Pokud se při vybírání nového automobilu spíše než na spotřebu díváte na bezpečnost, jakou vám automobil může nabídnout, pravděpodobně jste vždy skončili v autosalonu Volva, které je ve světě motorismu synonymem bezpečí. Z jeho pomyslného trůnu ho však nyní sesazují automobily značky Mazda.
Na tom že jsou automobily Volvo jedněmi z nejbezpečnějších na silnicích se rozhodně nic nemění. Ostatně model XC60 je stále označován za nejbezpečnější model, jaký si můžete koupit. Jeho pokročilé bezpečnostní systémy dokáží srážce v mnoha případech zcela zabrání, nicméně když už k ní dojde, jeho pevná struktura zabrání výraznějšímu poškození kabiny pro posádku.
Podle posledního průzkumu organizace americké "Insurance Institute for Highway Safety", o kterém informoval web CarBuzz, se však zdá, že nejbezpečnější automobily v současnosti vyrábí japonská automobilka Mazda, neboť model CX-5 dostal nejvyšší možné ohodnocení v bezpečnosti "Top Safety Pick+", stejně jako všechny další modely z tohoto roku.
Model CX-5 si navíc toto prestižní hodnocení drží již 5 let, tedy od roku 2012. Mazda je navíc jedinou automobilkou, která dostala nejvyšší hodnocení napříč celou svou nabídkou. Volvo je ji sice těsně v patách, nicméně modely S90 a XC90 nedokázaly během testů dosáhnout na nejvyšší ohodnocení označované znaménkem "+".
Mazda CX-5 u porotců zabodovala ve všech ohledech, nicméně zvláštní pozornost získala například za systém nouzového brzdění a LED světlomety již v základní výbavě. Na nejvyšší ohodnocení však dosáhla i za technologie zabraňující srážce a velmi pevnou strukturu karoserie.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?