Alpine oznamuje otevření svého prvního prodejního místa v České republice. Své brány otevře na konci června 2022. Po Maďarsku a Slovinsku je vstup do Česká republiky plně v souladu se strategií silné mezinárodní expanze značky Alpine. Cílem strategie pronikání na nové trhy a rozšiřování evropské dealerské sítě je podpořit rozvoj prodeje značky Alpine.
První centrum Alpine, které bude v Praze, bude provozovat jeden z největších prodejců vozů Renault a Dacia, společnost Pyramida Průhonice. Showroom o rozloze 180 m2 se nachází na jedné z nejoblíbenějších nákupních ulic ve městě, v nákupní zóně Průhonice. V showroomu budou použity nejnovější prvky vizuální identity značky a zákazníkům bude nabízen 100% zážitek « Alpine ».
« Jsme nadšení, že máme možnost uvést značku Alpine na český trh. Značka Alpine v sobě spojuje tradici, specializovanou „zakázkovou“ výrobu, zkušenosti na poli výzkumu a vývoje a popularitu Formule 1. Legendární model Alpine A110 si získal srdce nejen fanoušků motoristického sportu svojí mrštností, rychlostí a zejména pak jedinečným řidičským zážitkem za volantem. Modelová řada Alpine se bude postupně rozvíjet a doplňovat a zasáhne i do dalších segmentů. Otevření Alpine centra v České republice je součástí expanze značky v Evropě s cílem propagovat jedinečný sportovní styl života, který je založen na tradičním DNA značky Alpine a současně i na posledních inovacích skupiny Renault », řekl Zdeněk Grunt, generální ředitel společnosti Renault Česká republika.
HISTORIE ALPINE
Značka založená v r.1955
Společnost Alpine založil v roce 1955 Jean Rédélé, mladý muž s vášní pro závodění. Svou společnost pojmenoval po svém oblíbeném závodišti: Alpy. Když byl v roce 1962 představen první silniční vůz A110, společnost se začala rozvíjet. V této době společnosti Alpine a Renault úzce spolupracovaly a vozy Alpine se prodávaly a servisovaly v prodejnách Renault. Počátkem 70. let se Alpine stala významnou silou ve vrcholných soutěžích rallye. V roce 1971 se Alpine poprvé umístila na prvních třech příčkách na slavné Rallye Monte Carlo a v roce 1973 znovu.
V témže roce se stal vítězem mistrovství světa v rallye. Současně se zvýšil prodej silničních vozů Alpine. Společnost Alpine postavila v roce 1969 v Dieppe speciální továrnu - na stejném místě, kde se dnes vyrábí model A110 - a v roce 1971 zahájila výrobu modelu A310. O dva roky později kupuje společnost Alpine skupina Renault. Nejslavnějšího triumfu v motorsportu dosáhla Alpine v roce 1978, kdy vyhrála závod 24 hodin Le Mans. V 70. a 80. letech továrna pokračovala ve výrobě inovativních silničních vozů, včetně modelů A310 V6 a GTA. Výroba Alpine byla definitivně ukončena v roce 1995. V roce 2017 značka představila nový model A110, sportovní vůz, který je věrný nadčasovým zásadám Alpine, tedy kompaktnosti, lehkosti, agilitě a radosti z jízdy.
V roce 2021 se společnosti Alpine Cars, Renault Sport Cars a Renault Sport Racing spojily pod vlajkou Alpine a staly se značkou Skupiny Renault pro inovativní, autentické a exkluzivní sportovní vozy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.