Být popelářem, vozit se na stupačkách a točit s popelnicemi bylo během mého dětství snem mnoha z nás. Časy se ale mění a dokonce i popelářská technika se vyvíjí. Velký pokrok udělali ve Švédsku, kde už zkouší popelářské vozy bez řidiče.
S autonomními náklaďáky má švédská automobilka poměrně bohaté zkušenosti. Již od podzimu 2016 totiž jeden takový nákladní vůz funguje ve švédském dole Kristineberg. Na vývoji tohoto popelářského speciálu spolupracuje společnost Volvo se švédskou společností Renova, která se zaměřuje na zpracování a likvidaci odpadů.
Celý systém funguje jednoduše. Řidič nejdříve projede zvolenou trasu, ta se pomocí GPS a systému několika senzorů uloží do paměti vozu, poté řidič přepne vůz do režimu autonomního řízení a může z něj v klidu vystoupit a věnovat se nakládání popelnic.
Jakmile řidič skončí s nakládáním, dá přes tlačítko povel náklaďáku a ten zacouvá na další zastávku, kterou zaznamenal během první jízdy v oblasti. Vůz je prozatím nastaven tak, aby mezi jednotlivými body couval. Volvo přesto deklaruje, že detekční systémy pokrývají 360° okolí vozu, tudíž ani jízda vpřed nebude dělat výraznější problémy.
Díky šikovnému rozmístění senzorům s vysokou citlivostí nehrozí, že by vůz během couvání někoho srazil. I během videa je vidět, že jakmile se za vůz dostal míč, automobil okamžitě zastavil.
Kromě snížení nároků na počet a schopnosti posádky a zvýšení bezpečnosti má vůz ještě jednu výhodu. Systém autonomního řízení je totiž nastaven na co nejúspornější a nejekologičtější jízdu. Díky provozu v optimálních otáčkách, včasnému řazení a plynulé jízdě by tak měl být vůz schopen redukovat množství vypouštěných výfukových zplodin i svou spotřebu.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.