V případě čistě elektrických automobilů asi není co řešit. Z mé zkušenosti vím, že když je někde volný nabíjecí stojan a já tam budu třeba jen pár minut, tak toho musím využít. Jak je to ale v případě plug-in hybridů?
Běžný dobíjecí stojan dokáže dodat elektromobilu okolo 50 kWh. Což odpovídá dojezdu slušně přes 200 km. Vezmeme-li v úvahu, že průměrný český řidič najede denně přibližně 40 km, stačí mu strávit u stojanu 15 minut denně. Takže ranní káva cestou do práce a má vystaráno.
Jak je to ale u plug-in hybridů?
Když pomineme pár prémiových značek a Mitsubishi, které umí i u plug-in hybridů nabíjet skutečně rychle, tak běžný hybrid do zásuvky se umí nabíjet pouze v rozmezí od 3,5 do 7 kW, což skutečně není mnoho. My jsme vyzkoušeli zásuvkového hybrida od Toyoty. Toyota RAV4 Plug-in hybrid umí z 22 kW nabíjecího stojanu přes kabel Mennekes typ 2 dobíjet výkonem 6,6 kW, čímž se řadí mezi ty lepší běžné plug-in hybridy.
S RAVkou jsem přijel k nabíjecímu stojanu ČEZ, který se nachází u McDonaldu na ulici Kbelská. Toyotu jsem dal nabíjet a šel na svačinu. Vystátí fronty a snězení svačiny mi zabralo celkem 27 minut, během kterých se do zcela prázdné baterie dobilo pouhých 2,95 kWh, což dle palubního počítače stačilo k dojezdu 11 kilometrů. Tudíž aby takové auto bylo schopné čistě na elektřinu ujet průměrnou denní vzdálenost, musel bych takových návštěv absolvovat 4.
Z toho vyplývá, že takovýto typ vozu má smysl dobíjet doma přes noc a nebo, pokud je možnost, tak třeba v práci, kde se baterie dobije pohodlně do 100 % a navíc i za nižší cenu, než u veřejného nabíjecího stojanu.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?