Kombinace retro designu a moderní funkčnosti - to je úprava od společnosti CMGAISD, jež vyvynula digitální přístrojový panel nových vozů automobilky Lada ve stylu starého Žigulíka.
Přístrojový panel od společnosti CMGAISD ve stylu VAZ 2101 v sobě kloubí retro a funkci. Zahrnuje v sobě tachometr, otáčkoměr, počítadlo kilometrů jak celkových, tak i denních, teplotu motoru i teplotu v interiéru, hodiny, stav paliva v nádrži, dobíjení alternátoru, zařazený rychlostní stupeň u automatické i manuální převodovky, otevřené dveře, tempomat, kontrolní a varovné indikátory. Prostě vše, co by měla moderní "přístrojovka" obsahovat.
Digitální přístrojový panel pro Ladu společnost CMGAISD již představila dříve. V druhé polovině loňského roku byla do prodeje uvedena první generace pro model Vesta. Ta ovšem neměla displej s rozlišením Full HD.
A na kolik tato paráda vyjde? Na domácím trhu si výrobce za FHD displej s nahraným přístrojovým štítem účtuje 42 000 rublů, což je asi 11 800 Kč. Mě osobě to nepřijde nikterak přehnané a něco podobného by se mi líbilo i u nás.
Vzpomínám si, že jsem kdysi jezdíval Škodovkou 105 a ta měla přístrojový panel ne nepodobný tomu Ladě 2101. Moderní Škodovky jsou navíc již z výroby vybavené digitální "přístrojovkou" a tak by stačilo pouze nahrát novou grafiku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.