Jakou roli hraje při koupi vozidla jeho cena? Podle Seznam.cz Výzkumníka je velmi důležitá pro 64 % dotázaných.
Nejspíše právě proto se více než 63 % řidičů uchyluje k nákupu ojetého automobilu. „Důvodem preference ojetých aut je jednoznačně cena. I u ojetých aut je ale pro kupující většinou důležité, aby auto bylo „jako nové, cena tedy není jediné kritérium, podle kterého si lidé ojetá auta vybírají,“ řekl František Prošek, manažer Sauto.cz. Právě podle statistik inzertního serveru Sauto.cz, na kterém je v současné době registrováno více než 54 tisíc nabídek ojetých automobilů, lze sehnat 71 % aut z bazarů do 200 000 Kč. Při investici půl milionu korun obsáhnou řidiči již 95 % trhu.
Jak vypadá průměrná bazarová Škoda, Ford či Volkswagen?
Celkem 45 % všech bazarových aut nabízených na internetu jsou zástupci značek Škoda, Ford či Volkswagen. Zajímavostí je, že auta z bazaru jsou nejčastěji vyrobena v roce 2006, průměrně mají najeto 135 000 km a cenu 223 854 Kč.
zdroj: Sauto.cz
Pokud bychom se podívali na jednotlivé modely, tak nejčastěji u Škody nalezneme Octavii, pak Fabii a následuje Superb. U Fordů vedou modely Focus, Mondeo a Transit zakončuje TOP trojici Fordu. Německý Volkswagen v autobazarech reprezentují řady převážně modely Golf, následovány Passaty a Tourany.
Kam pro ojeté auto? Nejvíce bazarových aut na hlavu nabízí hlavní město
Kdyby se v hlavním městě rozdávala bazarovaná auta, na své by si přišel každý 55. občan. Druhým krajem s nejvíce ojetinami na obyvatele je Jihočeský kraj (1 automobil na 163 obyvatel) a na třetí pozici je Středočeský kraj s jedním automobilem na 164 občanů. Naopak nejméně automobilů v přepočtu na obyvatele se nachází ve Zlínském kraji (312 lidí na jedno bazarované auto).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?