Mnoho lidí tvrdí, že nové auto pod 300 000 Kč prostě neseženete (někteří mají tu hranici dokonce mnohem výše). A mají svým způsobem pravdu - auta pod touto hranicí sice existují, ale nejsou pro ně dostatečně dobrá, ať už se bavíme o karoserii, motoru či výbavě. Jenže stále je tu spousta lidí, kterým obyčejná auta v základní výbavě prostě stačí. A řekněme si upřímně, kdo by nechtěl nové auto?
Dovolím si odpovědět, protože věřím, že nové auto by chtěl každý. Vždyť představa toho, že nám náš nový vůz bude léta bezproblémově sloužit (nebo se to u nového vozu alespoň předpokládá) je více než lákavá. Jen nový vůz vám může zaručit, že víte, co kupujete. U ojetin je to těžké, nehraje totiž roli, kolik kilometrů má auto najeto nebo jak staré vlastně je. Důležitý je totiž fakt, že se špatným zacházením a údržbou se dá nové auto pokazit dříve, než bychom čekali. Není tedy výjimkou, že jsou některé "roční vozy" v horším stavu, než mnohonásobně starší vozy s pravidelnou péčí a reálným nájezdem.
Tak jako vše má své ale, i v tomto případě nás limituje výše pořizovací ceny. Co vše se dá tedy pořídit na "cenovém dně" nových vozů? Z kolika modelů máme na výběr, a co vše za základní cenu dostaneme?
Dobrou zprávou je, že nabídka je vcelku pestrá a je tedy z čeho vybírat. Mezi levnou Dacií, jejíž přítomnost v tomto žebříčku nikoho nepřekvapí, můžete vybírat také z japonských automobilek a vozů z koncernu Volkswagen. Uvedené ceny odpovídají aktuálním nabídkám, které mohou obsahovat i akční ceníky a bonusy za financování či odkup starého vozu.
Citroen C1 a C3
Model C1 zastupuje typicky městský vůz, který díky své pohonné jednotce 1,0 VTi splňuje emisní normu Euro 6.2, jenž začne platit od září letošního roku. Základní výbava obsahuje kromě běžných a dnes již povinných asistenčních systémů i pomoc při rozjezdu ve svahu, manuální klimatizaci a audiosystém s MP3. Citroen u tohoto modelu také slibuje průměrnou spotřebu 4,1 litru, to vše za 209 900 Kč s manuální (či 239 900 Kč s automatickou) převodovkou.
Model C3, to už je "jiná káva", která nabízí více místa, široké možnosti personalizace i rozsáhlejší paletu pohonných jednotek. Základní variantu tvoří přepracovaný nepřeplňovaný tříválec 1,2 PureTech, který také splňuje emisní normu Euro 6.2 a nabízí výkon 68 koní. Akční cena tohoto vozu je 229 900 Kč, nutno však podotknout, že v této výbavové verzi (Live) vůz nemá klimatizaci ani rádio.
Fiat Panda a Punto
Model Panda je tak trochu legendární auto. Díky svému netradičnímu designu vždy mělo jasně vyhraněné příznivce, kteří na něj nedali dopustit, a stejně tak i odpůrce, které mu nemohli přijít na jméno. Jenže Panda se postupem času ukázala jako velice spolehlivá ojetina, která navíc může dobře vypadat (verze Cross) a být i neskutečně praktická (verze 4x4). Ani jedna z verzí se však pod uvedenou hranici nevešla. Spokojit se tedy budeme muset pouze se základní výbavou Pop, která neobsahuje klimatizaci ani rádio.
Pohonnou jednotku tvoří benzinová 1,2 o výkonu 69 koní, která slibuje průměrnou spotřebu 5,1 litru. Nespornou výhodou však může být 5ti letá záruka Fiat, to vše za akční cenu 217 900 Kč (běžná cena 230 500 Kč). Civilizovanější Punto s totožným motorem a výbavou Plus (manuální klimatizace, rádio) pořídíte za akčních 237 900 Kč (běžná cena 249 000 Kč).
Renault Twingo
Twingo je stejně jako Citroen C1 představitelem ideálního městského vozu. Neumí sice nabídnout dostatek prostoru pro celou rodinu, zato však disponuje dobrou manévrovatelností a rekordně malým průměrem otáčení (8,65 metru) díky motoru umístěnému vzadu. Stejně jako Fiat nabízí 5ti letou záruku, a lze jej spolu se základním motorem SCe 70 (nepřeplňovaný litrový tříválec o výkonu 70k) pořídit za 215 900 Kč (výbava Life) či 230 900 Kč (výbava Zen).
Suzuki Celerio
Celerio není evergreen mezi malými vozy, přesto je však neprávem přehlíženo. I přes "levný" vstupní model se jej totiž Suzuki snaží vyrobit s kvalitou sobě vlastní. Čtyřčlenná posádka by se tedy uvnitř vozu neměla cítit nikterak stísněně, a objem jeho zavazadelníku patří se svými 254 litry k vrcholu mezi malými vozy. Celerio si po vzoru japonských automobilek nehraje na příplatkovou výbavu a nabízí se pouze v jedné konfiguraci. Každý jeho majitel tak automaticky dostane klimatizaci, audiosystém s bluetooth, metalický lak a mnoho praktických háčků, držáků a odkládacích schránek.
Nemusíte se tak bát žádné rostoucí ceny, což je skvělé. Celerio pořídíte také v jediné motorizaci, kterou tvoří litrový tříválec o výkonu 50 kW. Pokud by vám nestačila 5ti letá záruka, pak si ji můžete prodloužit za 3 500 Kč (o 12 měsíců) či 5 100 Kč (o 24 měsíců). A kolik za to? Suzuki Celerio vyjde na rovných 239 000 Kč.
Tak co říkáte, ještě jste si nevybrali? Nezoufejte, nabídka obsahuje dalších 14 modelů a žádný z nich si nezaslouží vynechat. Pokračování přineseme za týden.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?