Jedná se o druhou generaci, která byla představena na počátku letošního roku. Na první pohled se změnil jak exteriér, tak interiér. Změny se však odehrály i na podvozku či motorech. Dnešní recenze odhalí, jestli za to druhá generace stojí a překonala tu první, která už má nějaký věk. Dalším aspektem, který budeme zkoumat bude, zda-li je lepší Kodiaq nebo Superb.
Úvod a ceny
Druhá generace Škody Kodiaq přináší svěží design, moderní technologie a robustní konstrukci. Dnes tu máme nejvyšší výbavovou verzi Exclusive Selection s nejsilnějším dieselem 2,0 TDI o výkonu 142 kW a pohonem všech kol. Cena tohoto modelu začíná na 1 415 000 Kč. Základní provedení však začíná podstatně níže a to na 980 000 Kč (Selection, 1,5 TSI DSG). Na výběr je zde ještě Sportline, která vozu velice sluší. Co se motorů týče, tak jsou zde 4 možnosti. Základ tvoří benzínový motor 1,5 TSI (110 kW), dále je zde elektrifikovaná verze 1,5 TSI iV (plug-in hybrid 150 kW) a poté dieselový dvoulitr 2,0 TDI ve dvou variantách (110 kW s pohonem předních kol a 142 kW 4x4).
Exteriér
Design nové generace nabízí výrazný a moderní zevnějšek. Přední část vozu zaujme širokou maskou chladiče s chromovými linkami a zamračenými LED Matrix světlomety, které jsou v nejvyšší verzi Exclusive Selection standardem a svítí fantasticky.
Boční profil vozu zdůrazňuje jeho robustnost, které pomáhají vytažené blatníky a veliká příplatková kola. Zadní část vozu je elegantní s horizontálně orientovanými LED světly, která dodávají vozu moderní vzhled. Já osobně si myslím, že by zádi prospělo, kdyby světla propojená nebyla. Je to prvek, který dnes nabízí nespočet aut a ona exkluzivita se už dávno vytratila. Celkový design je však atraktivní a vyvážený.
Rozměry: 4758/1864/1678/2789 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1853 kg
Interiér
Interiér byl navržen s důrazem na pohodlí, praktičnost a moderní vzhled. Přední sedadla jsou čalouněná kůží a disponují elektrickým ovládáním, vyhříváním, ventilací a propracovanou masážní funkcí. Jsou mimořádně pohodlná a líbí se mi i možnost prodloužení sedáku. Pozice za volantem je fajn, ale k dokonalosti bych si ještě přál mít možnost přitáhnout si volant o trochu blíže k tělu.
Proti nedávno testovaném Superbu se mi však líbí, že je zde výškově stavitelná opěrka, byť je na tak veliké auto poměrně úzká. Co se použitých materiálů týče, tak to je na první pohled fajn, ale některá místa měl předchůdce kvalitnější.
Kompletně přepracované palubní desce dominuje velký dotykový displej infotainmentu s podporou bezdrátového Apple CarPlay a Android Auto. Ovládání je na poměry dnešních aut intuitivní a rychlé, což zvyšuje uživatelský komfort. Pro ovládání klimatizace a dalších základních funkcí jsou zde tradiční ovladače, které jsou snadno přístupné a ovládá se skrze ně i hlasitost audia či volič jízdních režimu. Předchozí generace Kodiaqu se ovládala snáz, ale stále je tohle velice dobré řešení, na které jsem si velmi rychle zvykl.
V interiéru je dostatek prostoru pro všechny pasažéry, ale proti novému Superbu zde mám paradoxně o něco stísněnější pocit a to obzvláště v šířce interiéru. Pravé koleno mi lehce utlačuje široký středový tunel a dveřní výplň je také blíž. Prostoru na zadních sedadlech je bez pochyb více v Superbu, což je dáno jeho dlouhým rozvorem a absenci třech řad sedadel.
Zavazadlový prostor nabízí kapacitu 910 litrů, což je více opravdu dost. Bez problému tak odveze celou rodinu na dovolenou a hravě dokáže i stěhovat delší předměty. Dokážu si klidně představit sklopit zadní sedadla, dát do vozu matraci a procestovat půl Evropy. Tato verze navíc nabízí i tři řady sedadel, za kterou i po vyklopení zbyde prostor na běžný nákup potravin.
Jízda
Vzhledem k tomu, že zde máme příplatkové 20 palcové ráfky, tak jízdní komfort není takový, jako bych si v rodinném SUV představoval. Neberte to však tak, že by byl nový Kodiaq nepohodlný, to rozhodně není, jen by to mohlo být jednoduše lepší. Je to vlastně stejná písnička, jako u nového Superbu – testovali jsme letos dva, jeden na 19 palcových kolech a druhý na 18 palcových. Jízdní komfort hrál rozhodně ve prospěch varianty s menšími koly a to samé platí i u Kodiaqu – pokud si potrpíte na lepší komfort oproti nepatrně hezčímu vzhledu, ušetřete nějaké peníze a nakonfigurujte si Kodiaq s 19 palcovými ráfky. Vyšší profil pneumatiky tak propustí méně rázů a jízda bude komfortnější.
Na druhou stranu je nutno říci, že i navzdory vysoké hmotnosti Kodiaq obstojně zatáčí a celkově se jízdní vlastnosti proti předchozí první generaci posunuly vpřed a to je vlastně do nejdůležitější. Komfort je díky adaptivnímu podvozku i přes ty velké disky slušný, ale mohlo by to být zkrátka ještě lepší. Potěší také velmi dobré odhlučnění, nadprůměrně povedené řízení, dobré dávkování brzd a hladká práce automatické převodovky DSG.
Motor
Srdcem testovaného modelu je naftový motor 2,0 TDI o výkonu 142 kW, který nabízí dostatečný výkon pro každodenní používání. Tento motor poskytuje točivý moment 400 Nm, což dodává vozu solidní pružnost i při plném zatížení. Motor je dobře odhlučněný, což přispívá k celkovému komfortu jízdy. Nechybí zde ani pohon všech kol a automatická převodovka, což Kodiaq činí skvělým univerzálem. Potěší také spotřeba, která se na tak velké a těžké auto dá s trochou snahy držet na slušných hodnotách:
Město: 6,3 – 7,5 litrů
Kombinovaná: 6,4 l
Dálnice: 6,4 l
Okresky: 5,5 – 6 l
Závěr
Nový Kodiaq je rozhodně krokem kupředu proti první generaci, která boduje snad jen v nižší cenovce a snadnějším ovládání, které ovšem v dnešní době působí archaicky a mnoho zákazníkům to vadí. Druhá generace vytvořila velice hezký kompromis mezi intuitivností a moderním designem interiéru. Pochvalu si zaslouží i vyspělejší podvozek, obří kufr, svěží design, bohatá výbava, skvělá sedadla a také pohonné ústrojí, které poskytuje hladkou, úspornou a dostatečně dynamickou jízdu. Jde zkrátka o zdařilého univerzála, který se zavděčí širokému spektru zákazníků.
Na druhou stranu se zde nemohu ubránit lehkému srovnání s nedávno testovaným novým Superbem, který celkově působí dotaženějším dojmem. Navíc je levnější, lehčí, nabízí kvalitnější a prostornější kabinu, jízda je o něco komfortnější + stabilnější a spotřeba o trochu nižší. Kodiaq zase zaujme větším zavazadelníkem, možností 7 míst k sezení, lepší průjezdností v terénu a je rovněž více „in“, protože je to SUV. Chybu neuděláte ani s jedním a jako vždy je to o preferencích každého, ale já osobně bych šel do Superbu. Nová Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 Exclusive Selection získává 8/10 bodů.
Plusy
Univerzálnost
Robustní design
Obří kufr
Moderní interiér
Snadné ovládání
Fantastická sedadla
Bohatá výbava
Solidní průjezdnost terénem
Dynamika a pružnost
Nízká spotřeba
Minusy
Hlavové opěrky nejdou nastavit podélně (V Superbu ano)
Méně prostoru pro pasažéry proti Superbu
Otočný volič automatické převodovky za volantem
20 palcová kola ubírají na komfortu
Hmotnost a sebevědomá cenovka
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.