Téměř nesplnitelné požadavky EU na množství emisí CO2 na ujetý kilometr většinou znamenají ukončení prodejů zajímavých automobilů. Ale každá mince má dvě strany a díky takto přísným limitům dostal starý kontinent u Fordu přednost i před domácím trhem.
Očekávaný elektrický crossover Ford Mustang Mach-E by měl zamířit na evropský trh během první poloviny letošního roku. Američtí zákazníci si budou muset počkat až na čtvrté čtvrtletí letošního roku. Nejprve mají dorazit modely s "nečekaným" názvem First Edition, ostatní modely ho budou následovat dále v průběhu roku 2020. Na vrcholnou verzi GT Performance si budem muset počkat do roku 2021.
Ford Mustang Mach-E bude k dispozici v různých výkonnostních variantách. Počítat můžeme s verzemi o výkonech 191 kW (260 koní), 213 kW (290 koní), 250kw (340 koní) a dokonce 346 kW (470 koní). Točivý moment může dosahovat až 830 N.m. Nejvýkonnější Ford Mustang Mach-E dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase kratším než 5 s. Jízdný dosah elektrického crossoveru je až 600 km.
Ceny pro americký trh se mají pohybovat v přepočtu od 1 milionu po 1,45 milionu Kč. V České republice cena startuje na částce 1 278 300 Kč, za vrcholně vybavené provedení First Edition zaplatíte 1 819 050 Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?