BMW se s tím nepáře. S českou cenou představilo bateriové i4 jako splnění snu

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021 | foto: BMW

BMW Group představuje první čistě elektrický prémiový vůz cílený na tradiční jádro segmentu střední třídy. BMW i4 v sobě spojuje agilitu a dynamickou suverenitu, které jsou základem pověstné radosti z jízdy, a navíc komfort sedanu a moderní funkčnost v novém, svěžím provedení s nulovými emisemi. Signalizuje tak příchod elektrické mobility do samotného srdce značky BMW. Ceny včetně DPH začínají u modelu BMW i4 eDrive40 na částce 1 453 400 Kč.

Novinka stanovuje nová měřítka ve své třídě nejen v oblasti jízdní dynamiky, komfortu na dlouhé vzdálenosti a elegantního a výrazného vzhledu, ale také nekompromisními standardy při výběru prémiových materiálů a zpracováním. Nejnovější generace systému iDrive, nejmodernější inovace v oblasti automatizované jízdy a parkovacího asistenta a široké možnosti přizpůsobení designu a výbavy vytvářejí emocionálně intenzivní zážitky z jízdy.

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021 | foto: BMW

Pátá generace technologie BMW eDrive, kterou tvoří řídicí výkonová elektronika, technologie nabíjení a vysokonapěťová baterie, stejně jako vysoce integrované elektromotory, propůjčuje BMW i4 sportovní výkony, kterými je značka BMW proslulá. To vše v kombinaci s přesvědčivou každodenní použitelností a schopností jízdy na dlouhé vzdálenosti. Tato zcela nová podoba charakteristické BMW radosti z jízdy se na silnicích objeví ještě letos. Poprvé bude technologie BMW eDrive páté generace použita v konfiguraci s elektrickým pohonem všech kol.

BMW i4 bude od uvedení na trh k dispozici ve dvou modelových variantách, včetně vůbec prvního BMW M automobilu s čistě elektrickým pohonem. BMW i4 M50 (kombinovaná spotřeba elektrické energie: 24–19 kWh/100 km v cyklu WLTP, emise CO2: 0) je výkonný model od BMW M GmbH, který nabízí vysoce intenzivní radost z jízdy. Je vybaven elektromotory na přední i zadní nápravě s kombinovaným maximálním výkonem 400 kW/544 k, M specifickou technologií podvozku a dojezdem v testovacím cyklu WLTP až 510 km. V případě BMW i4 eDrive40 (kombinovaná spotřeba elektrické energie: 20–16 kWh/100 km v cyklu WLTP, emise CO2: 0) je použit jeden elektromotor s výkonem 250 kW/340 k pohánějící zadní kola, který umožňuje lokálně bezemisní jízdu s působivou dávkou sportovního stylu. Jeho dojezd vypočítaný podle WLTP činí až 590 km.

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021 | foto: BMW

V souladu se současnou druhou fází transformace BMW Group směrem k elektromobilitě je vývoj BMW i4 založen na flexibilní architektuře, jež byla od počátku navržena pro čistě elektrický pohon a je také dokonale vhodná pro dosažení sportovního charakteru, který se od BMW očekává. Výjimečně tenké, 110 mm vysoké vysokonapěťové akumulátorové články umístěné nízko v podlaze výrazně snižují těžiště vozu, což má příznivý vliv na jízdní vlastnosti. Umístění baterie a kompaktní konstrukce pohonu přinášejí vyvážené rozložení hmotnosti, jež je rovněž charakteristickým rysem vozů BMW. Díky propracovanému a pečlivě navrženému podvozku, který byl přesně přizpůsoben koncepci vozu i výkonovým charakteristikám systému pohonu, se BMW i4 může pochlubit takovou mírou celkového sladění celistvosti, jemuž se jeho konkurenti nemohou rovnat. BMW Group využila své dlouholeté zkušenosti s vývojem mimořádně sportovních prémiových vozů také při integraci všech komponentů elektrického hnacího ústrojí a podvozku.

BMW i4 má obohacovat lokálně bezemisní mobilitu o čistou radost z jízdy | foto: BMW

Flexibilní architektura vozu jde ruku v ruce s kvalitním designem, který vychází z nového designového jazyka značky BMW, jehož ostrá čistota se elegantním způsobem přenáší do výrazných linií čtyřdveřového kupé. Čistě elektrický pohon se tak snoubí se sportovní elegancí a funkčností karoserie Gran Coupé, která díky pěti plnohodnotným sedadlům, délce 4,785 m, velké zadní výklopné stěně a praktickému zavazadlovému prostoru o objemu 470 až 1290 litrů nabízí neomezenou každodenní využitelnost a schopnost jízdy na dlouhé vzdálenosti. Charakteristický vzhled BMW, i na limitech vyvážené jízdní vlastnosti a výkonný elektrický pohon, který se skvěle hodí i na dlouhé cesty, se tak spojují v dokonalý celek, jenž zahajuje novou éru radosti z jízdy v podání BMW.

Dlouhý dojezd BMW i4 lze přičíst také specifické hustotě energie vysokonapěťové baterie, která se oproti BMW i3 zvýšila o 20 %. Maximální nabíjecí výkon baterií nejnovější generace současně narostl na 210 kW. Nejnovější pokroky v oblasti technologie baterií jsou výsledkem mnohaleté neúnavné výzkumné a vývojové práce. BMW Group si sama vyrábí bateriové moduly a vysokonapěťové baterie pro vozidla s elektrifikovaným pohonem od roku 2013. Pokud jde o technologii bateriových článků i výrobu vysokonapěťových baterií specifických pro daný model, opírá se společnost o obrovské množství vlastních odborných znalostí a zkušeností.

Při porovnání celkových nákladů vlastnictví je rozdíl ještě větší – BMW i4 je přibližně o 30 % levnější než srovnatelný model se spalovacím motorem. Toto srovnání zohledňuje nejen náklady na elektrickou energii, ale také výši daně z provozu motorových vozidel, pojištění, údržbu a díly podléhající běžnému opotřebení. U BMW i4 není třeba měnit olej ani servisovat výfukový systém. Brzdy BMW i4 jsou také méně namáhány než u vozů s konvenčním pohonem, a to díky zpomalování pomocí rekuperace energie.

O výkonech a akceleraci bateriových elektromobilů jistě nikdo nepochybuje už z principu typu pohonu. O proklamované neomezené každodenní využitelnosti a schopnosti jízdy na dlouhé vzdálenosti nás však bude muset BMW i4 teprve přesvědčit a myslím si, že ke slíbeným ideálům bude docela daleko...

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy