Modrá farba karosérie a dva biele pásy sú naspäť! Označenie « Gorde » bolo symbolom francúzskeho úspechu a na pokoji nenechala niekoľko generácií motoristov, ktorí túžili po športovom zážitku za volantom automobilu.
Francúzska modrá, dva biele pásy a « radiátor » vpredu so štyrmi okrúhlymi svetlami prispeli k nesmrteľnej identite, ktorá je dôležitou súčasťou športového dedičstva Renaultu.
Už o niekoľko mesiacov posilnia ponuku športových automobilov Renault nové verzie automobilov nesúce označenie Gordini.
Moderná a športová značka Gordini má aj napriek času stále svoje exkluzívne a športové podtóny. Gordini verzie, derivované od športových modelov, ktoré sú už známe svojim vynikajúcim výkonom, budú opäť pokúšať milovníkov športových automobilov.
Twingo Gordini RS bude prvý krát vystavené 25. novembra 2009 v Ateliéri Renault na Champs Elyséés v Paríži, ako súčasť expozície « Modré Vianoce ». Na trh bude uvedené na jar 2010. Clio Gordini RS bude nasledovať niekoľko mesiacov neskôr.
GORDINI : športové dedičstvo Renaultu
Amédeé Gordini vyrobil takmer 200 000 automobilov Renault počas takmer 20 rokov a dosiahol niektoré z najväčších úspechov v automobilovom športe – jeho R8 Gordini vyhrali prvé, tretie, štvrté a aj piate miesto na Tour of Corsica rally v roku 1964. V roku 1966 stál pri zrode Gordini Cup. R8 Gordini obšťastňovalo milovníkov autošportu počas celej dekády.
Gordini žiarilo aj vo filme popri osobnostiach ako Romy Schneider, Alain Delon a Lino Ventura a verzia malého športového sedanu bola veľmi obľúbená prevažne medzi mladšími vodičmi. Gordini sa stalo trendovým autom a symbolom úspechu pre celú generáciu.
Renault sa prirodzene opiera o reputáciu svojej divízie Renault Sport Technologies (RST) a prebúdza legendu Gordini opäť do reality. RST je známym nielen pre automobily nesúce označenie Renault Sport (Mégane RS, Clio RS, Twingo RS), ktoré sú uznávané ako jedny z najlepších automobilov vo svojich kategóriách, ale je aj jedným z najväčších a najznámejších organizátorov automobilových eventov. Od roku 2005 takmer 3 milióny fanúšikov vzhliadlo preteky World Series by Renault (5 a 6 júna 2010 budú organizované aj v Brne), preteky Mégane Trophy či Clio Cup a ďalšie špeciálne akcie organizované pre fanúšikov motoršportu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.