Téměř nesplnitelné požadavky EU na množství emisí CO2 na ujetý kilometr většinou znamenají ukončení prodejů zajímavých automobilů. Ale každá mince má dvě strany a díky takto přísným limitům dostal starý kontinent u Fordu přednost i před domácím trhem.
Očekávaný elektrický crossover Ford Mustang Mach-E by měl zamířit na evropský trh během první poloviny letošního roku. Američtí zákazníci si budou muset počkat až na čtvrté čtvrtletí letošního roku. Nejprve mají dorazit modely s "nečekaným" názvem First Edition, ostatní modely ho budou následovat dále v průběhu roku 2020. Na vrcholnou verzi GT Performance si budem muset počkat do roku 2021.
Ford Mustang Mach-E bude k dispozici v různých výkonnostních variantách. Počítat můžeme s verzemi o výkonech 191 kW (260 koní), 213 kW (290 koní), 250kw (340 koní) a dokonce 346 kW (470 koní). Točivý moment může dosahovat až 830 N.m. Nejvýkonnější Ford Mustang Mach-E dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase kratším než 5 s. Jízdný dosah elektrického crossoveru je až 600 km.
Ceny pro americký trh se mají pohybovat v přepočtu od 1 milionu po 1,45 milionu Kč. V České republice cena startuje na částce 1 278 300 Kč, za vrcholně vybavené provedení First Edition zaplatíte 1 819 050 Kč.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?