Celkem 80 speciálně vybavených Volkswagenů Transporter 4Motion určených pro krizové štáby Policie ČR převzali zástupci jejího velení. Symbolický klíč od posledních 19 vozů v podobě mobilních kontaktních a koordinačních center dnes od generálního ředitele Import VOLKSWAGEN Group Rudolfa Javurka převzal v prostorách firmy Auto Jarov náměstek policejního prezidenta plk. Ivan Bílek.
Mobilní kontaktní a koordinační centra PČR budou zajišťovat zejména efektivní koordinaci Policie ČR jako složky Integrovaného záchranného systému v případě hrozby či řešení krizové situace. Část z již minulý týden předaných 61 vozů tak například asistuje v postižených oblastech při současných povodních.
„Policie České republiky je náš vážený zákazník a je pro nás vždy mimořádnou událostí, když předáváme naše vozy do aktivní služby, protože Volkswagen se tím podílí na lepší bezpečnosti obyvatel České republiky,“ uvedl k předání Rudolf Javurek.
Projekt Mobilní kontaktní a koordinační centra Policie ČR představuje pořízení 80 speciálně vybavených a upravených Transporterů, které budou rozděleny do všech bývalých okresů České republiky. Celková cena vozů Volkswagen Transporter s pohonem všech kol v provedení 2.5 TDI 4Motion (96 kW / 131 k) se speciální výbavou činí 124 milionů korun. Celý projekt mobilních kontaktních a koordinačních center je spolufinancován z prostředků Evropské unie, Evropského fondu pro regionální rozvoj, v rámci integrovaného operačního programu „Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik“.
Mezi speciální výbavu Transporteru s dlouhým rozvorem a zvýšenou střechou, kterou budou policisté při plnění svých povinností využívat, je například lokalizační vybavení GPS, navigační a záznamové zařízení, odolný počítač, monitor s dotykovým displejem, kontejnery první pomoci a záchrany, ale také osvětlovací zařízení, zdroj pitné vody, přístřešek včetně skládacích židlí a stolku, proměnná LED informační tabule a generátor elektrické energie. Vozidlo tak může zcela autonomně operovat v terénu nepřetržitě i několik dní.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.