Téměř nesplnitelné požadavky EU na množství emisí CO2 na ujetý kilometr většinou znamenají ukončení prodejů zajímavých automobilů. Ale každá mince má dvě strany a díky takto přísným limitům dostal starý kontinent u Fordu přednost i před domácím trhem.
Očekávaný elektrický crossover Ford Mustang Mach-E by měl zamířit na evropský trh během první poloviny letošního roku. Američtí zákazníci si budou muset počkat až na čtvrté čtvrtletí letošního roku. Nejprve mají dorazit modely s "nečekaným" názvem First Edition, ostatní modely ho budou následovat dále v průběhu roku 2020. Na vrcholnou verzi GT Performance si budem muset počkat do roku 2021.
Ford Mustang Mach-E bude k dispozici v různých výkonnostních variantách. Počítat můžeme s verzemi o výkonech 191 kW (260 koní), 213 kW (290 koní), 250kw (340 koní) a dokonce 346 kW (470 koní). Točivý moment může dosahovat až 830 N.m. Nejvýkonnější Ford Mustang Mach-E dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h v čase kratším než 5 s. Jízdný dosah elektrického crossoveru je až 600 km.
Ceny pro americký trh se mají pohybovat v přepočtu od 1 milionu po 1,45 milionu Kč. V České republice cena startuje na částce 1 278 300 Kč, za vrcholně vybavené provedení First Edition zaplatíte 1 819 050 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.