Renault Megane E-Tech 100 % elektrickýje nový přírůstek do světa elektrických vozidela vyniká nejmodernější technikou, včetně nejnovějších funkcí v oblasti softwaru a konektivity.
Rozličné verze modelu pokrývají většinu potřeb zákazníků pro každodenní použití i výlety či dovolenou. Renault Megane E-Tech elektrický bude na českém trhu dostupný s dvěmi kapacitami baterie (40 a 60 kWh) a třemi výbavovými stupni (Equilibre, Techno a Iconic).
Ceny začínají na 890 000 Kč ve výbavovém stupni Equilibre s 40 kWh baterií. Vozidlo umožňuje dobíjení střídavým proudem (AC) o výkonu až 22 kW a stejnosměrným proudem (DC) o výkonu až 85 kW.
Za 1 085 000 Kč zákazník získá vyšší výbavový stupeň Techno s 60kWh baterií a motorem o výkonu 220 koní. Vozidlo umožňuje dobíjení střídavým proudem (AC) o výkonu až 22 kW a stejnosměrným proudem (DC) o výkonu až 130 kW.
Vždy aktualizovanýČást zážitku s elektrickým modelem Megane je i o konektivitě. Aby byly systémy vždy aktualizované, přichází model s bezplatným datovým balíčkem pro multimediální systém OpenR link 5 let.
Díky této službě si vozidlo samo stahuje aktualizace firmware vzduchem (FOTA). Megane E-Techelektrický rovněž přichází s 5letou zárukou na celé vozidlo a 8letou zárukou (nebo 160 000 km) na baterii.
CENÍKOVÉ CENY v Kč EQUILIBRE TECHNO ICONICEV40 130HP 890 000 ------- ------EV60 220HP 1 010 000 1 085 000 1 160 000
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.