Má smysl nabíjet plug-in hybrid, když si skočíte do "Mekáče" na svačinu?

Toyota RAV4
Toyota RAV4, foto: Petr Boháč
Petr Boháč , AutoRoad.cz 3. ledna 2022 14:07
Sdílej:

V případě čistě elektrických automobilů asi není co řešit. Z mé zkušenosti vím, že když je někde volný nabíjecí stojan a já tam budu třeba jen pár minut, tak toho musím využít. Jak je to ale v případě plug-in hybridů?

Běžný dobíjecí stojan dokáže dodat elektromobilu okolo 50 kWh. Což odpovídá dojezdu slušně přes 200 km. Vezmeme-li v úvahu, že průměrný český řidič najede denně přibližně 40 km, stačí mu strávit u stojanu 15 minut denně. Takže ranní káva cestou do práce a má vystaráno.

Jak je to ale u plug-in hybridů?

Když pomineme pár prémiových značek a Mitsubishi, které umí i u plug-in hybridů nabíjet skutečně rychle, tak běžný hybrid do zásuvky se umí nabíjet pouze v rozmezí od 3,5 do 7 kW, což skutečně není mnoho. My jsme vyzkoušeli zásuvkového hybrida od Toyoty. Toyota RAV4 Plug-in hybrid umí z 22 kW nabíjecího stojanu přes kabel Mennekes typ 2 dobíjet výkonem 6,6 kW, čímž se řadí mezi ty lepší běžné plug-in hybridy.

S RAVkou jsem přijel k nabíjecímu stojanu ČEZ, který se nachází u McDonaldu na ulici Kbelská. Toyotu jsem dal nabíjet a šel na svačinu. Vystátí fronty a snězení svačiny mi zabralo celkem 27 minut, během kterých se do zcela prázdné baterie dobilo pouhých 2,95 kWh, což dle palubního počítače stačilo k dojezdu 11 kilometrů. Tudíž aby takové auto bylo schopné čistě na elektřinu ujet průměrnou denní vzdálenost, musel bych takových návštěv absolvovat 4.

Z toho vyplývá, že takovýto typ vozu má smysl dobíjet doma přes noc a nebo, pokud je možnost, tak třeba v práci, kde se baterie dobije pohodlně do 100 % a navíc i za nižší cenu, než u veřejného nabíjecího stojanu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.