V polovině března obdrží první vozy ID.4 nejen čeští prodejci značky Volkswagen, ale také zákazníci, kteří si inovativní SUV objednali v rámci předprodeje. ID.4 budou od příštího týdne k dispozici u prodejců ke zkušebním jízdám. SUV s nulovými emisemi při jízdě lze objednávat za ceny již od 991 900 Kč.
Prvních bezmála sto plně elektrických SUV Volkswagen ID.4 je již v České republice. Oficiální prodej druhého člena rodiny elektromobilů ID. bude spuštěn na začátku třetího březnového týdne. Autorizovaní prodejci značky Volkswagen budou od 15. března nabízet zájemcům zkušební jízdy a současně také předají první vozy zákazníkům, kteří si již ID.4 objednali v rámci předprodeje. Aktuální nabídka rodinného SUV s nulovými emisemi při jízdě zahrnuje široký výběr výbav a variant elektrického pohonu s cenami již od 991 900 Kč.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Po velmi úspěšném předprodeji můžeme konečně ukázat našim zákazníkům zcela nové elektrické SUV ID.4 naživo,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Zájemci si tak u našich prodejců budou moci vyzkoušet mobilitu budoucnosti – tichou, komfortní a současně velmi dynamickou jízdu, nad jejíž bezpečností dohlíží nejmodernější asistenční systémy. ID.4 posouvá na novou úroveň také automobilovou konektivitu – mimo jiné pravidelnými online aktualizacemi, díky nimž ID.4 zůstane vždy softwarově na úrovni nejnovějších automobilů“.
Všechny vozy dodané pro oficiální uvedení modelu ID.4 na český trh disponují již nejnovějším softwarem s označením „ID.Software 2.1“. Toto řešení poprvé umožňuje pravidelné aktualizace vozidla technologií „Over-the-Air“, aniž by zákazník musel do servisu. Od léta bude Volkswagen majitelům elektromobilu ID.4 poskytovat každé tři měsíce aktualizace, které budou zahrnovat kromě optimalizace softwaru také nové funkce a možnosti individualizace.
Zákazníci mají u modelu ID.4 široký výběr variant, který uspokojí nejrůznější požadavky. Ceny za mobilitu budoucnosti začínají pod hranicí jednoho milionu korun. Portfolio je sestaveno z předem nakonfigurovaných verzí různého charakteru a určení, které sahají od výbavy City (od 991 900 Kč) až po Max (od 1 486 900 Kč).
Volkswagen ID.4 má být všestranné SUV pro každodenní provoz i volný čas. Interiér vyniká mimořádnou prostorností a variabilitou. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor objem 543 až 1575 litrů. Díky robustní konstrukci a výkonnému pohonu zadních kol si ID.4 poradí i s přívěsem, který může mít hmotnost až 750 kg (nebrzděný), resp. 1000 kg (brzděný).
Elektrický pohon je koncipován pro suverénní cestování i na delší vzdálenosti, a to především u verzí s elektromotorem o výkonu 150 kW a využitelnou kapacitou akumulátorů 77 kWh, které nabízí dojezd až 522 km (WLTP). Nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 125 kW umožňuje rychlé a komfortní doplňování elektrické energie i na delších cestách. Například u nabíjecích stojanů v sítí Ionity na evropských dálnicích (včetně D1 a D5 v České republice) uloží ID.4 do svých akumulátorů dostatek elektrické energie pro ujetí dalších 320 km (WLTP) za pouhých 30 minut. Delších jízd se však nemusejí obávat ani řidiči variant s nižším výkonem (109 kW nebo 125 kW). S jejich využitelnou kapacitou akumulátorů 52 kWh mohou na svých cestách na jedno nabití překonat až 345 km (WLTP). To ale není vše! Nabídku modelové řady ID.4 již brzy doplní také vrcholná verze ID.4 GTX s pohonem všech kol a výkonem 220 kW.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.