Nové kompaktní SUV XC40 už se na veřejnosti párkrát objevilo, ovšem vždy šlo o krátké záběry na detail. Nyní ovšem z Volva unikly kompletní snímky vozu, jeho interiéru a došlo i na informace ohledně pohonných jednotek. Celý únik má pak na svědomí zřejmě maďarská pobočka automobilky.
Představení nového Volva XC40 je naplánováno na 21. září, ovšem díky maďarskému zastoupení automobilky unikly záběry kompletního vozu na veřejnost již nyní. Díky webu CarScoops se tak můžeme podívat na kompletní snímky interiéru, exteriéru a dokonce zjistit i motorizaci.
Už z prvních spatřených maskovaných prototypů bylo víceméně jasné, že produkční verze Volva XC40 se bude silně inspirovat konceptem Volvo 40.1, který jsme mohli poprvé spatřit již minulý rok. Veskrze se produkční verze liší od konceptu jen v některých detailech, mezi které patří například klasická zrcátka nebo kliky dveří.
Interiér vozu přebírá stejný designový jazyk, jaký známe už například z modelu XC60 nebo XC90 - masivní, elegantní ale jednoduchá středová konzole s obrazovkou nabízející ovládání infotainmentu i ventilace. Pod ní najdeme jednoduché ovládání základních funkcí přehrávače/ ventilace, 12V zásuvku s USB portem a pod nimi schránku s možností bezdrátového nabíjení telefonu.
Interiér vozu by měl být navržen pro co nejvyšší praktičnost a využitelnost každého kousku místa, například dveře se dočkaly inovativního umístění reproduktorů, díky čemuž by měli schránky v nich umístěné pojmout ještě více věcí.
Vůz bude postaven na modulární platformě Volvo CMA (Compact Modular Architecture) a pod jeho kapotou se zřejmě dočkáme široké palety motorů - na jejich kompletní seznam si však ještě budeme muset počkat. Vůz na prezentačních fotografiích nese označení T5 Twin Engine, takže mezi nabízenými pohonnými jednotkami jistě nebudou chybět ani ty hybridní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.