Pokud se při vybírání nového automobilu spíše než na spotřebu díváte na bezpečnost, jakou vám automobil může nabídnout, pravděpodobně jste vždy skončili v autosalonu Volva, které je ve světě motorismu synonymem bezpečí. Z jeho pomyslného trůnu ho však nyní sesazují automobily značky Mazda.
Na tom že jsou automobily Volvo jedněmi z nejbezpečnějších na silnicích se rozhodně nic nemění. Ostatně model XC60 je stále označován za nejbezpečnější model, jaký si můžete koupit. Jeho pokročilé bezpečnostní systémy dokáží srážce v mnoha případech zcela zabrání, nicméně když už k ní dojde, jeho pevná struktura zabrání výraznějšímu poškození kabiny pro posádku.
Podle posledního průzkumu organizace americké "Insurance Institute for Highway Safety", o kterém informoval web CarBuzz, se však zdá, že nejbezpečnější automobily v současnosti vyrábí japonská automobilka Mazda, neboť model CX-5 dostal nejvyšší možné ohodnocení v bezpečnosti "Top Safety Pick+", stejně jako všechny další modely z tohoto roku.
Model CX-5 si navíc toto prestižní hodnocení drží již 5 let, tedy od roku 2012. Mazda je navíc jedinou automobilkou, která dostala nejvyšší hodnocení napříč celou svou nabídkou. Volvo je ji sice těsně v patách, nicméně modely S90 a XC90 nedokázaly během testů dosáhnout na nejvyšší ohodnocení označované znaménkem "+".
Mazda CX-5 u porotců zabodovala ve všech ohledech, nicméně zvláštní pozornost získala například za systém nouzového brzdění a LED světlomety již v základní výbavě. Na nejvyšší ohodnocení však dosáhla i za technologie zabraňující srážce a velmi pevnou strukturu karoserie.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?