CITROËN, který využívá dynamiku a velmi silný růst čínského trhu, na pekingském autosalonu představuje Citroën C-XR Concept. Tento koncept nabízí moderní přístup k SUV opírající se o hodnoty značky CITROËN: výrazný design, vynikající komfort dosažený díky know-how značky CITROËN a technologické prvky zvyšující účinnost.
Tento koncept předznamenává první nabídku SUV vzešlou ze společného podniku mezi společnostmi CITROËN a DONGFENG Motor Group, jejímž cílem je v Číně dobýt výrazně se rozvíjející segment (téměř 3 miliony kusů v roce 2013, oproti roku 2012 nárůst o více než 50 %).
Výrazný a elegantní design
Citroën C-XR Concept nabízí okamžitě rozeznatelný kompaktní styl s výrazným charakterem SUV, který v sobě kombinuje eleganci a robustnost. Eleganci přináší harmonické proporce a propracovaný styl. Robustnost zajišťuje šířka a funkční a estetické atributy, které utvářejí identitu SUV.
Pro design vozu Citroën C-XR Concept jsou charakteristické tyto rysy:
> Široká chromovaná maska chladiče se stylizovanými šípy protáhlými až ke světlometům pro výraznější charakter,
> Denní světla s LED diodami podtrhující světelný podpis vozu při pohledu zepředu pro větší upoutání pozornosti,
> Přední světla se zabudovaným dvojím modulem a směrovými světly pro podtržení jeho technologického charakteru,
> Boční podpis ve tvaru písmene C vizuálně spojující střešní tyče s chromovanou lištou linie bočních oken pro zdůraznění jeho prostornosti,
> Zadní světla s 3D efektem společně s dvojitou chromovanou koncovkou výfuku pro zdynamizování objemu zadní části vozu.
Identitu ochranného a robustního SUV potvrzují specifické stylové prvky:
> Vysoká světlá výška a velká sedmnáctipalcová kola s celoročními pneumatikami „All Seasons“ pro pohodlnou a bezpečnou jízdu za všech podmínek,
> Přední a zadní zástěrky a kryty podběhů kol pro spojení stylu a ochrany karoserie,
> Červené boční ozdobné lišty a červená zpětná zrcátka pro připomenutí jeho dynamických kvalit a „outdoorového“ charakteru.
Citroën C-XR Concept nabízí rovněž elegantní tvar s následujícími vlastnostmi:
> Ideální poměr šířka/výška (179 cm x 156 cm) pro vyvážené proporce,
> Kratší délka 426 cm pro větší mrštnost při manévrování,
> Největší rozvor ve své kategorii (265 cm), který mu přináší výjimečnou prostornost, především na zadních sedadlech.
Pohodlí za všech okolností, Know-how značky CITROËN
Citroën C-XR svým technologickým a smyslovým přístupem ke komfortu ukazuje, jak dokáže know-how značky CITROËN zajistit řidiči a posádce nedostižný pocit bezpečnosti a pohody.
Zaprvé jde o vizuální komfort řidiče, který má díky přirozené poloze při řízení vzešlé ze světa sedanů a vyššímu sedáku volný výhled na celou silnici.
Dále jde o jízdní komfort díky nastavení nápravového systému, jež je výsledkem know-how značky CITROËN a řidiči poskytuje pocit dokonalé kontroly nad řízením a přitom stírá veškeré nerovnosti vozovky.
Velký rozvor – nejdelší v tomto segmentu – přináší komfort a pocit pohody celé posádce, neboť zajišťuje velkou prostornost na předních i zadních sedadlech.
A konečně jde o smyslový komfort díky velkému prosklenému panoramatickému střešnímu oknu, které umožňuje, že je celý interiér zaplavován měkkým tlumeným světlem.
Technologické prvky pro větší účinnost
Citroën C-XR Concept je vybaven těmi nejvýkonnějšími technologiemi pro větší pohyblivost a nižší ekologickou stopu.
Je vybaven technologií „Grip Control“, která ve spojení s univerzálními pneumatikami „All Seasons“ dokáže řídit přilnavost jednotlivých kol podle konkrétní situace a zajistit tak optimální pohyblivost v jakémkoliv terénu bez nutnosti pohonu všech 4 kol, který zvyšuje spotřebu a emise CO2.
Citroën C-XR Concept využívá nejmodernější technologie a specifické koncepční prvky pro snížení spotřeby paliva a emisí CO2:
> Hnací jednotku tvoří benzínový motor THP 160 se systémem Stop&Start a automatickou převodovkou poslední generace, pro co nejlepší spojení komfortu a potěšení z jízdy při současném snížení spotřeby,
> Designéři vozu Citroën C-XR Concept se soustředili především na snížení jeho hmotnosti, které se projevuje vynikající dynamikou na to, že jde o vůz SUV, a významným snížením spotřeby paliva a emisí CO2.
zdroj: Citroën
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.