Citroën Česká republika již třetí měsíc zaznamenal navýšení prodejů osobních a užitkových vozů na českém trhu.
1790 prodaných vozů v ČR, to je bilance letošního roku značky Citroën a současně navýšení prodejů o 2,5% oproti stejnému období loňského roku. 15% prodejů značky představují užitkové vozy Citroën, 264 ks prodaných užitkových vozů představuje nárůst o 40% oproti loňskému období.
Nejsilnější pozici má značka Citroën ve třídě velkoprostorových vozů: nejprodávanějším vozem je Citroën Berlingo s 312 prodanými kusy /+29% oproti leden-březen 2013/. Na druhém místě je Citroën C4 Picasso s 240 ks /+25%/ a na třetím Citroën C3 Picasso s 206 kusy, což je o vynikajících 42% více než loni.
„ Chceme si udržet silnou pozici v segmentu velkoprostorových vozů, kde je nabídka naší značky nejširší“, komentuje strategii generální ředitel, Olivier Parry. „Naše dubnová nabídka pro zákazníky plánující nákup MPV je ještě posílena: navýšili jsme bonus za starý vůz zákazníka na 60 000 Kč, které se připočtou k výkupní ceně vozu. Chceme takto podpořit omlazení českého vozového parku a přispět k bezpečnosti na českých silnicích díky prodeji vozů s příkladnými bezpečnostními technologiemi a vynikajícími výsledky v testech EuroNCAP.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.