Nejmenší SUV od Volva oficiálně představeno. Co nového XC40 nabízí?

Volvo XC40 | foto: Volvo

Volvo dnes v italském Miláně konečně odhalilo dlouho očekávané kompaktní SUV XC40. Automobilce sice unikly některé záběry již před pár dny, ovšem nyní se dočkáváme kompletního odhalení v plné kráse a se všemi detaily - jak po stránce designové, tak technické, bezpečnostní nebo technologické.

Již z prvních záběrů bylo jasné, že design nového XC40 takřka přesně kopíruje design konceptu 40.1 - ale to vůbec není na škodu. Kromě toho je ale na designu nejmenšího SUV švédské automobilky vidět i silná inspirace většími modely XC60 a XC90.

Už na první pohled zaujme světelný podpis LED denního svícení zabudovaného v hlavních světlometech, nebo poměrně výrazná přední maska. Zejména mladší zákazníky pak jistě osloví nabídka 17 barevných kombinací střecha a karoserie nebo velká a výrazná kola, která elegantně vyplňují podběhy.

Interiér vozu vypadá poměrně familiérně, ani zde totiž Volvo nezapře inspiraci u větších sourozenců XC60 a XC90. Uprostřed přehledné a ergonomicky čisté palubní desky pak nalezneme 12.3" palcový TFT-Display, který byl přejat ze dvou výše jmenovaných modelů.

Volvo se také vcelku sebevědomě vychloubá zcela novým pojetím vnitřního prostoru, který by měl nabízet více prostoru pod sedačkami, ve dveřích, nebo různé výklopné háčky pro zavěšení různých batohů, kabelek či tašek. V centrální konzoli je dokonce umístěn vyjímatelný "odpadkový koš". Třešničkou na dortu je pak odkládací přihrádka na mobilní telefon, která disponuje bezdrátovým nabíjením.

Ačkoliv XC40 značně připomíná své starší bratry, toto kompaktní SUV stojí na zcela nové platformě CMA, kterou Volvo vyvíjelo se svou novou čínskou mateřskou organizací Geely. Tato platforma by se měla v dohledné stát základem pro nabídku vozů ze série 40 a dost možná se na ní objeví i několik hybridů či přímo elektromobilů.

všechny modely jsou pověstné svou bezpečnostní a jinak tomu nemá být ani v případě XC40. O pohodlné a bezpečné cestování se tak postará řada asistentů, včetně systému Pro Pilot Assist, City Safety, Run-off Road, 360° parkovací kamery a řady dalších. Podle slov samotné automobilky by nové XC40 mělo být jedním z nejlépe vybavených kompaktních prémiových SUV na trhu.

Co se pohonných jednotek týče, základem bude varianta T3 s 2.0 litrovým čtyřválcovým přeplňovaným motorem o výkonu 150 koní a s pohonem pouze přední nápravy, ke kterému si zákazníci budou moci objednat manuální i automatickou převodovku. Vyšší varianty označované T4 a T5  nabídnou ten samý motor, ovšem naladěný na vyšší výkon a pouze s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. V případě T4 se bavíme o výkonu 190 koní, vrcholná T5 nabídne 247 koní.

V nabídce se mají objevit i dvě dieselové pohonné jednotky, čtyřválce D3 s výkonem 150 koní a D4 o výkonu 190 koní. Zatímco u slabší varianty si zákazník bude moci vybrat typ pohonu i převodovky, silnější D4 nabídne pouze pohon všech kol. Další informace k motorům ale mají být teprve zveřejněny.

Tím ale nabídka motorů nekončí, dříve nebo později se tohle kompaktní Volvo dočká dalších pohonných jednotek, mezi kterými nemají chybět hybridy ani čistě elektrické verze.

Výroba kompaktního městského SUV Volva XC40 bude zahájena v prosinci tohoto roku v belgické továrně poblíž města Ghent, první zákazníci by své vozy měli obdržet začátkem příštího roku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy