Vodíkový vůz Toyota Mirai překonal světový rekord, když na jedno natankování ujel 1003 kilometrů. Vzdálenost absolvoval na veřejných komunikacích na jih od Paříže. K překonání rekordu byl využit vodík z obnovitelných zdrojů.
Průměrná spotřeba paliva byla 0,55 kg/100 km. Mirai má zásobníky na vodík o kapacitě 5,6 kg. K překonání rekordu 1003 km uplatnili řidiči nacvičený „ekonomický“ jízdní styl, avšak bez jakýchkoli zvláštních technik, které by nebylo možné použít za běžného provozu. Ujetá vzdálenost i spotřeba paliva byla oficiálně potvrzena nezávislým orgánem.
Díky efektivnějšímu fungování systému palivových článků společně s nárůstem kapacity vodíkových zásobníků a lepší aerodynamikou se podařilo prodloužit dojezd vozu. Za standardních jízdních podmínek průměrně ujede přibližně 650 km. Tankování na čerpací stanici pod tlakem 700 barů přitom nezabere ani pět minut.
Nová Toyota Mirai je druhou generací elektromobilu na palivové články. V porovnání s první generací se chlubí vyšším výkonem, elegantnějším a dynamičtějším designem a lepší jízdní dynamikou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?