Citroën a jeho tísňové volání s lokalizací pomáhá už rok

ar5, 16. července 2014, 18:52 Google+

Že jsou technologie využívané ve vozech značky Citroën kreativní, to je dostatečně známo nejen díky reklamním sdělením v duchu „créative technologie“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Některé inovativní prvky jdou ale ještě dál a mohou být i životně důležité. Mezi nimi hraje prim technologie e-Touch, což je v podstatě nenápadné tlačítko, které má ale nesmírný dosah a význam. Minimalizuje totiž dobu potřebnou k přivolání nezbytné pomoci především v případě vážné nehody. 

Tlačítko SOS vše urychlí

Kdo se už někdy dostal do nepříjemné situace, která vyústila v dopravní nehodu, ví, co podobné krizové momenty udělají s psychikou člověka. Uvažování bez emocí a hlavně rychlé jednání je přitom nejdůležitější a mnohdy na něm závisí lidský život. Technologie automatického tísňového volání všechny tyto průvodní jevy lidské psychiky v krizových situacích eliminuje.

Značka  Citroën spustila právě před rokem na území České republiky možnost tísňového volaní s lokalizací vozu a stala se tak v této oblasti důležitým průkopníkem. Od té doby už pomohla mnoha řidičům. Ti jsou ve vozech Citroën v případě dopravní nehody, nevolnosti či poruchy spojeni s dispečinkem záchranných nebo asistenčních služeb, kam jsou zároveň automaticky odeslány formou datové věty i potřebné informace o situaci vč. přesné lokalizace vozidla prostřednictvím GPS souřadnic. 

Co se děje dál? Dispečer přijme volání a má ihned k dispozici detailní informace nejen o tom, kde se právě vozidlo nachází, ale také kterým směrem jelo, jakou mělo rychlost, zdali došlo k aktivaci airbagů atd. Současně zná typ vozidla, zda jde o diesel nebo benzínovou verzi a barvu. Když je posádka vozu při vědomí a ve stavu odpovídat, dispečer postupuje podle získaných informací a podle standardizovaného postupu. Pokud volající neodpovídá, dispečer kontaktuje neprodleně složky integrovaného záchranného systému, které bezprostředně vyjíždějí na určené místo.

Pomoc přes systém e-Touch může přivolat každý z kabiny, pokud tlačítko s nápisem SOS stiskne po dobu pěti vteřin. Majitelé Citroënů si díky tomuto systému mohou přivolat pomoc také v zahraničí, přičemž volající může komunikovat v mateřském jazyce. Služba je dostupná 24 hodin denně 7 dní v týdnu a je zcela zdarma. Systém ale funguje i v režimu „Assistence“, kdy lze tlačítko využít pro přivolání technické pomoci v případě poruchy vozu. 

Centrální dispečink u nás provozuje společnost ÚAMK, jejíž mluvčí Petr Vomáčka říká: „V Česku je z hlediska infrastruktury vše připraveno pro ostrý provoz, který by se v zásadě nelišil od současného takzvaně testovacího, jež je plně funkční. Jsme velmi rádi, že Citroën přistoupil na českém trhu k tomuto tématu tak zodpovědně a výrazně pomáhá s rozšiřováním tohoto životně důležitého systému na našich silnicích.“ 

Zachráněné životy hovoří jasně

Citroën začal tuto technologii do svých vozů nasazovat s předstihem, nad rámec legislativních požadavků. Povinně by měl být SOS systém zaveden do všech nových modelů osobních a lehkých užitkových automobilů do října 2015, a byť s tímto termínem již operuje legislativa Evropské unie, kvůli některým členským státům s méně vyspělou infrastrukturou se již mluví o posunutí na rok 2017. Jedná se o termín, od něhož budou muset být všechny nově homologované vozy vybaveny touto funkcí. V České republice jsou technologií vybaveny vozy Citroën C3, C4, C4 Picasso a C5 a i vozy značky DS.

Dopravní nehody si v EU například jen v roce 2012 vyžádaly na 28.000 životů a 1,5 milionu zraněných. „Podle analýz a statistik by plně funkční služba, nejčastěji označovaná jako eCall, mohla v Evropě zachránit při dopravních nehodách na 2500 životů, v Česku by díky ní přežilo zhruba 70 lidí,“ vysvětluje Petr Vomáčka z ÚAMK. Samozřejmě by také výrazně poklesla závažnost zranění a následky úrazů.

zdroj: Citroën
Vytisknout

Diskuze: Citroën a jeho tísňové volání s lokalizací pomáhá už rok

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fortwo

Víme jak bude vypadat Smar ForTwo!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud