Peter Schreyer, prezident a hlavní designér společností Kia Motors Corporation a Hyundai Motor Group, získal prestižní vyznamenání EyesOn Design za celoživotní přínos designu.
Schreyer byl vyznamenán na slavnostním večeru Oceněná vize (Vision Honored) pod záštitou Detroitského oftalmologického institutu (Detroit Institute of Ophthalmology) za dohled nad globální designovou strategií společnosti Kia Motors. Tímto oceněním se tak zařadil do vybrané společnosti automobilových designérů, vedle takových legend jako jsou Sergio Pininfarina, Shiro Nakamura, Walter de’Silva či Giorgetto Giugiaro. Cena EyesOn Design je výjimečná mimo jiného i tím, že v porotě vždy zasedají držitelé této ceny.
Od svého příchodu do společnosti Kia v roce 2006 se Schreyer podílel na revoluční změně stylingu této značky. Kromě jiných designových charakteristik nejnovějších modelů Kia stojí především za dnes již tradiční maskou ve tvaru tygřího nosu, která je charakteristická pro všechny současné modely. Schreyer je zodpovědný za designovou strategii značek Kia i Hyundai a dohlíží na tři designérská studia společnosti Kia v Koreji, Německu a Spojených státech amerických.
Dr. Philip Hessburg, ředitel Detroitského institutu oftalmologie, při předávání ceny řekl: „My a s námi celá designérská komunita jsme nadšeni a pyšni, že držitelem ceny za celoživotní přínos designu se stává právě Peter. Řadí se tak mezi absolutní špičku automobilového designu“. Peter Schreyer reagoval slovy: „Během mého profesního života jsem měl příležitost pracovat se spoustou neuvěřitelně nadšených a talentovaných designérů. Příchodem do společnosti Kia jsem dostal šanci přeměnit vozy této značky v cosi vesměs ještě stylovějšího, osobitého a mladého v srdci a naše modely tento přístup odrážejí.
Během posledních několika let jsme za styling vozů Kia obdrželi spoustu designérských ocenění, ale naše práce se netýká pouze vzhledu našich automobilů. Kia design je vysoce úspěšný komplexní proces a já si vážím toho, že mohu být jeho součástí. Je to opravdu velká pocta obdržet cenu za celoživotní přínos designu a zároveň svědectví o tvrdé práci a kreativitě designérských týmů společnosti Kia po celém světě.“
zdroj: Kia
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.