Škoda vyrobila 100 000 baterií pro plug-in-hybridní modely

AutoRoad.cz, 9. února 2021, 15:42 Google+

Společnost ŠKODA AUTO dnes vyrobila 100 000.vysokonapěťovou trakční baterii. Aby byly v sídle podniku v Mladé Boleslavi vytvořeny předpoklady pro výrobu baterií, investovala česká automobilka v roce 2019 téměř 25,3 milionů euro.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia RS iV slibuje sportovní charakter a ekologický provoz

Škoda Octavia RS iV slibuje sportovní charakter a ekologický provoz | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

V areálu o ploše zhruba 2000 čtverečních metrů dnes vedle vysokonapěťových trakčních baterií pro vlastní plug-in-hybridní vozy vznikají také baterie pro plug-in-hybridy koncernových značek AUDI, SEAT a Volkswagen. Závod má k dispozici i nejmodernější testovací zařízení, na kterém se baterie důkladně testují, čímž je zajištěno splnění nejvyšších bezpečnostních a kvalitativních standardů.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů společnosti ŠKODA AUTO, říká: „V našem hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrábíme na naší moderní lince denně téměř 800 vysokonapěťových trakčních baterií, které montujeme do plug-in-hybridních modelů. Dnes překročíme hranici 100 000 vyrobených vysokonapěťových trakčních baterií. Tento úspěch je dokladem vysoké technické kompetence našeho týmu a významu naší výroby komponentů v rámci koncernu: vedle modelů ŠKODA SUPERB iV a OCTAVIA iV slouží naše baterie i v plug-in-hybridních modelech značek AUDI; SEAT a Volkswagen.“

Výroba vysokonapěťových trakčních baterií v mladoboleslavském závodě byla zahájena v září 2019, česká automobilka pak výrobu postupně zvyšovala. Výroba jedné baterie trvá zhruba dvě hodiny, baterie přitom projde 66 různými pracovními stanicemi. Každých 88 vteřin sjede ve výrobním závodě v sídle společnosti v Mladé Boleslavi z linky jedna baterie pro plug-in-hybridní modely na bází modulární platformy s příčně uloženým motorem (MQB).

img-responsive

Škoda Octavia RS iV slibuje sportovní charakter a ekologický provoz | foto: Škoda Auto

Na ploše zhruba 2000 čtverečních metrů pracuje každou směnu 58 zaměstnanců, manipulaci s mimořádně těžkými nebo neskladnými díly zajišťuje celkem 13 robotů. Ty jsou konstruované na hmotnost od 210 do 500 kilogramů a vkládají bateriové moduly do výrobní linky nebo vykládají hotové bateriové systémy z linky na palety.

Na výrobní lince se moduly pro levou i pravou polovinu bateriového systému nejprve montují separátně. Jsou opatřeny speciální fólii, která odvádí teplo a slouží k chlazení smontovaného bateriového systému. Posléze se mezi oba moduly namontuje hliníkový chladič pro vodní chlazení, poté se oba moduly vloží do masivní hliníkové vany. Následně proběhnou veškeré přípravy na montáž baterie do vozu: vedle potřebné elektroniky se do bateriového systému namontují všechny potřebné kabelové svazky, těsnění a držáky.

img-responsive

Škoda Octavia RS iV slibuje sportovní charakter a ekologický provoz | foto: Škoda Auto

Než se baterie namontují, jsou podrobeny rozsáhlým testům, pracovníci mimo jiné prověří těsnost chladícího okruhu i celé trakční baterie. Aby se zaručilo, že proces spolehlivě funguje, v pravidelných intervalech se do linky vkládají speciálně upravené testovací baterie. Po kontrole těsnosti následuje kontrola elektrických funkcí na celkem 13 zkušebních stavech. Kontroluje se například souhra vysokonapěťových a nízkonapěťových komponentů i kontrola elektrické instalace. Následně se každý bateriový systém nabije na část své maximální kapacity.

Školení pro přípravu na požadavky v oblasti elektromobility absolvovalo více než 16 000 zaměstnanců, žáků středního odborného učiliště a pracovníků dodavatelských firem. Jen v příštích dvou letech bude společnost ŠKODA AUTO do vzdělávání personálu investovat po 45 milionech euro. Na straně produktu automobilka postupně elektrifikuje celé své modelové portfolio, do roku 2025 bude investovat 1,3 miliardy do nových modelů s čistě bateriovým pohonem nebo částečně elektrifikovaných modelů a do výroby baterií.

Vytisknout

Diskuze: Škoda vyrobila 100 000 baterií pro plug-in-hybridní modely

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda Octavia obhájila nejvyšší hodnocení ve zpřísněném testu Euro NCAP

Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor

V kůži Nicolase Cage, aneb v Čechách je k mání Eleanor, její cena Vás asi zarazí

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na letošní sestřih nehod a dalších nezdarů z legendárního Nürburgringu

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Zima přišla, Das WeltAuto je připraveno

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Kde jsou v Evropě povinné zimní pneumatiky? Stručný přehled a důležité právní předpisy

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

1 z 9 aut v České republice má stočené kilometry. Co ještě ukázal průzkum?

Kia Stinger GT v bílé barvě míří na evropské trhy.

Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Mercedes-AMG S63 E Performance

Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3

Nový Volkswagen ID.3 na skicách

Ilustrační foto

Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

De Tomaso P900

De Tomaso P900, hypersport s V12, který umí točit až 12 300 ot./min

Ilustrační foto

McLaren musel prodat část vzácných veteránů, důvod prozradil

Ford Kuga 1.5 EcoBoost

TEST: Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-line X – stačí základní benzinový motor na větší SUV?

reklama

Doporučujeme

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda Enyaq iV, nové možnosti vzhledu interiéru a čalounění z recyklovaných PET…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

  2. Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

  3. Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

  4. Nový Volkswagen ID.3 na skicách

  5. Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

  6. Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud