu okolo 50 kWh. Což odpovídá dojezdu slušně přes 200 km. Vezmeme-li v úvahu, že průměrný český řidič najede denně přibližně 40 km, stačí mu strávit u stojanu 15 minut denně. Takže ranní káva cestou do práce a má vystaráno.

Jak je to ale u plug-in hybridů?

Když pomineme pár prémiových značek a Mitsubishi, které umí i u plug-in hybridů nabíjet skutečně rychle, tak běžný hybrid do zásuvky se umí nabíjet pouze v rozmezí od 3,5 do 7 kW, což skutečně není mnoho. My jsme vyzkoušeli zásuvkového hybrida od Toyoty. Toyota RAV4 Plug-in hybrid umí z 22 kW nabíjecího stojanu přes kabel Mennekes typ 2 dobíjet výkonem 6,6 kW, čímž se řadí mezi ty lepší běžné plug-in hybridy.

img-responsive

Toyota RAV4 | foto: Petr Boháč

S RAVkou jsem přijel k nabíjecímu stojanu ČEZ, který se nachází u McDonaldu na ulici Kbelská. Toyotu jsem dal nabíjet a šel na svačinu. Vystátí fronty a snězení svačiny mi zabralo celkem 27 minut, během kterých se do zcela prázdné baterie dobilo pouhých 2,95 kWh, což dle palubního počítače stačilo k dojezdu 11 kilometrů. Tudíž aby takové auto bylo schopné čistě na elektřinu ujet průměrnou denní vzdálenost, musel bych takových návštěv absolvovat 4.

Z toho vyplývá, že takovýto typ vozu má smysl dobíjet doma přes noc a nebo, pokud je možnost, tak třeba v práci, kde se baterie dobije pohodlně do 100 % a navíc i za nižší cenu, než u veřejného nabíjecího stojanu.

Vytisknout

Diskuze: Má smysl nabíjet plug-in hybrid, když si skočíte do "Mekáče" na svačinu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

Dacia Duster 2024, nejhezčí Dacia všech dob?

Dacia změní image. Bude levnější alternativou k Jeepu. A příjde nový model

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda dělá z Čechů hlupáky! Enyaq v Německu koupíte o 190 tisíc levněji, než v Česku, zjistil Hofy

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Průlom ve vodíkové technologii? Japonci tvrdí, že ano

reklama

Doporučujeme

Škoda Kamiq Scoutline

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI Scoutline - menší a dražší, než Scala, co je lepší…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

  2. Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud