Pokud se při vybírání nového automobilu spíše než na spotřebu díváte na bezpečnost, jakou vám automobil může nabídnout, pravděpodobně jste vždy skončili v autosalonu Volva, které je ve světě motorismu synonymem bezpečí. Z jeho pomyslného trůnu ho však nyní sesazují automobily značky Mazda.
Na tom že jsou automobily Volvo jedněmi z nejbezpečnějších na silnicích se rozhodně nic nemění. Ostatně model XC60 je stále označován za nejbezpečnější model, jaký si můžete koupit. Jeho pokročilé bezpečnostní systémy dokáží srážce v mnoha případech zcela zabrání, nicméně když už k ní dojde, jeho pevná struktura zabrání výraznějšímu poškození kabiny pro posádku.
Podle posledního průzkumu organizace americké "Insurance Institute for Highway Safety", o kterém informoval web CarBuzz, se však zdá, že nejbezpečnější automobily v současnosti vyrábí japonská automobilka Mazda, neboť model CX-5 dostal nejvyšší možné ohodnocení v bezpečnosti "Top Safety Pick+", stejně jako všechny další modely z tohoto roku.
Model CX-5 si navíc toto prestižní hodnocení drží již 5 let, tedy od roku 2012. Mazda je navíc jedinou automobilkou, která dostala nejvyšší hodnocení napříč celou svou nabídkou. Volvo je ji sice těsně v patách, nicméně modely S90 a XC90 nedokázaly během testů dosáhnout na nejvyšší ohodnocení označované znaménkem "+".
Mazda CX-5 u porotců zabodovala ve všech ohledech, nicméně zvláštní pozornost získala například za systém nouzového brzdění a LED světlomety již v základní výbavě. Na nejvyšší ohodnocení však dosáhla i za technologie zabraňující srážce a velmi pevnou strukturu karoserie.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?