Neprodávanější dodávka? Nenápadná Toyota Proace

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 5. října 2022, 23:45 Google+

Japonská Toyota zahájila před pár lety intenzivní ofenzivu na českém trhu. Vypracovala se na čtvrtou příčku mezi značkami a je jasnou jedničkou v oblasti její domény, tedy automobilů s hybridním pohonem. Úspěchy sbírá také v kategorii velkoprostorových automobilů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Neprodávanější dodávka? Nenápadná Toyota Proace

Neprodávanější dodávka? Nenápadná Toyota Proace | foto: Toyota

Sdílejte článek

Výsledkem ofenzívy je postup Toyoty ze 14. místa českého žebříčku značek v roce 2016 na sedmou příčku v roce 2019 a čtvrtou v roce 2020 a 2021, na které se pohybuje i letos.

Ještě překvapivější je ale určitě skutečnost, že je nejprodávanější model Toyoty nese označení Proace, tedy vůz kategorie MPV, resp. LUV, tedy osobní dodávka. V prodejích tak překonává také velmi úspěšný model Yaris, kterého bylo letos prodáno i s verzí Cross dohromady „jen“ 1990 kusů.

Je sice pravdou, že pod modelovým označením Proace jsou nabízeny vozy dvou velikostí MPV a dodávek, a to Proace ve střední kategorii a Proace City v menší kategorii, ale podobné marketingové čarování s názvy modelů a jejich variant je běžné i u jiných značek.

V každém případě má model Proace v českých statistikách na svědomí po osmi měsících letošního roku celkem 2481 kusů, z toho 1876 v osobních verzích a 605 v kategorii lehkých užitkových vozů.

Tradiční teoretické rozdělování automobilů na osobní a lehké užitkové vede u některých modelů se stejným názvem k určitým komplikacím, což není případ jen u Toyoty Proace.

Ale výrobcům, prodejcům ani zákazníkům to zřejmě tolik nevadí, takže si mezi modely Proace, Proace Verso, Proace City a Proace City Verso a Proace City EV Electro a Proace City Verso EV Electro, samozřejmě vyberou to, co chtějí a co potřebují.

A je jedno, zda je jimi vybraný model je označován jako verze osobní, tedy MPV, nebo je deklarován jako lehké užitkové vozidlo, dodávka. Vždyť jsou všechny varianty na pohled takřka skoro stejné.

Že se v případě modelu Proace nejedná o letošní nahodilý výsledek potvrzuje skutečnosti, že už v roce 2020 ho bylo u nás registrováno 2294 vozů. Podobně si vedla Toyota Proace za rok 2021, ale to už bylo prodáno 3027 těchto vozů, což je daleko víc než kteréhokoli konkurenčního modelu.

Na úspěšné prodejní vlně jede Proace i letos, kdy bylo za dvě třetiny roku registrováno už 2481 vozů s typovým označením Proace, a jejich celkový počet prodaných v České republice už přesáhl právě v srpnu hranici 10 tisíc kusů.

Z uvedeného je docela dobře patrné, že krize posledních dvou let, ať už je označovaná jako pandemická či čipová, nebo jakkoli jinak, nedopadá zdaleka tak tvrdě na každého z výrobců.

Vypadá to, jako by někteří byli lépe připravení, což v případě jinak poměrně nenápadné Toyoty, ale nejen jí, přináší nesporné úspěchy. Vždyť legendárního pick-upu Toyota Hilux bylo letos, mimo armádní zakázky, prodáno také už 408 kusů a je rovněž jedničkou českého trhu.

Modely Toyota v poslední době disponujícím nejen atraktivní nabídkou, ale také zajímavými cenami, takže není proto divu, že se k této značce obrací mnoho zákazníků, kteří se ještě nedávno zajímali o vozy jiných značek.

To nakonec potvrzuje i nebývale velké množství letošních závazných objednávek. Realita současného českého trhu se změnila a zákazníci na ni pochopitelně reagují.

I když uvedené statistické údaje mohou být pro někoho „jen hrou čísel“, je jasné, že model Proace vládne českým statistikám jako neprodávanější z vozů MPV s 20procentním podílem v obou kategoriích, stejně jako je významným hráčem mezi lehkými užitkovými automobily.

Vytisknout

Diskuze: Neprodávanější dodávka? Nenápadná Toyota Proace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Kodiaq

TEST: Škoda Kodiaq 1.5 TSI – stačí základní benzinová motorizace na rodinné SUV?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud