Kauza Dieselgate aktuálně hýbe celým automobilovým světem napříč kontinenty a vedle spekulací, v kolika autech je vadný software motoru, se začíná nahlas hovořit ještě o jedné věci. Pokuta, kterou bude muset německý koncern zaplatit rozhodně nebude nízká a dopadne tak na všechny značky Volkswagenu včetně mladoboleslavské Škodovky. Ta aktuálně „potichu“ zvýšila ceny některých modelů a nasnadě tedy je otázka, zda-li se tak neděje v důsledku problémů s naftovými motory.
Nejvíce pocítí cenové změny zájemci o Superb. Ten ještě začátkem listopadu začínal na 599 900 korunách, což je cena za zážehovou čtrnáctistovkou TSI s karosérií liftback a výbavou Active. Dnes už ten stejný model koupíte za 614 900 korun, tedy o 15 000 korun dráž. Stejný nárůst postihl i kombík, který startoval na 629 900 korunách, dnes ho ale ve stejné specifikaci pořídíte za nejméně 644 900 korun. Patnáctitisícová přirážka je pak platná také pro další motorizace i výbavy obou karosářských variant. Kompletní ceník naleznete zde.
Octavia plošně podražila o sedm tisíc korun, což znamená, že základní liftback s dvanáctistovkou TSI a výbavou Active pořídíte za 354 900 korun a kombi ve stejné specifikaci za 384 900 korun. Vedle standardního provedení se navýšení cen týká také derivátů, to znamená, že Scout s dvoulitrovým TDI a pohonem 4x4 vychází na 700 900 korun, RSko s karosérií liftback pořídíte minimálně za 658 900 korun s dvoulitrovým TSI a RS Combi se zážehovým agregátem startuje na 693 900 korunách. Vrchol nabídky v podobě RS 230 podle aktuálních propočtů vychází na 733 900 korun, respektive 768 900 korun za kombi. Kompletní ceník klasické Octavie naleznete zde, derivátů potom zde.
Fabia třetí generace je nyní dražší o pět tisíc korun, opět to platí pro všechny výbavové stupně. Základ s litrovým tříválcem a výbavou Active tak nyní vychází na 239 900 korun (dříve jste za tuto sumu měli Fabii Active s balíčkem Plus, který i nadále znamená příplatek dalších pět tisíc), kombi se silnější verzí téhož motoru a totožnou výbavou stojí nejméně 267 900 korun. Monte Carlo s 1.2 TSI vychází na 334 900 korun za hatchback, respektive 344 900 korun za kombi. Kompletní ceník naleznete zde.
Existují ale i modely, na něž se zvýšení cen možná malinko překvapivě nevztahuje. Citigo s litrovým tříválcem a výbavou Active tak stojí stále 197 200 korun s tří- a 207 200 korun s pětidveřovou karosérií, Yeti 1.2 TSI Active vychází na 397 900 korun a Rapid, respektive Rapid Spaceback, přijdou na 313 900, respektive 308 900 korun.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.