Japonská Toyota zahájila před pár lety intenzivní ofenzivu na českém trhu. Vypracovala se na čtvrtou příčku mezi značkami a je jasnou jedničkou v oblasti její domény, tedy automobilů s hybridním pohonem. Úspěchy sbírá také v kategorii velkoprostorových automobilů.
Výsledkem ofenzívy je postup Toyoty ze 14. místa českého žebříčku značek v roce 2016 na sedmou příčku v roce 2019 a čtvrtou v roce 2020 a 2021, na které se pohybuje i letos.
Ještě překvapivější je ale určitě skutečnost, že je nejprodávanější model Toyoty nese označení Proace, tedy vůz kategorie MPV, resp. LUV, tedy osobní dodávka. V prodejích tak překonává také velmi úspěšný model Yaris, kterého bylo letos prodáno i s verzí Cross dohromady „jen“ 1990 kusů.
Je sice pravdou, že pod modelovým označením Proace jsou nabízeny vozy dvou velikostí MPV a dodávek, a to Proace ve střední kategorii a Proace City v menší kategorii, ale podobné marketingové čarování s názvy modelů a jejich variant je běžné i u jiných značek.
V každém případě má model Proace v českých statistikách na svědomí po osmi měsících letošního roku celkem 2481 kusů, z toho 1876 v osobních verzích a 605 v kategorii lehkých užitkových vozů.
Tradiční teoretické rozdělování automobilů na osobní a lehké užitkové vede u některých modelů se stejným názvem k určitým komplikacím, což není případ jen u Toyoty Proace.
Ale výrobcům, prodejcům ani zákazníkům to zřejmě tolik nevadí, takže si mezi modely Proace, Proace Verso, Proace City a Proace City Verso a Proace City EV Electro a Proace City Verso EV Electro, samozřejmě vyberou to, co chtějí a co potřebují.
A je jedno, zda je jimi vybraný model je označován jako verze osobní, tedy MPV, nebo je deklarován jako lehké užitkové vozidlo, dodávka. Vždyť jsou všechny varianty na pohled takřka skoro stejné.
Že se v případě modelu Proace nejedná o letošní nahodilý výsledek potvrzuje skutečnosti, že už v roce 2020 ho bylo u nás registrováno 2294 vozů. Podobně si vedla Toyota Proace za rok 2021, ale to už bylo prodáno 3027 těchto vozů, což je daleko víc než kteréhokoli konkurenčního modelu.
Na úspěšné prodejní vlně jede Proace i letos, kdy bylo za dvě třetiny roku registrováno už 2481 vozů s typovým označením Proace, a jejich celkový počet prodaných v České republice už přesáhl právě v srpnu hranici 10 tisíc kusů.
Z uvedeného je docela dobře patrné, že krize posledních dvou let, ať už je označovaná jako pandemická či čipová, nebo jakkoli jinak, nedopadá zdaleka tak tvrdě na každého z výrobců.
Vypadá to, jako by někteří byli lépe připravení, což v případě jinak poměrně nenápadné Toyoty, ale nejen jí, přináší nesporné úspěchy. Vždyť legendárního pick-upu Toyota Hilux bylo letos, mimo armádní zakázky, prodáno také už 408 kusů a je rovněž jedničkou českého trhu.
Modely Toyota v poslední době disponujícím nejen atraktivní nabídkou, ale také zajímavými cenami, takže není proto divu, že se k této značce obrací mnoho zákazníků, kteří se ještě nedávno zajímali o vozy jiných značek.
To nakonec potvrzuje i nebývale velké množství letošních závazných objednávek. Realita současného českého trhu se změnila a zákazníci na ni pochopitelně reagují.
I když uvedené statistické údaje mohou být pro někoho „jen hrou čísel“, je jasné, že model Proace vládne českým statistikám jako neprodávanější z vozů MPV s 20procentním podílem v obou kategoriích, stejně jako je významným hráčem mezi lehkými užitkovými automobily.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?