Poprvé v historii mají lidé, kteří si kupují ojeté auto, možnost prověřit si historii najetých kilometrů zdarma. Cebia totiž připravila nový produkt pod názvem Základní prověření, pomocí něhož se rozhodla bojovat proti narůstající míře stáčení tachometrů. Už v tuto chvíli je Základní prověření dostupné u 41 % aut, která prodávají autobazary. Do poloviny října přibyde dalších 38 % aut a zkontrolovat si zdarma najeté kilometry tak bude možné dohromady u 79 %, tedy čtyř aut z pěti, která se prodávají v autobazarech či v rámci certifikovaných programů.
Informaci o tom, že má vozidlo Základní prověření zdarma, se mohou zákazníci dozvědět již při výběru auta na internetu z výpisu inzerátů (ukázka viz níže). Po rozkliknutí inzerátu je pak přímo na kartě vozu umístěno tlačítko Zobrazit prověření Cebia. Základní výpis je dostupný i v místě prodeje prostřednictvím tzv. Smart kódu, tedy QR kódu, po jehož načtení mobilem se zobrazí stejný Základní výpis jako přes internet. Pokud zákazník přijde do prodejního místa a zalíbí se mu jiné auto, než které si původně vyhlédl, může si i zde jednoduše zkontrolovat historii najetých kilometrů.
Cebia kultivuje český trh ojetých aut„Reagujeme tím na opět rostoucí míru stáčení tachometrů, respektive prodej aut se stočeným tachometrem. Kvůli zdražování má už opět 35 % prověřovaných aut stočený tachometr. Věříme, že díky Základnímu prověření se tato míra do konce roku zredukuje pod 30 % a i nadále bude mít klesající tendenci,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetin už 32 let.
Součástí základního prověření jsou vedle historie stavů najetých kilometrů také kontrola odcizení, kontrola financování, tedy zda vozidlo není zatížené leasingem či spotřebitelským úvěrem, dále kontrola, zda vozidlo nebylo provozováno jako taxi a v neposlední řadě i specifikace vozidla. To vše mohou zákazníci u prodejců, kteří se zapojili do programu Základní prověření, zdarma na voze zkontrolovat.
Havárie za poloviční cenuZa poloviční cenu běžné ceny za prověření pak mohou zákazníci získat plné prověření vozidla, jehož součástí jsou informace o haváriích a poškozeních (včetně fotografií a vyčíslení škody pojišťovnou), servisní záznamy, kontrola stáří a původu, inzerce a fotografie z inzerce, svolávací akce, kontrola barvy vozidla či podrobný návod na kontrolu originality vozidla. „Věříme, že díky možnosti získat kompletní informace za poloviční cenu, se může trh zkultivovat i z pohledu zatajování havárií, falšování původu či omlazování vozidel,“ upozorňuje Martin Pajer. Tlačítko na kompletní prověření vozu za polovinu ceny naleznou zákazníci na konci Základního prověření.
Do programu Cebia se zapojili nejvýznamnější prodejciZákladní prověření již aktuálně nabízejí největší prodejci na trhu, jako je AAA Auto, Auto ESA či například DAVO CAR, ad., jejichž vozy tvoří dohromady zhruba 41 % trhu. Nejpozději do poloviny října dokončí implementaci i další významní prodejci a certifikované programy jako je Škoda PLUS, Das WeltAuto či například Mama Car, čímž se podíl aut se Základním prověřením navýší o dalších 38 % na 79 % trhu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?