Toyota Yaris projde v průběhu léta 2014 výraznou modernizací. Cílem svěžího stylistického ztvárnění, modernizovaného interiéru a vylepšené dynamiky je opět postavit vůz mezi nejsilnější soupeře ve vysoce konkurenční třídě malých vozů (segment B).
Yaris jde ve stopách nové Toyoty AYGO a svým atraktivním vzhledem chce vystoupit z davu ostatních vozů segmentu B. Model staví na designovém jazyku Toyoty „Under Priority“ a stylistických prvcích označovaných jako „Keen Look“ – zaujme nápadným motivem kříže soustředěného kolem loga na čele vozu, čímž odděluje horní a spodní část přepracované masky chladiče.
Stylistické změny se dotkly i sdružených zadních světel, nyní dostupné s technologií LED. K lepšímu celkovému postoji vozu přispělo začlenění difuzoru do nárazníku a přepracovaná část karoserie kolem registrační značky.
Modernizace v kabině
Interiér Toyoty Yaris doznal kvalitativních vylepšení s cílem zvýšit atraktivitu tohoto modelu v rámci rychle se rozvíjejícího segmentu trhu. Na základě zpětné vazby od zákazníků se změny soustředily na tři klíčové oblasti: v první řadě šlo o zlepšení pocitu prostornosti a dynamiky; dále zvýšení úrovně kvality vnímané zákazníkem; a za třetí o doplnění nabídky barev a prvků výbavy na přání.
Ohledně úprav, které nejsou na první pohled vidět, byl odlišně naladěn systém odpružení s cílem zvýšit cestovní pohodlí a současně zlepšit ovladatelnost vozu. Konstruktéři zapracovali i na potlačení nežádoucího hluku. Nabídka motorizací i nadále zahrnuje zážehové jednotky 1,0 l a 1,3 l, dále vznětový agregát 1,4 D-4D a jedinečné hybridní hnací ústrojí pro verzi Yaris Hybrid.
Marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Europe Agustin Martin uvedl: „Model Yaris byl od první chvíle po svém uvedení jedním z hlavních pilířů naší produktové nabídky. V loňském roce byl dokonce desátým nejlépe prodávaným modelem v celé Evropě. Jeho jedinečnost spočívá i v možnosti zvolit si verzi s hybridním pohonem. Při dnešní hustotě dopravy je hybridní pohon po praktické stránce jednoduše bezkonkurenční především z pohledu pohodlí a efektivity, což zjišťuje stále vyšší počet našich zákazníků.“
zdroj: Toyota ČR
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.