Toyota Corolla je ikonou mezi rodinnými vozy a to nejen díky své spolehlivosti, ale také dlouhé tradici. Od uvedení první generace v roce 1968 se prodalo přes 50 milionů vozů. Letos jsme už jednu Corollu TS testovali - šlo však o sportovně střiženou verzi GR Sport s hybridním dvoulitrem. Dnešní recenze se podívá na to, zda stačí modernizovaný slabší motor 1,8 Hybrid, který je o 75 tisíc levnější.
Úvod a ceny
Toyota Corolla TS je nabízena ve čtyřech výbavách - Comfort, Style, GR Sport a Executive. Motorizace zahrnuje dva hybridní motory - 1,8 a 2,0. Všechny varianty disponují bezstupňovou převodovkou e-CVT a pohonem předních kol. Náš testovaný vůz je vybaven vylepšeným hybridním motorem 1,8 o výkonu 103 kW. Proti starší verzi trochu narostl výkon i kroutící moment, což dost pomohlo dynamice.
Nejlevnější Toyota Corolla TS ve verzi Comfort s motorem 1,8 stojí 777 900 Kč, zatímco testovaný model Style začíná na 896 900 Kč. Pokud byste chtěli silnější motor, tak si budete muset v naší výbavě Style připravit 971 900 Kč, což je poměrně tučný příplatek (75 tisíc). Pro mnoho lidí bude tedy právě tato slabší 1,8 Hybrid velmi zajímavou volbou.
Exteriér
Corolla se nese ve znamení elegance a střídmého designu. Ačkoli verze Style není tak agresivní jako GR Sport, stále nabízí atraktivní vzhled s dynamickými liniemi, které zaujmou na první pohled. Přední část vozu působí moderně díky ostře tvarovaným LED světlometům a elegantní masce chladiče, která je součástí předního nárazníku. Zadní LED světla pak dotvářejí moderní charakter vozu.
Rozměry: 4650/1790/1460/2700 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1400 kg
Interiér
Uvnitř je znát, že se jedná o auto z Asie, kde jsou lidé o něco menší a podle toho je také Corolla vyrobena. Nedá se říct, že by zde bylo málo místa, ale lehce stísněnější pocit zde mám, nicméně nevadí mi to. Výbava GR Sport nabízí povedená sedadla s výrazným bočním vedením, zde jsou sedadla obyčejná, takže v zatáčkách v nich trochu více lítám, ale i tak jsou pohodlné, nicméně delší sedák by přišel vhod. Pozici za volantem lze vytknout jen volant, který je polohovatelný v malém rozsahu a také bych ocenil možnost nastavování loketní opěrky. Použité materiály neurazí, ale ani nenadchnou.
Je zde použitý nový infotainment, který už nepůsobí archaicky, jako ten předtím, což bohužel neplatí o rozlišení parkovací kamery. Systém funguje rychle, má slušnou grafiku a samozřejmostí je i bezdrátové Car Play. Nechybí ani bezdrátová nabíječka na telefon. Je dobře, že je zde stále samostatný panel pro ovládání klimatizace a mnoho dalších tlačítek.
Ovládání je sice jednoduché, ale pakliže nejste na asijské vozy zvyklí, bude to chtít trochu cviku. Škodovky jsou logicky pro většinu lidí intuitivnější. Ocenit je potřeba možnost volby, zda chci adaptivní tempomat, klasický tempomat či jen omezovač rychlosti.
Nevítanou novinkou se zde však objevil systém RSA, který čte značky a jakmile jedete rychleji, než si systém myslí, začne pípat. Vadí mi i systém hlídání v jízdních pruzích. Toyota za přítomnost těchto systému nemůže, za ně můžeme poděkovat do Bruselu, nicméně nechápu, proč se tyto systémy nedají vypnout snadnějším způsobem. Tyto dva konkrétní „pomocníci“ se vypínají v palubním počítači a musíte kliknout dvanáctkrát, což je pro bezpečnost pro vozu mnohem horší, než kdyby tu systémy vůbec nebyly. Rozpoznávání značek je navíc velice nespolehlivé a v některých místech, kde je 50 km/h si auto myslí, že je tam 30 km/h a „řve“ na vás tedy naprosto neoprávněně. Teď si představte, že za den absolvujete pět kratších cest a při každém nastartování tyto systémy vypínáte – nechci vidět, jak budou tlačítka na volantu vypadat po pár letech služby...
Prostornost jsem již naťuknul. Místa zde rozhodně není málo, ale ani moc. Vůz působí o chlup užším dojmem, než některé konkurenční kombíky a to samé platí i o prostoru na zadních sedadlech.
Tam se sice pohodlně vejdu (měřím 185 cm), ale veliké rezervy zde už opravdu nezbývají. Stejně tak si nedovedu představit, že bych zde delší cestu měl sedět ve třech. Zavazadlový prostor pojme solidních 596 litrů.
Jízda
Corolla Style se na 17 palcových kolech soustředí především na komfort jízdy. Na rozdíl od verze GR Sport, která má adaptivní podvozek, verze Style spoléhá na klasické tlumiče a menší kola, která přispívají k pohodlnější jízdě a to zejména na méně kvalitních silnicích. Vůz si hezky poradí s většinou nerovností a nedochází k žádnému nepříjemnému odskakování či drsným rázům do karoserie.
Při klidné jízdě je Corolla příjemně tichá, což je jedna z výhod hybridního systému. Při ostřejší jízdě v zatáčkách podvozek není tak jistý, jako u verze GR Sport, ale stále se chová ukázkově a řadí se mezi jeden z nejlépe jezdících kombíků nižší střední třídy. Odhlučnění kabiny je slušné, ale při výraznější akceleraci či vyšší rychlosti dovnitř proniká buď monotónní zvukový projev bezestupňové převodovky CVT či mírný hluk od pneumatik.
Motor
Pod kapotou najdeme atmosférický a konstrukčně velmi jednoduchý 1,8 litrový čtyřválec, který spolupracuje s elektromotorem, který je napájen malou baterií, která se dobíjí při brzdění. Celkový výkon soustavy je 103 kW (140 koní). Proti předchozí verzi nabízí o 13 kW víc, což je znát. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere 9,4 vteřin, což je proti verzi s 90 kW zlepšení o 1,7 vteřin. Maximální rychlost činí 180 km/h, což plně dostačuje pro běžný provoz. Jednou z hlavních předností hybridní Corolly je její spotřeba paliva, která je obzvláště po městě a okreskách příznivá. Při klidné jízdě jsme naměřili tyto hodnoty:
Město: 4 – 5 litrů
Kombinovaná: 5 l
Dálniční 130 km/h: 6,4 l
Okresky: 4 – 5 l
Závěr
Toyota Corolla TS Style představuje praktické rodinné kombi s hezkou výbavou, které kombinuje spolehlivost, jednoduchost, úsporný hybridní motor a skvělé jízdní vlastnosti. To vše za poměrně rozumnou cenovku. Mezi slabší místa proti konkurenci patří mírně stísněnější interiér, odhlučnění a složité vypínání „bezpečnostních pomocníků“. Slabší motorizace 1,8 Hybrid je po modernizaci podstatně živější a já osobně bych si jí vybral pravděpodobně radši, než o 75 tisíc dražší dvoulitr. Ten sice poskytne lepší dynamiku, ale díky přítomnosti bezestupňové převodovky CVT, která při výraznější akceleraci poměrně hlučí, bude řidič pravděpodobně preferovat klidnější tempo, při kterém stačí osmnáctistovka.
Hledáte-li univerzální a hlavně spolehlivý kombík pro klidné rodinné cesty s nízkými provozními náklady, je Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style skvělou volbou. Hodnocení je proti sportovně střižené verzi GR Sport z ledna, která měla silnější dvoulitr o půl bodu horší. Je to z toho důvodu, že lednový kousek ještě nebyl vybaven otravným asistentem RSA – pípání při překročení povolené rychlosti. Byl sice celkově dražší, ale za to nabídl zajímavější design, lepší sedadla a jízdní vlastnosti v zatáčkách. Slabší verze je levnější a komfortnější, takže by to byla plichta, ale díky tomu, že je tento kus novější a systém RSA zde bohužel je, tak mě každé ráno naštve a proto dávám o půl bodu méně. Kéž by zde bylo jedno tlačítko, které tyto „vychytávky“ vypne. Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid si odváží 8,5/10 bodů.
Plusy
Povedený design
Snadné ovládání
Možnost volby normálního / adaptivního tempomatu
Jízdní komfort
Hezky zatáčí
Nízká hmotnost
Poměr cena / výkon
Dostatečná dynamika
Nízká spotřeba
Spolehlivost
Minusy
Ergonomické nedostatky – do dveří se nevejde 1,5l PET lahev, volant polohovatelný v malém rozsahu, loketní opěrka nejde nastavit
Rozlišení parkovací kamery
Složité vypínání asistentů
Hlučnost při výraznější akceleraci
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.