CITROËN C5 je uznávaný pro své příkladné jízdní vlastnosti, které si nyní můžete více než kdy jindy vyzkoušet v nové verzi C5 CrossTourer. Verze uváděná na český trh vychází z úrovně výbavy Exclusive a tak CITROËN C5 CrossTourer nabízí:
Koncepce zvýšené verze určené pro všechny typy cest, která mu dodává výraznou osobitost díky specificky rozšířeným blatníkům, matně šedým podélným tyčím, které ladí s 18palcovými litými koly v matně šedém provedení s diamantovým výbrusem, chromovanými vnějšími zpětnými zrcátky a ochrannými kryty v leskle hliníkovém odstínu na předním a zadním nárazníku. Tyto stylové prvky doplňuje zvýšení vozu o 15 mm (u verzí vybavených odpružením Hydractive III+ do rychlosti 70 km/hod.). Design podtrhuje dvojitá koncovka výfuku (jen pro motor 2.2 HDi 200 AUT6)
Optimální komfort, který se přizpůsobí všem typům silnic především díky odpružení Hydractive III+. Tato v automobilovém světě exkluzivní technologie umožňuje upravovat v reálném čase nastavení podvozku tak, aby se bez ohledu na zatížení vždy zachovala stejná světlá výška vozu. Systém upravuje flexibilitu a odpružení podle rychlosti vozu a profilu silnice, pro optimální komfort a stabilitu karoserie bez ohledu na okolnosti. Automatické snížení světlé výšky při vyšší rychlosti zlepšuje aerodynamiku. Při nižší rychlosti nabízí CITROËN C5 CrossTourer dvě světlé výšky (+6 cm do rychlosti 10 km/hod a +4 cm do rychlosti 40 km/hod) usnadňující překonávání překážek v nízké rychlosti. Nastavitelná výška také usnadňuje nakládání tím, že umožňuje snížit a opětovně zvýšit práh zavazadlového prostoru. Pro vyšší komfort nabízí CITROËN C5 CrossTourer také sedadlo řidiče v plnohodnotné kůži s masážní funkcí a elektrickým nastavením bederní opěrky.
Užitečné technologie za všech okolností, především Intelligent Traction Control, který usnadňuje jízdu bez ohledu na stav vozovky, tedy i na sněhu a blátě, nebo navigační systém eMyWay spojený se zpětnou parkovací kamerou usnadňující manévrování.
CITROËN C5 CrossTourer je k dispozici se dvěma dieselovými motory o výkonu 160 a 200 k. V nabídce je manuální šestistupňová převodovka spřažená s motorizací 2.0 HDi 160 a rovněž automatická šestistupňová převodovka pro motorizace 2.0 HDi 160 a 2.2 HDi 200.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?