Být popelářem, vozit se na stupačkách a točit s popelnicemi bylo během mého dětství snem mnoha z nás. Časy se ale mění a dokonce i popelářská technika se vyvíjí. Velký pokrok udělali ve Švédsku, kde už zkouší popelářské vozy bez řidiče.
S autonomními náklaďáky má švédská automobilka poměrně bohaté zkušenosti. Již od podzimu 2016 totiž jeden takový nákladní vůz funguje ve švédském dole Kristineberg. Na vývoji tohoto popelářského speciálu spolupracuje společnost Volvo se švédskou společností Renova, která se zaměřuje na zpracování a likvidaci odpadů.
Celý systém funguje jednoduše. Řidič nejdříve projede zvolenou trasu, ta se pomocí GPS a systému několika senzorů uloží do paměti vozu, poté řidič přepne vůz do režimu autonomního řízení a může z něj v klidu vystoupit a věnovat se nakládání popelnic.
Jakmile řidič skončí s nakládáním, dá přes tlačítko povel náklaďáku a ten zacouvá na další zastávku, kterou zaznamenal během první jízdy v oblasti. Vůz je prozatím nastaven tak, aby mezi jednotlivými body couval. Volvo přesto deklaruje, že detekční systémy pokrývají 360° okolí vozu, tudíž ani jízda vpřed nebude dělat výraznější problémy.
Díky šikovnému rozmístění senzorům s vysokou citlivostí nehrozí, že by vůz během couvání někoho srazil. I během videa je vidět, že jakmile se za vůz dostal míč, automobil okamžitě zastavil.
Kromě snížení nároků na počet a schopnosti posádky a zvýšení bezpečnosti má vůz ještě jednu výhodu. Systém autonomního řízení je totiž nastaven na co nejúspornější a nejekologičtější jízdu. Díky provozu v optimálních otáčkách, včasnému řazení a plynulé jízdě by tak měl být vůz schopen redukovat množství vypouštěných výfukových zplodin i svou spotřebu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.