Nové kompaktní SUV XC40 už se na veřejnosti párkrát objevilo, ovšem vždy šlo o krátké záběry na detail. Nyní ovšem z Volva unikly kompletní snímky vozu, jeho interiéru a došlo i na informace ohledně pohonných jednotek. Celý únik má pak na svědomí zřejmě maďarská pobočka automobilky.
Představení nového Volva XC40 je naplánováno na 21. září, ovšem díky maďarskému zastoupení automobilky unikly záběry kompletního vozu na veřejnost již nyní. Díky webu CarScoops se tak můžeme podívat na kompletní snímky interiéru, exteriéru a dokonce zjistit i motorizaci.
Už z prvních spatřených maskovaných prototypů bylo víceméně jasné, že produkční verze Volva XC40 se bude silně inspirovat konceptem Volvo 40.1, který jsme mohli poprvé spatřit již minulý rok. Veskrze se produkční verze liší od konceptu jen v některých detailech, mezi které patří například klasická zrcátka nebo kliky dveří.
Interiér vozu přebírá stejný designový jazyk, jaký známe už například z modelu XC60 nebo XC90 - masivní, elegantní ale jednoduchá středová konzole s obrazovkou nabízející ovládání infotainmentu i ventilace. Pod ní najdeme jednoduché ovládání základních funkcí přehrávače/ ventilace, 12V zásuvku s USB portem a pod nimi schránku s možností bezdrátového nabíjení telefonu.
Interiér vozu by měl být navržen pro co nejvyšší praktičnost a využitelnost každého kousku místa, například dveře se dočkaly inovativního umístění reproduktorů, díky čemuž by měli schránky v nich umístěné pojmout ještě více věcí.
Vůz bude postaven na modulární platformě Volvo CMA (Compact Modular Architecture) a pod jeho kapotou se zřejmě dočkáme široké palety motorů - na jejich kompletní seznam si však ještě budeme muset počkat. Vůz na prezentačních fotografiích nese označení T5 Twin Engine, takže mezi nabízenými pohonnými jednotkami jistě nebudou chybět ani ty hybridní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.