FlixBus se připravuje na radikální změnu v autobusové přepravě

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 10. listopadu 2021, 23:28 Google+

Společnost FlixMobility, přední technologická společnost pro udržitelnou a intermodální mobilitu, se spolu se svými partnery Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen AG podílí na nedávno zahájeném výzkumném projektu HyFleet. Zaměřuje se na vývoj vysoce výkonného systému palivových článků pro dálkové autobusy s cílem uvést do života udržitelnou mobilitu bez emisí CO2.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
FlixBus se připravuje na vodíkový pohon dálkových autobusů

FlixBus se připravuje na vodíkový pohon dálkových autobusů | foto: FlixBus CZ s.r.o.

Sdílejte článek

Po vyvinutí této technologie plánuje společnost FlixMobility od roku 2024 v Evropě testovat a postupně uvádět do provozu autobusy poháněné palivovými články a stanovit tak nové standardy v dálkové dopravě. Jako přidružený partner se na projektu podílí klimatická nevládní organizace atmosfair, v budoucnu se k němu připojí také významný evropský výrobce autobusů

André Schwämmlein, zakladatel a generální ředitel společnosti FlixMobility k projektu uvádí: "Jsme hrdí na to, že se společně s firmami Freudenberg a ZF podílíme na projektu HyFleet, jehož cílem je do roku 2024 vyvinout první dálkový autobus poháněný palivovými články v Evropě. Technologie pohonu palivovými články je součástí zelené revoluce v mobilitě a dává výrobcům autobusů šanci podílet se na udržitelné mobilitě. Tímto projektem pokračujeme v naší cestě za udržitelnou a cenově dostupnou mobilitou pro miliony lidí. Pracujeme plně v souladu s cíly EU a Německa dosáhnout uhlíkové neutrality, jsme připraveni přiložit ruku k dílu. S radostí sledujeme, že německá vláda uznává nutnost urychlit dekarbonizaci dopravního sektoru a je připravena podpořit hromadnou dopravu na této cestě."

img-responsive

FlixBus se připravuje na vodíkový pohon dálkových autobusů | foto: FlixBus CZ s.r.o.

Díky modernímu vozovému parku a vysoké kapacitě jsou dálkové autobusy společnosti FlixMobility již dnes jedním z nejekologičtějších dopravních prostředků. Zákazníci mohou kompenzovat svoje emise CO2 již při nákupu jízdenky. Společnost FlixMobility je lídrem v inovacích, v červenci 2021 úspěšně uvedla na trh autobusy poháněné bioplynem, E-busy a dálkový autobus vybavený solárními panely. Nyní chce společnost posunout udržitelnou mobilitu ještě o krok dál. 

Vítejte v budoucnosti: FlixBus se zaměřuje na technologii pohonu palivovými články
Pokud cestující přesedlají z osobních automobilů na dálkové autobusy, každá cesta dálkovým autobusem na vzdálenost 400 km ušetří v průměru 6,6 kg emisí CO2 na cestujícího. Praktické řešení pro zcela uhlíkově neutrální provoz flotil dálkových autobusů v pravidelném provozu však stále chybí. To je důvod, proč společnosti FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen AG společně vyvíjejí revoluční řešení mobility. 

Ve skutečnosti vede jeden cestující k emisím 26 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr. Při cestě z Mnichova do Berlína by to činilo přibližně 15,6 kg CO2. Ve srovnání s letem, který na stejné cestě způsobí zhruba 143 kg ekvivalentu CO2, je to velmi malé množství. Společnost FlixMobility počítá, že daleko více emisí ušetří plánované autobusy s palivovými články poháněné zeleným vodíkem, což povede k 0 g emisím CO2.

Zatímco na vnitroměstských linkách autobusy na vodíkový pohon již jezdí, řešení pro dálkové autobusy stále chybí, a to především vzhledem k mimořádné náročnosti provozu dálkových autobusů: Autobusy FlixBus ročně ujedou přibližně 200 000 km, přičemž denně je to i více než 1 000 km, obvykle jen s krátkými zastávkami.  V závislosti na počtu řidičů zapojených do cesty si autobus musí ze zákona udělat přestávku po 4,5 hodinách jízdy, které dosáhne zhruba po 450 km. Z tohoto důvodu by každá alternativa autobusu s dieselovým motorem měla být schopna ujet minimálně 500 km před doplněním paliva. Vodík nabízí velké možnosti, protože bude schopen dosáhnout požadovaného dojezdu nebo dokonce více a doba tankování bude stejně krátká jako u autobusů na naftu. Dieselové autobusy ve vozovém parku společnosti FlixBus tak mohou být v budoucnu nahrazeny autobusy s palivovými články.

V první fázi projektu HyFleet financovaného německým Spolkovým ministerstvem dopravy a digitální infrastruktury vyvíjí společnost Freudenberg systém palivových článků s dlouhým dojezdem, který bude testován přímo v demonstračním autobusu.

"Potřebujeme řešení pro dlouhé vzdálenosti," řekl Claus Möhlenkamp, generální ředitel společnosti Freudenberg Sealing Technologies. "S naším systémem palivových článků takové řešení máme. Společně s našimi partnery, ZF Friedrichshafen AG a FlixBus, nyní vyvíjíme vědecký základ pro rychlou industrializaci a rozšíření technologie."

Vytisknout

Diskuze: FlixBus se připravuje na radikální změnu v autobusové přepravě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Honda Jazz e:HEV Crosstar

Test Honda Jazz Crosstar e:HEV. Může být 4 metrový hatchback plnohodnotným…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud