Nedávný výzkum realizovaný společností Médea Research ukázal, dle čeho si Češi vybírají autobazar pro koupi zánovního vozu. Zároveň upozornil na zajímavý fakt; 79 procent nakupujících by uvítalo, aby měl autobazar certifikaci kvality.
Dobrý technický stav vozu, jeho nízká cena, důvěra v autobazar jako takový a recenze na něj. To jsou faktory, které hrají prim v rozhodování, do kterého autobazaru se Češi vydají. Zároveň je navíc většina z nás při nákupu věrna rčení „důvěřuj, ale prověřuj“; technický stav si na vlastní pěst prověřuje více než 80 procent osob, zaměřujeme se rovněž na stav tachometru a revidujeme i případné bouračky vozu v minulosti.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Kultura prodeje ojetých vozidel se v naší zemi v běhu let výrazně zlepšila. Mnoho věcí je dohledatelných a fakticky doložitelných a každý má sám možnost prověřit podstatné informace o voze, jehož koupi zvažuje. Nicméně stále bude mezi lidmi nejvíce fungovat to, co si o daném autobazaru řeknou sami mezi sebou,“ komentuje nákupní chování zákazníků autobazarů Petr Přikryl, předseda Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů (APPAA). Jeho slova potvrzují i data z průzkumu. 38 procent lidí, kteří si v posledních pěti letech zakoupili ojetý vůz v některém z autobazarů, si zjišťovalo pověst u autobazaru mezi známými. Shodné procento osob prostudovalo i dostupné recenze autobazaru.
Je zřejmé, že nákupu zánovního vozu věnují lidé nemalé úsilí. Otázkou ovšem zůstává, zda vynaložený čas a energie na vlastní prověřování kvality autobazaru i jím nabízených vozidel nejsou zbytečné. V případě návštěvy certifikovaného autobazaru by totiž zákazníci nic dohledávat nemuseli, neboť autobazar už všechny tyto informace zjistil za ně a certifikací, jíž v České republice vydává společnost TÜV NORD Czech, dokládá jejich pravdivost i úplnost. A zájemci o ojetý vůz by službu v podobě certifikace autobazaru uvítali; 79 procent lidí dle průzkumu uvedlo, že by pro ně při příští koupi vozu z autobazaru bylo důležité, aby měl vybraný autobazar certifikaci.
„Koncový zákazník má díky certifikaci jistotu, že veškeré úkony, které autobazar v rámci výkupu a prodeje vozidel učiní, skutečně proběhnou a že budou k dispozici veškeré záznamy například o servisu či že bude v pořádku i péče o vozy přímo na místě. Naše auditní a prověřovací postupy před udělením certifikace jsou velmi důkladné; trvá minimálně měsíc, než vydáme závěrečnou zprávu buď s doporučením změn či dokladem o certifikaci daného prodejce ojetých automobilů,“ přibližuje problematiku udělování certifikátů Ing. Antonín Jedlička, ředitel divize doprava společnosti TÜV NORD Czech.
Prvním z certifikovaných autobazarů v České republice je společnost Auto ESA. „Veškeré naše pobočky procházejí audity společnosti TÜV NORD Czech pravidelně a díky tomu disponujeme jejich certifikací dlouhodobě. Myslím, že je to nejlepší nestranný argument, když se někdo dotazuje na garanci kvality jak námi nabízených vozů, tak služeb,“ vysvětluje Filip Kučera, marketingový manažer společnosti Auto ESA. Auto ESA jsou zároveň z lídrů prodejců ojetin na českém trhu s certifikací jediní.
Certifikace kvality služeb autobazarů prověřuje kvalitu obchodních a technických procesů jednotlivých autobazarů, respektive prodejců ojetých vozidel. Cílem auditu je kontrola plnění legislativních požadavků, managementu systému (zda je zaveden a dodržují se nastavené postupy) a kvality poskytovaných služeb ve vztahu k zákazníkům. V rámci této kontroly se sledují především následující okruhy:• interní nákup vozidel• externí nákup vozidel• řízení záznamů• servis vozů• příprava vozidel k prodeji• řízení měřidel• prodej vozů• péče o vozidla během skladování• kontrola dokumentace
Certifikát je společnosti udělen na 3 roky s pravidelnými každoročními audity.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.