V polovině března obdrží první vozy ID.4 nejen čeští prodejci značky Volkswagen, ale také zákazníci, kteří si inovativní SUV objednali v rámci předprodeje. ID.4 budou od příštího týdne k dispozici u prodejců ke zkušebním jízdám. SUV s nulovými emisemi při jízdě lze objednávat za ceny již od 991 900 Kč.
Prvních bezmála sto plně elektrických SUV Volkswagen ID.4 je již v České republice. Oficiální prodej druhého člena rodiny elektromobilů ID. bude spuštěn na začátku třetího březnového týdne. Autorizovaní prodejci značky Volkswagen budou od 15. března nabízet zájemcům zkušební jízdy a současně také předají první vozy zákazníkům, kteří si již ID.4 objednali v rámci předprodeje. Aktuální nabídka rodinného SUV s nulovými emisemi při jízdě zahrnuje široký výběr výbav a variant elektrického pohonu s cenami již od 991 900 Kč.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Po velmi úspěšném předprodeji můžeme konečně ukázat našim zákazníkům zcela nové elektrické SUV ID.4 naživo,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Zájemci si tak u našich prodejců budou moci vyzkoušet mobilitu budoucnosti – tichou, komfortní a současně velmi dynamickou jízdu, nad jejíž bezpečností dohlíží nejmodernější asistenční systémy. ID.4 posouvá na novou úroveň také automobilovou konektivitu – mimo jiné pravidelnými online aktualizacemi, díky nimž ID.4 zůstane vždy softwarově na úrovni nejnovějších automobilů“.
Všechny vozy dodané pro oficiální uvedení modelu ID.4 na český trh disponují již nejnovějším softwarem s označením „ID.Software 2.1“. Toto řešení poprvé umožňuje pravidelné aktualizace vozidla technologií „Over-the-Air“, aniž by zákazník musel do servisu. Od léta bude Volkswagen majitelům elektromobilu ID.4 poskytovat každé tři měsíce aktualizace, které budou zahrnovat kromě optimalizace softwaru také nové funkce a možnosti individualizace.
Zákazníci mají u modelu ID.4 široký výběr variant, který uspokojí nejrůznější požadavky. Ceny za mobilitu budoucnosti začínají pod hranicí jednoho milionu korun. Portfolio je sestaveno z předem nakonfigurovaných verzí různého charakteru a určení, které sahají od výbavy City (od 991 900 Kč) až po Max (od 1 486 900 Kč).
Volkswagen ID.4 má být všestranné SUV pro každodenní provoz i volný čas. Interiér vyniká mimořádnou prostorností a variabilitou. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor objem 543 až 1575 litrů. Díky robustní konstrukci a výkonnému pohonu zadních kol si ID.4 poradí i s přívěsem, který může mít hmotnost až 750 kg (nebrzděný), resp. 1000 kg (brzděný).
Elektrický pohon je koncipován pro suverénní cestování i na delší vzdálenosti, a to především u verzí s elektromotorem o výkonu 150 kW a využitelnou kapacitou akumulátorů 77 kWh, které nabízí dojezd až 522 km (WLTP). Nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 125 kW umožňuje rychlé a komfortní doplňování elektrické energie i na delších cestách. Například u nabíjecích stojanů v sítí Ionity na evropských dálnicích (včetně D1 a D5 v České republice) uloží ID.4 do svých akumulátorů dostatek elektrické energie pro ujetí dalších 320 km (WLTP) za pouhých 30 minut. Delších jízd se však nemusejí obávat ani řidiči variant s nižším výkonem (109 kW nebo 125 kW). S jejich využitelnou kapacitou akumulátorů 52 kWh mohou na svých cestách na jedno nabití překonat až 345 km (WLTP). To ale není vše! Nabídku modelové řady ID.4 již brzy doplní také vrcholná verze ID.4 GTX s pohonem všech kol a výkonem 220 kW.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?