Být popelářem, vozit se na stupačkách a točit s popelnicemi bylo během mého dětství snem mnoha z nás. Časy se ale mění a dokonce i popelářská technika se vyvíjí. Velký pokrok udělali ve Švédsku, kde už zkouší popelářské vozy bez řidiče.
S autonomními náklaďáky má švédská automobilka poměrně bohaté zkušenosti. Již od podzimu 2016 totiž jeden takový nákladní vůz funguje ve švédském dole Kristineberg. Na vývoji tohoto popelářského speciálu spolupracuje společnost Volvo se švédskou společností Renova, která se zaměřuje na zpracování a likvidaci odpadů.
Celý systém funguje jednoduše. Řidič nejdříve projede zvolenou trasu, ta se pomocí GPS a systému několika senzorů uloží do paměti vozu, poté řidič přepne vůz do režimu autonomního řízení a může z něj v klidu vystoupit a věnovat se nakládání popelnic.
Jakmile řidič skončí s nakládáním, dá přes tlačítko povel náklaďáku a ten zacouvá na další zastávku, kterou zaznamenal během první jízdy v oblasti. Vůz je prozatím nastaven tak, aby mezi jednotlivými body couval. Volvo přesto deklaruje, že detekční systémy pokrývají 360° okolí vozu, tudíž ani jízda vpřed nebude dělat výraznější problémy.
Díky šikovnému rozmístění senzorům s vysokou citlivostí nehrozí, že by vůz během couvání někoho srazil. I během videa je vidět, že jakmile se za vůz dostal míč, automobil okamžitě zastavil.
Kromě snížení nároků na počet a schopnosti posádky a zvýšení bezpečnosti má vůz ještě jednu výhodu. Systém autonomního řízení je totiž nastaven na co nejúspornější a nejekologičtější jízdu. Díky provozu v optimálních otáčkách, včasnému řazení a plynulé jízdě by tak měl být vůz schopen redukovat množství vypouštěných výfukových zplodin i svou spotřebu.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.